Sv: 11rnas tråd del 4
Hon är så jäkla söt!
KL
Tja, jag har hämtat lite inspiration från er allihop, så idag gjorde vi det här. I skymningen i dimman.
Det var ruggigt kul! Han var helcool från start i stallet. Bara sadlade och gick iväg, andra gången nånsin han har sadel på sig. Ledde honom runt och flaxade med allt på sadeln, daskade med stigbyglarna, ruskade på hela sadeln osv. Stannade och hoppade i stigbyglarna och klappade på andra sidan - från båda håll. Gick lite till, satt upp, hoppade av. Gick lite till, hoppade upp från andra hållet, hoppade av, gick lite till. Sen satt jag upp igen och vi gick en liten sväng. Han spände sig lite lite men det var så överkomligt så det är knappt värt att nämna.
Hoppade av, berömde, hoppade upp, gick en sväng till och då slappnade han av helt, suckade och bara traskade på!
I stallet gäspade han typ 100 gånger och var sååå nöjd med sig själv!
Totalt, höll vi inte på mer än 15 min från stall till stall, imorrn kör vi precis samma sak igen.
Duktig Balder idag, och genast känns det mycket roligare!
Roligt var att han kändes så sjukt stadig! Alla de andra tre jag suttit in har alla känts lite vingliga och man har riktigt känt att man behövt en pall för att inte "vicka" hästen. Men Balder rörde inte en fena, han stod stadigt som en klippa!