Sv: 11rnas tråd, del 3
Jättefin är han! Han har verkligen utvecklats åt rätt håll!
KL
Hemma efter ett par nervösa dagar på Wången. Balder har varit en strålande stjärna hela tiden! Har klivit snällt på transporten efter lite "är-du-helt-säker-på-att-jag-verkligen-måste-fasoner", har stått jättebra i sin tilldelade box (sovit utslagen på sidan och druckit ur vattenkopp), tränat lite i ridhuset igår kväll, duschat utan värre protester (matte blev precis lika blöt
) och har idag på självaste dagen D skött sig exemplariskt med betyg fullt godkänt!
Idag var jag ju så nervös så jag höll på att spricka, men efter att vi putsat till det sista gick vi en sväng. De var sega i ridhuset så det blev en ganska lång uppvärmning, ca 40 min, men det visade sig vara alldeles lagom!
Hans boxgranne hade gått en stund innan så han var lite orolig och uppstressad i början. Inte ett dugg konstigt med tanke på att han heller inte rört sig just nånting på ett dygn.
Vi passade på att ID-kolla och då fick han för sig att man INTE fick röra hans nacke, öron och lugg och gjorde riktiga "travar-slängar" med huvudet så att både jag och ID-kontrollanten höll på att bli duktigt nockade några gånger. Det var väl det enda han gjorde på minussidan.
När vi gick in i ridhuset var jag såklart dundernervös, men han skötte sig långt över förväntan! Igår kväll när vi tränade trampade han runt massor när vi skulle ställa upp så jag var beredd på halv cirkus, men han stod som ett ljus! Kronan har verkligen trillat ner i mina kommandon för skritt och trav och han gjorde verkligen exakt som jag bad honom! Jag fick både gå och springa allt vad jag kunde för att hänga med.
Han slog om i galopp en gång, men det tar jag på mig för jag blev lite för långt efter, vi fick göra om en långsida till och då travade han hur bra som helst!
Poäng: 7-7-7-8-8 = 37p och klass II, dessutom med omdömet: "
Mycket väl visad och förberedd"! Jag är huuuur nöjd som helst och faktiskt ganska mallig över den lilla kommentaren!
Det var väntat med 7-7 på typ och HHB, men jag blev väldigt förvånad över 7an på benen, där hade jag nog väntat mig en 8a, men det är vad det är och jag är skitnöjd som har den bästa hästen av alla! Sen är jag som sagt stolt att han överbyggd och i växtfas kunde visa upp sig så bra att han fick 8-8 på gångarterna!
Nästa år har han vuxit i kroppen mer, då tar vi nån poäng till så det blir klass I!
Dessutom fick jag chansen att se ett frivilligt körprov för treåringar, vilket vi ju ska göra nästa sommar. Det var väldigt mycket enklare än jag trodde, alla de momenten har vi redan gjort, så om ett år borde det ju sitta så pass bra att vi kan roffa åt oss ett godkänt iaf.
HELNÖJD med dessa dagar! Tyvärr blev vi en man kort så det blev inte alls så mycket kort tagna, men här är två. Det var två fotografer på plats så jag hoppas att det blev nåt fint på honom där också!
Bästa hästen.
I'm so happy!