Det var ju jättebra pris! Tänkte på detta med mulskydd, min stora bränner näsan hela tiden men får skav av grimman. Va katten gör man då?Inte bucas utan three horses tror jag det heter. 499 kr med halstäcke och magplatta jag är helnöjd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var ju jättebra pris! Tänkte på detta med mulskydd, min stora bränner näsan hela tiden men får skav av grimman. Va katten gör man då?Inte bucas utan three horses tror jag det heter. 499 kr med halstäcke och magplatta jag är helnöjd.
Jag hittade mulskyddet på blocket. Heter "exemskydd för mulen", tror jag. Finns i olika storlekar och färger. De syr upp de efterhand. 99kr inkl frakt! Helt klart sommarens bästa köp. Man sätter de på nosgrimman på grimman. Jag ska se om jag kan ta ett kort idag på henne och visa hur det ser ut. Men det är ju lite bökigt om de får skav av grimman.Det var ju jättebra pris! Tänkte på detta med mulskydd, min stora bränner näsan hela tiden men får skav av grimman. Va katten gör man då?
Jag hittade mulskyddet på blocket. Heter "exemskydd för mulen", tror jag. Finns i olika storlekar och färger. De syr upp de efterhand. 99kr inkl frakt! Helt klart sommarens bästa köp. Man sätter de på nosgrimman på grimman. Jag ska se om jag kan ta ett kort idag på henne och visa hur det ser ut. Men det är ju lite bökigt om de får skav av grimman.
Det randiga täcket heter visst Horseguard från three horses, men det är tydligen slut hos leverantören i år pga stor efterfrågan.
Det var ju jättebra pris! Tänkte på detta med mulskydd, min stora bränner näsan hela tiden men får skav av grimman. Va katten gör man då?
@_Smulan_ Tack så mycket Är det bra eller dåligt med halsveck
@_Smulan_ : Det var ju synd att du inte skulle till Falkenberg för jag ska dit och fotografera. Men dubbla anmälningsavgifter svider ju lite. Och det kommer ju fler utställningar ;-)
Kul med löshoppning! Det behövs ju ofta lite träning innan treårs. Har ni planerat att åka iväg och löshoppa? Kanske till Runsten?@MattiZ han ser jättefin ut!
Kul att din växer igen! Själv önskar jag inget hellre än att Hollie stannar under 170... ain`t gonna happen
@jennyjenny vad roligt med en uppdatering ifrån dig och din lilla bruna! Har funderat på var ni tog vägen... låter väl klokt att skynda långsamt om hon har tendenser till sadeltvång, dom hästarna brukar behöva mer tid och pyssel.
Tråkigt att hon varit hackkyckling, bra att du tog hem henne. Låter ju underbart att hon funkar så bra med lilla fölisen! Bilder i framtiden!!
KL.
Jag har suttit två ggr på Hollie nu (en gång på stallplan i grimma, o andra gången i skogen där vi även skrittade ca 5o meter utan problem, sedan av och leda igen) hon är en så himla cool häst, man får känna av per individ. Jag väljer nog att rida in denna dam i skogen (med sällskap,ledarhäst) istället för att sprätta runt och belasta på en ridbana när man inte behöver.
Hon går 90% av tiden ute på betet, så förutom detta och löshoppningen igår, har vi inte gjort mkt men börjar mer på allvar i höst tänkte jag. Sedan följer vintervila, och efter det igång igen inför treårs och sommarlov som följer samt eventuell betäckning i samband med detta och börjar ridas igen som 4½ - 5åring. DET är vår långsiktiga plan.
Som sagt igår löshoppade vi för första gången! Hollie är ingen hopptalang direkt men det var väntat jag är dock väldigt nöjd över hur hon tog sig an "hindren" , positiv, förstod omgående och tvekade aldrig! Nu var det ju bommar och ett litet kryss bara, lekande lätt som det ska vara för en nybörjare.
I höst åker vi till en riktig löshoppningsträning med rutinerade anordnare i ridhus och större yta så får hon bättre plats också min stora böna.
Inte lätt att hinna fota idag även om vi var fler, prio var ju hästarna, men ngr suddiga kommer här.....
lyfta på benen mellan hindren det kan hon dressyrhästen!
även lyfta på benen över erhum
men ngr fina språng fick hon faktiskt till när hon kom in rätt! Matte är förvånad och Hollie verkade tycka detta var roligt!
@Springsteen vilken härlig bild!!! den lilla cirkushästen
Är hon tillbaka i ungstoflocken nu?
KL.
Min tjej igår under lite lätt tömkörning nu blir det inget mera förrän tills september och inridningen.