Sv: 11rnas tråd del 4
Haha, har din lilla full?
Visserligen har vår shettis på 103cm så stor panna att han nästan bara har cob i pannband, men full... haha! Men då är det väl Nangijalas 20% welshblod som visar sig pannan då
oanki: Kan tänka mig att Tummen syns mycket vart hon än kommer
Roligt att det gick så bra!
Fragile: Åh så kul med bilder! Verkar ju gå jättebra för er två
KL
Nangijala har ju väldigt starka åsikter om saker och blir jäkligt förbannad ibland om hon inte gillar något. Igår skrämde hon mamma en aning
Jag hade henne uppbunden stallgången och stod och borstade. Då kom mamma för att lägga in hö i boxarna och dessutom Nangjalas kvällskraftfoder i hennes gröna hink. Hon öste kraften i krubban och skulle sedan gå ut ur stallet, förbi Nangijala. Trollungen hade förhoppningsfullt tittat på sin gröna mathink och fattade sedan, när mamma skulle gå förbi, att hon inte skulle få äta. Då tog det fyr haha. Bakdelen kom hoppande och hindrade mamma från att gå förbi samtidigt som hon grimaserade allt vad hon kunde. Mamma stackarn for in i en box för att komma undan och kunde först inte komma ut för Nangijala "hotade" (skulle knuffas med den) med bakdelen. Nu har hon ju aldrig sparkat utan bara hotat, men mamma minns ju min förra ponny, Nangijalas moster, som hade samma humör och temperament. Den ponnyn var gammal ridskoleponny så hon visst mycket väl hur man skulle skrämma tvåbenta och hon drog sig ju inte för att sparka och bitas heller om hon trodde det skulle hjälpa
Ibland tror jag hennes ande går igen i Nangijala för de är förbaskat lika till sättet haha. Men skräms man inte eller låter dem ta över är de snälla, men sen kan de vara jättedumma mot andra som inte fått deras respekt