12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick spontanryck och hälsade på Trollet, I strandklänning och allt. Klokare och säkrare häst har jag aldrig träffat på.
d3_by_erehsidne-d7s8s95.jpg

Är något fruktansvärt kär i min plutt. Allt går så bra med honom och han är så fin, även om han skulle behöva sitta ihop lite mer. Men stora drag är han ruskigt fin :love: Åtminstone i personligheten. Även om han gör mig besviken varje gång, då jag går och väntar på de där buuuuuset som aldrig kommer x) Cash har bara "ifråga satt" vad jag bett honom om en gång och då var det ett missförstånd. Han har endast busat under "arbete" en gång och då hade jag en kompis med mig, var ofokuserad och paddocken hade 4st roliga enorma högar av sand i sig som tog uppmärksamheten. Det är ända gången jag sett honom bocka i paddocken x) Jag tror han är lillgammal bokstavligt talat ;) Han tar mig och hans arbete på alldeles för stort allvar. Haha och sry till alla er som behöver läsa mitt svammel! :D

Har i alla fall suttit på min pålle idag och skrittat några steg. Nu ska han få vila ett tag, typ till v.33 så ska jag göra om sitta upp proceduren, fast med sadel nästa gång. Eftersom han är lugn med allt barbacka :) Ska börja stödfodra igen innan han börjar falla ur, ser att han dragit upp gräsmagen, så ska börja innan han blir tunn detta året ;D

Det var allt från oss! ska försöka ta nya bilder någon dag när jag kan också! :)

Jag tyckte han var jätteflott och skötte sig fint. Han är ju inte så gammal så det är ju inte konstigt ifall man blir lite glad när man får se så mycket hästar och på ny plats :)

Grattis till poängen och visst sa domaren att där finns mer att hämta när han vuxit i sig lite mer?

Jag tog bilder på premieringen ifall du vill ha :) Jag fotade alla hästarna, men har inte hunnit med bearbetningen ännu.

Musse har varit på utställning. 38 poäng och ett silver blev det och jag är nöjd, speciellt efter domarens goda vitsord. Han var lite eh...lätt i framdelen tidvis men inte konstigt han blev exalterad när han gått på bete med en annan häst långt bort från andra hästar osv de senaste månaderna. Han var ändå hela tiden uppmärksam på mig och lyssnade fint. Gick dessutom på transporten utan en sekunds tvekan både dit och hem :)

Utstaumlllning_zps2b19f545.jpg

Inte bästa uppställningsbilden tyvärr

Utstaumlllning2_zpse83e8fd3.jpg

Senast ändrad:
År och dagar sedan man var här. Idag kom Wix hem igen efter ha varit utlånad i en månad medan Ove och Rebel gick med ston. Men coolare ponny får man nog leta efter. Han stod som ett ljus i transporten denna gång fastbunden med mellanvägg. Då e detta 3 gången i hans liv som han åker transport. Sedan stod han lugnt och betar utanför medan transporten görs iordning. Släpper han sedan i hagen bredvid Ove och Rebel då Ove ska åka på betäckning imorgon igen och vad gör Wix han går bort och hälsar på den de springer kanske Max 2 bredvid varandra längst staketet sedan gick han och la sig raklång och somnade :p nu blir det hårdträning inför utställningen i Nybro slutet på augusti :D

20140727-222315-80595423.jpg

20140727-222316-80596815.jpg

20140727-222316-80596530.jpg

@Neverinmyfoot , Kul att du gillar dom! :D
@phie , Tack så mycket! :D Din grabb var vansinnigt snygg han också, vad är han för något? :)
@Springsteen , första bilden där du sitter på är superfin :) Vilken trevlig häst det verkar vara

Idag så tränade jag och med Lilleman, började först med lite longering på gräsmattan framför stallet. Sen så började jag klättra lite på honom, klängde i stigbyglarna och hoppade upp jämnfota och la mig raklång över ryggen på honom. Sen så sparkade jag i benen, slängde lite med armarna och knölade runt lite. Inget av detta bekom Lilleman över huvud taget, haha! Han har kommit en bra bit i utvecklingen min lille man. :)

Sen så fick Vicky (min medhjälpare) longera honom lite så han får en chans att vänja sig vig henne och hennes kroppsspråk innan vi började gå på ett rakt spår fram och tillbaka. Vicky ledde honom och jag gick bredvid och drog i sadeln, hoppade fram och "tacklade" honom lite. Han var lika lugn som förut, dock så tappade stackaren balansen en gång när jag slängde mig upp och la mig på mage i farten. Men han blev inte rädd utan balanserade upp sig igen och gick några steg till!

Så efter det så hoppade jag upp, men det kändes inte helt 100% att sätta sig gränsle så jag satte mig damsadel istället ;) Han var stencool och jag kunde vifta i benen och skifta vikten utan att han brydde sig. Gjorde det ifrån båda sidor några gången innan jag helt enkelt slängde över andra benet också. Snacka om att jag har längtat! :D Så jag satt där i kanske 30sek, länge nog så att Vicky hann backa iväg en bit och ta ett kort ;) Sen så hoppade jag av och så fick det räcka där. Jag är supernöjd med hur han har utvecklats, och det kommer bli jävligt kul att fortsätta med honom.

