11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Min skitunge är kameraskygg typ. Han travar riktigt, riktigt bra (och kan knappt galoppera just nu *s*), men varenda gång jag försöker få det på bild så övergår han till att jogga eller ställer sig och studerar ett löv ingående.

Men, en joggbild blev det i alla fall.

1184758_481645835264728_2121198499_n.jpg

*KL*
Nu är jag tillbaka igen! Har försökt läsa ikapp mig men ni har verkligen varit aktiva i sommar!

Maja_Kandi: Grattis! Vad fin han är Balder. Och han måste ha ett av de sötaste gnäggen jag hört!

Charlottee: Fina Z, han ser ut att röra sig i uppförsbacke så det räcker och blir över! Håller tummarna hårt!

Quimero: Häftigt att se er! Calle är så cool att det är svårt att tro att han är lika gammal som min skrutt.

Fragile: Sööööt! Härligt med stall närmare, det ger mer tid att lägga på hästpyssel!

Exotizc: Kul med hoppning! Hon har verkligen fattat grejen! Abbe har fått springa över lite bommar en gång i somras och det var inte något som låg naturligt för honom – konstiga språng över med ben i alla fyra väderstreck…

Victovie: Vackra flickor! :love:Håller med dig om att det ska bli spännande att följa tråden nu i höst när det börjar bli lite mer allvar för våra ”små bebisar”.

Ackio: Men hallå snygging! :d

Ponniplutt: Söt kille! Även hos oss har flugbeståndet gått ner väsentligt så håll ut! Det finns en ljusning inte alltför långt bort! ;)

Alexandra_W: Kameraskygg eller inte, han är bedårande iaf!

För vår del har det varit en ganska lugn sommar, Abbe har fått gå och äta upp sig litegrann, även om han är en ganska svårfödd sak… Till min stora glädje har han och hans mor blivit kompisar igen, underlättar så när man kan ta dem ihop utan att en av dem (läs rödtopp-stoet) fnyser och slickar öronen så hårt det bara går när den andre (läs: unga drulliga valacken) tittar åt fel håll. Veterinären var ute och vaccinerade för någon vecka sedan och tog då en kik på Abbe och tyckte han såg väldigt bra ut!

Kompisar/Mor&Son:

Däremot har min stora, snälla och fogliga kille blivit en gangster. Testar gränser hela tiden, brallar och har sig så jag har fått säga till på skarpen några gånger. Han är lätt i framdelen och tycker att det är ok att slå högt med benen när han blir lite till sig, eller ännu hellre lätta helt och hållet fram. Har dessutom fått för sig att vattenslangen är något av det värsta jag kan utsätta honom för. Eller iaf när det kommer till att bli spolad. Att själv lyfta och bita i slangen när vi fyller på vatten i baljorna är ingen fara… Suck och pust. Hoppas att det lugnar sig lite nu när hans yngre lekkompisar kommer hem efter sommaren.

Har bokat in en tömkörningslektion för Anders Eriksson på fredag. Spännande ska det bli! Träns och sadel har han haft på sig utan att bry sig det minsta, och longerad har han blivit någon gång, men vi har ju aldrig haft några tömmar på honom. Tänker dock att det är bra att ha med ett riktigt proffs första gången!

Kass bild på häst som inte alls ville samarbeta och se glad och alert ut... ;)

Ååh fina Abbe! :love: Kul att höra ifrån dig igen! Häftigt med lektion för AE, det skulle inte jag heller haft nåt emot. :D Hoppas han kommer norröver nånting i vinter. :)

Och ja, Balder gnäggar urgulligt! :D I-hi-hi-hi ungefär, haha. :D Brukar kalla honom för fågeln här hemma!

Alexandra_W: Fiiiin kille!

Ackio: Vilken nacke! :d

Ponniplutt: Jag vill också ha höst, helst vinter typ direkt så all härlig snö kommer! :D

Victovie: Uuuuursnygga tjejer, som alltid! :love: Men varför inte rida in själv? Tidsbrist? Hoppas vi får följa inridningen ändå med lika fina bilder som vanligt!

Exotixc: Söt trollunge! Skönt att svullnaden gett med sig! :)

KL
Balder gör inget annat än sover nu, typ varje gång jag tittar ut har han flyttat sig tio meter och ligger och snarkar så sött på sidan. :p Jobbigt att vara bebis. ;)

Njaa inte snö ännu va..Jag gillar INTE snö och kyla..

Våra flugor är helt hysteriska..
och i dag har bromsen återvänt..även värmen
Nu har dottern börjat roa sig med killarn på allvar..
det ända Masse inte kan förstå är varför hon inte hoppar upp och rider..
gud så han vill det.
När dottern hängde på hans rygg så blev han helt lyrisk och trodde att nu ska vi ut på promenad så han knalla i väg med henne hängandes..och blev lite sur när hon hoppa av och vände hem igen..han är så himla goo.

lillebror står och kikar i bakgrunden..

trevligt att höra från dig och Abbe igen! Ser så vuxen o världsvan ut med sadel&träns :D

har han vuxit om sin mor redan?

