12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Vilka fina bilder!

Ozen, Vilken fin guling! Stam?

Jennyjenny, Storm får sitt behov av selen, kanske lite mer. Men hon får ganska mycket mineraler som då täcker selenbehovet.
Hade hon inte fått i sig så mycket selen från sina mineraler + kraftfoder så hade hon fått tillskott av selen.

Då vet jag precis vem hon är. Jag tror att du har fått dig en riktig pärla där!

Jasså? :) Jo det tror jag med, längtar tills i vår när man kan få se lite spring i hagen utan att behöva halka :D Just nu är hon lite ledsen för hennes "mamma" här i stallet togs bort idag :( Har fått låna ett shettissto som sällskap, haha Gloria såg lite fundersam ut på vad det var för sorts djur ;)

Vilka fina bilder!

Ozen, Vilken fin guling! Stam?

Jennyjenny, Storm får sitt behov av selen, kanske lite mer. Men hon får ganska mycket mineraler som då täcker selenbehovet.
Hade hon inte fått i sig så mycket selen från sina mineraler + kraftfoder så hade hon fått tillskott av selen.

Hon har en icke godkänd pappa som heter Toyboy e:Lambourgini ue:Magini, mamman är e:Opius ue: Ganesco

Är inte insatt i avel, men bra psyke har hon verkligen ärvt :love:

skrev det här :D

Jättesöt och härlig färg :) Kan nästan ana vem den kommer ifrån med, med tanke på stammen.

Vad blev det för ny kamera? :) Jag har ännu inte köpt en system men hoppas på snart, så det blir lite kvalite på mina bilder också. Jättekul att fota ju!

Jag ger inte tillskott av selen, hon får mineraler och nu A-D vitaminer.

Hon är sååå fin din lilla bruna! älskar hennes färg :love:... funderar allvarligt på att måla om Hollie :devil:;)

Ozen välkommen till tråden med din snygga tjej!:love: ball teckning!!

Thoora tack!!
Dina ser ju urfina ut också.. trevliga typmässigt, men jag vet ju inte vad som räknas som bra typ inom den rasen igentligen? :)

Kameran heter Nikon D600. Jag har liksom helt analfabet på det så det är min man som gjort inställningarna och sen har jag gått ut och bara knäppt av liksom :D
Men jag tror inte att du skulle vara så sugen på en flerfärgat brun som min häst. Hon ser ut som en melerad raggsocka... ;)
Tack för svar om sele.

Iron Will: tack för svar om selen. Jag har fått hjälp av foderbutiken att räkna ut foderstaterna och jag när jag tänker efter så är jag ganska säker på att om det hade funnits risk för selenbrist hos mina pållar så hade nog tjejen på butiken hojtat till :)

Vilken fin tjej!

*kl*

Ja säg Trubbel. Han har ju haft lite åsikter om detta med att vara själv, ffa när det gäller uppbindning i gången och liknande. Han har fått för sig att då kan man skrika, sparka både fram och bak, stegra och dra. Det ger ju dock ingenting, och igår föll poletten ner hos honom. I några minuter stod han och höll låda, men sen, vips, så stod han bara helt stilla. Duktiga killen! :love: Han fick prova samma fleecetäcke som Trassel fick göra för någon dag sedan, och tja, medans Trassel kunde ha det, men det var stort, så var det inte en dag för sent att prova det på Trubbel... Gick dock utan minsta problem att prova att ha täcke på honom, skönt!

Åh, jag är så himla taggad på att komma igång och jobba med dom ordentligt, får riktigt bromsa mig själv. Och då får vi ändå tillträde till världens renoveringsobjekt om några veckor, det är ju inte så att jag lär lida brist på saker att göra, men dom är så otroligt kvickttänkta dom små.

Wow! Då har du skaffat värsta värsting kameran! :d Avundsjuk!