*Ursäkta smärre bildbomb*
dsc_8202_53d66d5f2a6b223801f22433.jpg

dsc_8208_53d66d6d2a6b224694ca9b09.jpg

dsc_8214_53d66d78e087c3122fcf2f44.jpg

dsc_8240_53d66d87e087c35b2bb731f4.jpg

dsc_8243_53d66d8b9606ee7a6ca957ad.jpg

10570426_658712450872241_5004249742413111623_n_53d66d58e087c3736ab03894.jpg

10501839_658712474205572_3726030652880251536_n_53d66d502a6b2289f69d3ee5.jpg

Jag tyckte han var jätteflott och skötte sig fint. Han är ju inte så gammal så det är ju inte konstigt ifall man blir lite glad när man får se så mycket hästar och på ny plats :)

Grattis till poängen och visst sa domaren att där finns mer att hämta när han vuxit i sig lite mer?

Jag tog bilder på premieringen ifall du vill ha :) Jag fotade alla hästarna, men har inte hunnit med bearbetningen ännu.

Det stämmer att domaren sade något om det. Tyvärr hörde jag inte så mycket av kritiken då jag var inne i vår egna bubbla ;):o

Du får jättegärna skicka om du har fler bilder! :banana: Min väns mobilkamera var inte den bästa tyvärr och jag glömde min bra kamera hemma.

@_Smulan_ Grattis!:) Vad roligt! Han är jättefin, ser gärna fler bilder.

@Springsteen Hon ser inte alls för liten ut för dig! Klart du ska rida henne:).

@Akiraphoto Fin! Vilken ras var det?

Tack :) Man är ju partisk och blir lätt hemmablind så det var kul att höra att fler tycker han är fin, var flera som kom fram på plats och sade det också.

@Springsteen; jag tycker heller inte du ser för stor ut! Härligt för dig om du kan rida på henne i framtiden :)

Idag fick Wix lasttränas ihop med syrrans 2 åriga sto som han ska åka ihop med på utställningen i augusti. Bägge 2 var så duktiga. detta var första gången syrrans ponny fick sitta fast och åka med mellanvägg. Hon har innan åkt lös i stripad släp. Hon gick direkt in utan att vi behövde bredda mellanväggen. Hem till Wix med henne. Hon står som ett ljus i släpet. Wix tyckte lemmen var liite otäck ett par sekunder sedan klev han in bredvid henne utan att jag behövde leda in honom. Då var detta 3: dje gången han lastas :love: Väl inne står han som ett ljus, tittar lite på Mercedes men inget hingstigt beteende utan bara nyfiken. Han tyckte hon var lite jobbig när hon bet honom i ena näsborren men inte ett endaste pip sa han. Stängde luckor och allt ett par minuter men de rörde inte en fena så backar ut honom och han ställer sig i diket och äter :p Älskade lilla ponny :love:

wpid-img_937881761982.jpeg

wpid-img_942542314400.jpeg

wpid-img_949828748093.jpeg

Men äsch så dumt! Det låter ju som jag är här för att sälja bilder till @_Smulan_ :o. Så är det inte. Bilderna går alltså att ladda ner på min sida och vill du ha högupplösta eller större storlek så bara mailar du mig så får du det.

@Akiraphoto Tack så mycket! Din ponny är så himla läcker alltså. :love:

@_Smulan_ Jag hoppas det med! :)

Idag så fick trollet bada!
w_by_erehsidne-d7srkuz.jpg

Snyggaste frillan i stan! Surtroll!
yiggiug78768_by_erehsidne-d7srlf5.jpg

Det var PEST att bada! Men i hemlighet så njöt hon av en svalkande dusch när det är 30 grader varmt ute.
234324_by_erehsidne-d7srl24.jpg

För när man väl hade badat så blev hon jättepigg. :)
w5_by_erehsidne-d7srljz.jpg

w6_by_erehsidne-d7srlwt.jpg

När hon ansåg att det var klart med springet så visade hon vart grinden var.
w4_by_erehsidne-d7srljm.jpg

Sen blev det lite promenad för att få ner flåset igen.
w7_by_erehsidne-d7srm27.jpg

Och här tar hon husse på en promenad. Se så lydigt han går bakom henne.
w8_by_erehsidne-d7srm6p.jpg

Hans åsikt om Storm, är att hon skiter högaktningsfullt i alla utom mig. :o :rofl:

@Aliah Vilken snygg pålle! :)

Inte bästa kvalitén då bilderna är tagna med mobilen. Men, översta bilden är en jämförelse på hur mycket det har hänt på exakt ett år! Växt ca 14,5 cm och börjar se ut som en häst ;) Libro går på lösdrift och har haft semester nästan hela sommaren, ska komma igång och tömköra snart igen. Får se hur länge jag orkar springa efter, är halvvägs in i min graviditet också. :)

image2_53da0a64ddf2b35e6daadb82.jpg

image3_53da0a70e087c322cf3b360e.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar