Sv: 11rnas tråd, del 3
*KL*
Nu är jag tillbaka igen! Har försökt läsa ikapp mig men ni har verkligen varit aktiva i sommar!
Maja_Kandi: Grattis! Vad fin han är Balder. Och han måste ha ett av de sötaste gnäggen jag hört!
Charlottee: Fina Z, han ser ut att röra sig i uppförsbacke så det räcker och blir över! Håller tummarna hårt!
Quimero: Häftigt att se er! Calle är så cool att det är svårt att tro att han är lika gammal som min skrutt.
Fragile: Sööööt! Härligt med stall närmare, det ger mer tid att lägga på hästpyssel!
Exotizc: Kul med hoppning! Hon har verkligen fattat grejen! Abbe har fått springa över lite bommar en gång i somras och det var inte något som låg naturligt för honom – konstiga språng över med ben i alla fyra väderstreck…
Victovie: Vackra flickor!
Håller med dig om att det ska bli spännande att följa tråden nu i höst när det börjar bli lite mer allvar för våra ”små bebisar”.
Ackio: Men hallå snygging!
Ponniplutt: Söt kille! Även hos oss har flugbeståndet gått ner väsentligt så håll ut! Det finns en ljusning inte alltför långt bort!
Alexandra_W: Kameraskygg eller inte, han är bedårande iaf!
För vår del har det varit en ganska lugn sommar, Abbe har fått gå och äta upp sig litegrann, även om han är en ganska svårfödd sak… Till min stora glädje har han och hans mor blivit kompisar igen, underlättar så när man kan ta dem ihop utan att en av dem (läs rödtopp-stoet) fnyser och slickar öronen så hårt det bara går när den andre (läs: unga drulliga valacken) tittar åt fel håll. Veterinären var ute och vaccinerade för någon vecka sedan och tog då en kik på Abbe och tyckte han såg väldigt bra ut!
Kompisar/Mor&Son:
Däremot har min stora, snälla och fogliga kille blivit en gangster. Testar gränser hela tiden, brallar och har sig så jag har fått säga till på skarpen några gånger. Han är lätt i framdelen och tycker att det är ok att slå högt med benen när han blir lite till sig, eller ännu hellre lätta helt och hållet fram. Har dessutom fått för sig att vattenslangen är något av det värsta jag kan utsätta honom för. Eller iaf när det kommer till att bli spolad. Att själv lyfta och bita i slangen när vi fyller på vatten i baljorna är ingen fara… Suck och pust. Hoppas att det lugnar sig lite nu när hans yngre lekkompisar kommer hem efter sommaren.
Har bokat in en tömkörningslektion för Anders Eriksson på fredag. Spännande ska det bli! Träns och sadel har han haft på sig utan att bry sig det minsta, och longerad har han blivit någon gång, men vi har ju aldrig haft några tömmar på honom. Tänker dock att det är bra att ha med ett riktigt proffs första gången!
Kass bild på häst som inte alls ville samarbeta och se glad och alert ut...