11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Hihi! Varför hoppa lågt när man kan hoppa högt? ;)

Thoora: Vad kul! Då lär jag nog se henne. :) Det står bara premieringsförrättare, men det kanske är samma sak? Isf är det Liselotte Erixon. :)

KL
Ikväll fick Balder komma in och fläta om manen igen, jätteduktig var han och stod hur snällt som helst! Sen fick han prova ponnyns fleecetäcke för att se om det var nåt att ha där på natten (vi kommer åka upp till Wången på fredag kväll och duscha honom där) så att han inte skitar ner sig alldeles sådär inför dagen D. ;) Han var verkligen jätteduktig! Andra gången nånsin som han har täcke på sig! :D

IMG_20130813_203746_zpsfb9ea6ba.jpg

Mitt lilla hjärta. :love:

välkommen till tråden!! :)

vad är det för 11:a du har hittat?

maja_kandi fina balder :) stort lycka till på premieringen!

KL.
Här räknar vi dagar.. lite mer än två veckor kvar bara till klinikbesöket :nailbiting:

Jag är iaf nöjd över hur rund och fin han blivit! Han mår betydligt bättre nu än i början av sommaren.

Kort och tjock är min goa köttbulle :D

945794_10151595675676344_886301751_n.jpg

Charlottee: Jag har inte hängt med i tråden så bra.. Vad har hänt med din fina häst? :/

Blev några bilder på Magnus och Roxi =) Magnus är Fuxen e.Guido ue island Reef
Roxi är e Bravour ue Mio de baugy

1004933_10151628548073460_952903802_n.jpg

534016_10151628548323460_695833585_n.jpg

995779_10151628549228460_543077282_n.jpg

954892_10151628549733460_1664703654_n.jpg

944638_10151628547588460_426483460_n.jpg

En smal och en tjockis ;)

Haha, va charmig den näst sista bilden var! de klämmer ihop sig för o få plats på kortet :D

:arghh: Nasses fina man är ett minne blott, eftersom han försöker kravla under/mellan staket plankorna för att nå gräs på andra sidan (el i staketen är ingen lyx som finns i detta stall) så har han skavt av hälften...... :(
Och blir den för tunn då klipper jag, tyvärr

Kl: Håhåjaja.. Idag har Calle bara skrotat i hagen, för hans matte och övriga tvåbeningar med anknytning till stallet har idag genomgått den stora skurardagen.. Hela stallet luktar nu grönsåpa. Jobbigt, men sååååå skönt när det är klart!! :D

Tack och vilken fin färg din kille har :D

Jaha, idag är besiktningen gjord. UA, försäkringen har man tagit över och han är färdigt betald. I morgon kommer kontraktet och ägarbeviset på posten. Sen är det bara få till en dag då man kommer loss att hämta bebisen :D

Så får väl presentera honom nu då jag nu VET att vi flyttar in:

20130812_211436_520b38b9ddf2b330bbdfa3f1.jpg

Zodiac
Född 2011
e. Lingh - Solos Carex - Zinsky xx

Kallas Acke men både Zodiac och Acke var upptaget så lekte med namnet. Därav mitt användarnamn :D

Haha, då är vi inte de enda som är så här sena iår ;) Vi brukar vara iallafall en månad tidigare, har väl aldrig haft en stallskurardag där det regnar och är så kallt att man måste ha långkläder på sig :p

Longerade några minuter idag igen. Halterna sitter ju nu så vi tränade på en jämnrund volt och avsaktningar från trav till skritt. Gick bra i slutet men man får passa damen lite, hon har någon skum grej för sig att det är roligare i höger varv så hux flux snurrar hon runt och byter själv. Men det gör inget, är bara så otroligt glad att hon tagit detta så positivt :D ger hopp om att dressyr i paddocken ska fungera utan en massa bråk mellan oss

kl

Lite nya bilder på CC. Försökte få till en uppställd bild genom att lägga kameran på biltaket och använda självutlösaren, gick sådär kan man ju säga :p Men men!

img_7238_520ce3f49606ee4723e812d7.jpg

img_7242_520ce3f7ddf2b37f86d86070.jpg

Joli Cloud Connected
e: Algot 1182 (Cardento - Corland - Marcellus)
u: Zamona xx (Zaffaran - Strong Gale - Deep Run)

Välkommen till tråden :)

Framsteg! Vi har el i stängslet nu :o helt otroligt ;)
Testade bett igår för första gången, han tugga lite sen gick vi ut och gick en timma o han glömde bort det fort.
Hans temperament är så härligt :love: helt cool med allt och älskar att vara med och hitta på saker.
Imorgon ska han vara handhäst, ska försöka ta bild från hästryggen

Underbart!
Det är lite märkligt med de där flingorna.
De jag har träffat genom åren har varit som din men många säger att de är hårda och tuffa i psyket. Min hovslagare höll på att gå i taket när jag sa att jag ville ha en Haflinger :p

*kl*
Imorgon ska jag riskera livet genom att skritta kompisen en liten bit med Ai-chan : Blir lagom att följa dom till hon skrittat fram sin sedan hoppar jag bara av och vi traskar hem :) Har suttit på henne 2 ggr inan utan att hon bryr sig, ena gången kravlade jag mig upp barbacka och andra gången med sadel. Fått henne att skritta ut ur paddocken där jag hoppade upp på henne men så fort vi kom ut på stallplanen hittade hon gräs och började beta XD Så får se hur hon är ute, tror inte det är någon skillnad då hon varit snäll som ett lam när vi varit ute och gått. Kommer rida henne barbacka och med repgrimma så man tar sig av lätt om det skulle behövas :p

dsc_2176_520d3651ddf2b301558f6b27.jpg

dsc_2182_520d3653e087c357bdd596f0.jpg

dsc_2207_520d36559606ee48407b8571.jpg

Förlåt att jag "kapar" tråden lite men jag bara måste fråga, vart har du köpt dom där skydden? =)

imorgon kör vi hem camaro och dom andra så det finns chans att ta in dom i stallet vid sämre väder så dom får sova ,dom ser trötta ut nu efter flera månader ute dygnet runt,hovis kommer på fredag och camaro tycker jag håller på att tappa hullet lite så han ska börjas fodras upp och det är lättare att gör det hemma.:)

Grattis på födelsedagen! :) Skönt att få hem honom.

Kl
Jag är nervööööös! Allt packat (hoppas jag) och om någon timme åker vi! Ikväll får Balder träna lite i ridhuset, sen är det dusch. Imorgon smäller det! :nailbiting:

Grattis på födelsedagen! :) Skönt att få hem honom.

Kl
Jag är nervööööös! Allt packat (hoppas jag) och om någon timme åker vi! Ikväll får Balder träna lite i ridhuset, sen är det dusch. Imorgon smäller det! :nailbiting:

Tac så mycket:)
alltid bra att vara nervös och det kommer att gå bra balder är sååå duktig :)

Jasså?
Jag har ju ingen tidigare erfarenhet av dem faktiskt men Nasse är som en golden retriver.
Klart du ska ha en flinga en med lite arab-blod i ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Bison
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 392
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar