12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

735091_10200144651642091_678532465_n.jpg

Lilltrollet fick busa på ridplanen en stund, men hon är mera intresserad av oss tvåbenta på andra sidan staketet :D

Fanns en halvblodshingst som hette Any Question. So what? Vore väl annars ett bra namn ;)(fast den finns också)

Hon hade redan ett namn när jag köpte henne "Linner Welsh Maid". Annars hade det varit en rolig ide.:)
Har haft henne i en månad nu och vi tränar endast att gå in och ut från hagen-stallet, stå på gången, bli borstad och pysslad med. Hon var inte så jätte hanterad när jag köpte henne. Men hon tar allt med ro och fixar det mesta utan problem.:love:

Storm är en konstig liten häst.

Att stå helt löst och få hovarna raspade av sin människa är inga problem för hennes höghet.
Att få svansen tvättad i en hink med varmvatten och sedan få glansspray överallt är bara trevligt.

Men det där ridhuset alltså. Idag så var hon mer i luften än på backen när vi skulle besöka ridhuset.
Bara massa konster ovan mark. Det är tur att hon är så liten att hon går att hålla.

Men ärligt talat så trodde jag att jag hade en häst och inte en ballong. :mad:

Att gå på marken är något att öva på helt klart.

Konstiga hästar finns det gott om, jag brukar kalla det "Flyga drake" när min är uppe i luften och jag hänger i snöret :crazy:

Det är inte så att hon blir så glad över att kunna röra sig ordentligt utan is och halka?

/B

Hon springer som en tok i hagen också, men det kan mycket väl vara så att hon har en massa extra energi. Hon ska nog få
leka av sig i ridhuset imorgon, när vi inte har sällskap. :)

Ja hon e en riktig sötnos lilltjejen, hon är ju född sent i Juli och mamma är endast 147 cm hög så nån jättehäst lär hon aldrig bli :)

Att stå helt löst och få hovarna raspade av sin människa är inga problem för hennes höghet.
Att få svansen tvättad i en hink med varmvatten och sedan få glansspray överallt är bara trevligt.

Men det där ridhuset alltså. Idag så var hon mer i luften än på backen när vi skulle besöka ridhuset.
Bara massa konster ovan mark. Det är tur att hon är så liten att hon går att hålla.

Att gå på marken är något att öva på helt klart.

Ha ha!

Jag brukar kalla min häst för sprattelgubbe när jag håller i snöret och han får sina ryck, han beter sig som om han inte riktigt kan styra över sina egna ben, de liksom sprätter runt lite hur som helst. Rätt som det är har frambenen bestämt sig för att flyga upp, i nästa sekund är det bakbenen, gå på marken kan då och då vara överskattat...
:laugh:

Ja, blir lite stolt. Bara att promenera med båda unghästarna till ridhuset (ca 1 km enkel väg) och de hänger gladeligen på och så dessutom hoppa hinder på det. Kan lätt bli mycket för en stackars bebis-hjärna men hon är en pärla och det är storebror också..

Häärligt då allt går bra :) Kollade filmen och det såg lugnt och harmoniskt ut :)

KL: Mitt lilla troll går mest ute i hagen och busar med de andra unghästarna, hennes mamma har insett att det inte är någon idee att hålla koll på henne så hon får hållas med de andra hästarna och söka upp mamma för att tanka lite ibland.

3844_10200149829331530_1529159255_n.jpg

430893_10200149829251528_1670889364_n.jpg

Låter precis som Storm. Hon är så jäkla kvick i benen också. Det går fort när hon bestämmer sig för att flyga!

Aliah, Då förstår jag att hon inte är lika stor som jättehalvbloden här i tråden. ;)

Tog träckprov på Storm nu för att kolla spolmasken, och visst hade hon lite spolmask.

Tror att min veterinär är på semester, mobilen är avstängd så jag kan inte fråga denne på momangen,
Är det axilur man använder igen? En hel spruta? Jag har nämligen en spruta axilur kvar.

Sen så är Storm världens duktigaste lilla häst! Hade inte tänkt tömköra i grimma utan styrning förens om ett par månader men igår
så fick Storm gå in i ridhuset igen, släppte henne så hon fick springa lös och leka av sig, superkul tyckte hon! Sen kopplade jag på
grimskaftet igen och skulle leda henne ett par varv, eftersom att det inte gick så bra sist. Men idag var hon duktig och snäll, så jag
kopplade på ett till grimskaft och bad henne helt enkelt att gå före mig och så gick jag bakom och lät grimskaften gå längs sidorna på
henne. Hon skrittade runt spåret ett varv som om hon aldrig gjort annat! Duktiga lilla häst!

Duktiga lilla bustrollet! :D:love:

Jag fick utskrivet recept till Hollie som behöver avmaskas mot spolmasken nu, enligt veterinären ska alla under 3 år avmaskas. (ML)

Jag har inte receptet här men kan kolla sedan vilket preparat, jag tror axilur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 522
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 147
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 660
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar