Idag så fick min stora kille ha sele på för första gången, utan svanskappa dock , jag vill helst vara två när den ska på, ifall han skjuter rygg och vill sprutta iväg. Precis som jag trodde så reagerade han inte det minsta, inte ens när jag daskade den i sidan på honom eller drog den halvvägs runt magen.
Han var riktigt trevlig att jobba med idag, även om han saknar lite energi.. Igår var vi ute på promenad också, andra gången vi gått ifrån gården och vi gick kanske en 800m bort + tillbaka. Lugnt, avslappnad och bara lunkade på hela vägen dit och tillbaka. Dock så blev vi lite rädda för något? bakom på bortvägen, men han bara hoppade till, försökte aldrig gå föbi mig. Sen så var bäcken som går brevid och under vägen lite läskig, det porlade väldigt friskt. Men efter att ha funderat i kanske 30sek så var det helt ofarligt, på hemvägen kollade han inte ens.
Den Lilla fick det bli skogspromenad med, kollade in trafiken på E18 och hoppade massa olika diken i skogen. Han har så himla bra bedömmingsförmåga, om hur mycket, eller lite han måste ta i för att ta sig över ett dike, eller om han måste hoppa över huvud taget. Så roligt att vara ute och gå med honom, han är så följsam.
Till vintern kommer mina gå på lösdrift, det har dom gjort innan jag köpte dom, och jag vill helst inte ha uppstallat heller.
Den lilla kommer täckas när det blir kallare och regn, då han har väldigt känslig rygg om den blir nerkyld. Den stora kommer endast få täckte om han behöver, vid kallt regn. Annars klarar han sig nog bra utan, han har mer muskler och fett.
@phie , han är är vansinningt snygg iallfall! Så himla läcker
Ska du ha kvar honom som hingst?