Jag har tömkört för AE tidigare ( med zoleros mor) ni kommer säkert att få jättekul :)

Angående Z, tack för tummarna! Om en vecka är det återbesök hos kliniken :nailbiting:

*KL*

Blir avis på alla fina tecken era har. Min han är bara brun. Skitfin men jag är svag för vitt. Men vad ska man göra när man föll för en kille utan minsta vita hårstrå på kroppen? ;) Så går det liksom. Igår hade han ute hovslagaren hos sig. Stod som ett ljus så gick visst fortare denna gång och fick beröm av hovslagaren. Fick bilder på varenda fot medan han verkades så fick se hur han skötte sig :) Igår kom även hans avmaskning så idag blir han maskad. Killen hade 1950 blodmask :o Enda av 3 i samma hage som hade det. Så vi blev båda snopna men var inte mer än beställa medel och anfalla ;) Han skulle få ett som tog både mask, ägg och allt. Sen sa de att jag behöver inte kolla förrän april igen. Men skönt gjort kollen och fått det klart innan han flyttar hem.

Märkt att det inte är bra för plånboken inte ha sin bebis hemma. Åker runt och shoppar saker på rea till höger och vänster haha. Samt kollar varenda e-shop mm. Han har redan 3 träns :o och inte ens tränsvan!

Det är väl tur att man inte bara går på utseendet ;)
Jag har alltid sagt att jag INTE vill ha en vit, men köpte en skimmel.... :p

Och jag ett svart/mörbrunt sto med vita tecken och MINST 1,60 i mankhöjd ;)

Höll även på att skriva det i annonsen men tyckte det lät dumt o skriva ut färg. Det spelar ju inte så stor roll :) och det va ju tur jag inte gjorde det heller. Då hade inte Nasses uppfödare kontaktat mig

Senast ändrad:

Kl:

Idag har jag sett att Calle lever.. :up: Jag tog på hoppesadeln och lät stigbyglarna hänga ner (Fastbundna med balsnöre under magen för att inte slå runt FÖR mycket) och allt var frid och fröjd, i skritt, trav och galopp.. Ända tills Calle snubblade till..

För det förstår ni.. Det var SADELNS fel.. Och ungefär här började rodeoshowen. :D Vad kan man göra annat än att smacka honom framåt och skratta liksom? Men han hade bra tryck i skutten, hoppas att han inte snubblar under inridningen :p

Och jag ett svart/mörbrunt sto med vita tecken och MINST 1,60 i mankhöjd ;)

Höll även på att skriva det i annonsen men tyckte det lät dumt o skriva ut färg. Det spelar ju inte så stor roll :) och det va ju tur jag inte gjorde det heller. Då hade inte Nasses uppfödare kontaktat mig

Hehe. Jag sökte sto som skulle blir 165-170. Fick kontakt med en som hade ett sto, skimmel som stämde in. Sen fick jag mail om denna. Tänkte att "Vafan kan väl kolla. Inte så långt bort". Sen var det kört :love: Så nu står jag med en 2 årig brun grabb på redan 167 (tror de. Ska mäta när han kommer hem). Så får mig en brun bjässe kille på 175 säkert :p

Det var ju inte det.. Jag grämde mig en hel del över att jag inte fick detta på film. Men hoppas att jag INTE får det på film den dagen som vi sitter upp ;)

Skenet bedrar (eller rättare sagt, sadel och träns bedrar...), han är fortfarande en gänglig yngling. ;)

Abbe är nog lika hög som sin mor i manken, 167 cm. Däremot är han högre bak - A's mamma är byggd i uppförsbacke med mycket manke och är nog bara strax över 160 cm i baken. Han har dock lite att plocka igen när det kommer till hull och massa (hon är lite mer köttbulle).:p

Skönt när man har ett datum som är satt samtidigt som jag förstår att väntan på att få tummen upp eller tummen ner måste vara väldigt jobbig... Hur är han nu? På bilderna ser han superfin ut!

Hehe. Jag sökte sto som skulle blir 165-170. Fick kontakt med en som hade ett sto, skimmel som stämde in. Sen fick jag mail om denna. Tänkte att "Vafan kan väl kolla. Inte så långt bort". Sen var det kört :love: Så nu står jag med en 2 årig brun grabb på redan 167 (tror de. Ska mäta när han kommer hem). Så får mig en brun bjässe kille på 175 säkert :p

...och när jag letade häst senast (dvs. Abbes mor för snart 14 år sedan) så skulle jag ha en brun 3-4 årig valack. Hem kom ett 8-månaders fuxsto med mamma. :p

Håller tummarna för dig med. Minns första året från tråden då. Hålls tummar och hovar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Bison
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 392
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30