Får du hjälp av en duktig person med foderstaten så tror jag inte att det fattas selen ur foderstaten för dina hästar. :)

Håller med IronWill.. wow vilken kamera! (kan inte så mkt så var tvungen att kolla upp den :D)

Jag fick faktiskt en knuff i baken och beställde en system jag också nu :angel: det blev en Canon och en billigare variant än din, men den får duga!

Kl.
Hollie fick sin andra vacc.spruta igår och veterinären kolla hennes bakkotor igen. Något uppdriven är hon men ingen jättefara så vi ska fortsätta som vi gör med samma foderstat osv.

Vad skönt att det inte var någon större fara :)

*kl*

Sådärja, bilder på mina boys, som vanligt taskiga mobilbilder...

Trassel i täckespremiär
DSC_0874_zps32e91b90.jpg

Och Trubbel i samma täcke, även där premiär
DSC_0877_zps229d5300.jpg

+charlottee : jag måste säga att kameran är egentligen inte min utan främst min mans. Men han har sagt att jag ska få låna den ....:)
kul att höra att ni tycker att det var en bra kamera!
Charlotttee: kul att du köpt systemkamera. Då kommer visst få se massa fina bilder här på hollie!

Emor: kul att grabbarna är så lättlärda och med på saker. De ser så förståndiga ut på dina bilder :) Håller med om att det är lätt ibland att vilja göra massa saker med småpållarna men de är ju inte så gamla.

vilken bra kamera! Jag planerar att snart köpa mig ett riktigt bra objektiv, hade hoppats på att köpa den innan bruksprovet, men måste prioritera en sadel till min ena häst först. Vilken lyx för dig att kunna låna den! :)

kul att höra att ni tycker att det var en bra kamera!
Charlotttee: kul att du köpt systemkamera. Då kommer visst få se massa fina bilder här på hollie!

haha ja jag fotar ju rätt flitigt redan nu :angel: men jag tycker det är så kul och roligare lär det ju bli med en bättre kamera :)

Emor sötnosarna! :love: Hollie har haft filt på sig men utan spännen och gjord, hon var helt obrydd.

Ja den är ju sissådär tre gånger så dyr som den jag släpar runt på. ;)

Får jag sålt min Childeric snart så blir den en ny kamera, eller så blir det en ny kamera ändå, vill ha en bra kamera nu när Storm är så liten,
vill ha massor av bilder på henne! Men nu börjar min kamera säga upp sig så bilderna blir jättetråkiga.

Emor, Vad söta dom är med täcke! Storm har haft en filt på sig men till skillnad från Charlottees Hollie så slet hon av sig
den så fort jag vände ryggen till och skulle döda den. :devil:

Charlottee, Skönt att kotorna fick OK av veterinären! Vad får hon att äta?

Charlottee, Skönt att kotorna fick OK av veterinären! Vad får hon att äta?

Ja jätteskönt! hon äter hösilage och lucernstrå (inkl. mineraler&vitaminer) vilket är vad hon fått från början, tycker faktiskt att hon redan är lite bättre sedan vi skiljde dom åt nattetid.. solette verkar ge dundermjölk ! :grin:

Haha, mina brukar dra ner en fleecefilt som hänger framför en av boxarna när dom är uppbundna där. Om än den trillar över huvudet och täcker ögon och öron står dom bara lugnt kvar och försöker titta åt olika håll :rofl:

Idag ringde dock hon som hade kvällsintaget precis, Trassel hade visst demonterat sin grimma, eller ja, med största sannolikhet har han ju fått hjälp ;) Så jag kanske måste shoppa lite imorgon... Dålig tajming bara, eftersom att jag hade inbrott i bilen inatt och bla plånboken for, så himla typiskt!

13623_566104786736868_1004162808_n.jpg

Hej!
Är ny här i tråden.
Här är min 12:a, welsh cob sto 7 mån gammal.
Hon är min första welsh cob och ska bli våran familjehäst och förhoppningsvis vårat första cob avels sto!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 522
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 147
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 660
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar