11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Samma här om jag vill ha foto eller film på mig och mina hästar!
Får släääpa ut sambon för att få några bilder eller på film :P och min mor är totalt talanglös på att filma/fota.
Och själv är jag fotograf och älskar att ha bilder på djuren.. dock svårt att filma sig själv när man rider ;) Får skaffa en sån där "Gopro" kamera och fästa i hjälmen..

Hahaha! :D Synd att an inte ser så mycket ändå när man har vy uppifrån. ;) Jag har en kompis som är jätteduktig på att fota, men det känns lite dumt att ringa henne och fråga om hon kan fota eller filma typ varje gång jag pratar med henne. :angel: Då blir det ju som att det bara är därför jag vill umgås med henne, och så är det ju inte. :p Så det blir inte direkt ofta jag ber henne heller, känns bara dumt. Men nu i vinter kommer väl syrran komma hit rätt ofta så då kan jag tvinga henne. ;)

+Oanki

Min karl är ju inte direkt frivillig han heller. ;) Men ibland är det nog lättare att bara hänga med än att uthärda mitt tjat och mina besviiiikna suckar... Stackaren har det inte lätt.. Fast det är svårt det där. För precis som du säger, Maja-Kandi, så vill man inte att ngn ska känna att man ber dem följa med bara för att ta kort eller filma. Men man blir mer än glad när någon erbjuder sig. :D

Jag har ju verkligen massor med kort på Calle, tack vare att jag har en duktig fotograf i min bekantskapskrets. :)

(För den som vill se en samling bilder från november tills nu så får man klicka på länken http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10200269022674647.2201034.1425676406&type=1&l=5500f97f39 )

Jättekul att se! Vilken energi! Han är så fin!

(Undrar om min Calle skulle mer än lulla lite lätt fram i slashastrav på en visning? Hahahaha.. Man skulle ju kunna tro att det spritter i bena på fullblodet, men han är som tjuren Ferdinand. ;) )

Hihi jodu, energi finns det så det räcker. ;) Han är så himla go min mysprupp! :love: Och han skötte sig så hiiiimla bra! Så otroligt kul att det blev filmat! Så kul att jämföra längre fram! :)

Hahaha, Calle är coooool! :D

KL
Den där svullnaden under hasen har lagt sig till hälften och jag hann aldrig sätta på ett jodopaxomslag :) Min häst var pigg efter all vila pga svullnaden så hon och shettisen fick löshoppas lite i dag. Min syster hjälpte mig att filma och det är så kul att se att Nangijala har egen bjudning och glädje trots att hon inte fick något gott i mathinken efter hindret. Skutten ligger på 75 tror jag vilket är det högsta hon har hoppat. Ska försöka högre en annan dag med benskydd på :)

http://www.youtube.com/watch?v=-quRp5SSPXk

Kul med hoppning och beskedligt låg höjd, men hade ändå rekommenderat att avvakta med dylikt tills svullnaden lagt sig helt. Man vet aldrig med sådana känsliga områden.

*kl*
Själv stiger spänningen här på gården, det närmar sig inridningsdags för stallets 11or med stormsteg!! :banana:

Flora Linnéa (e.Bellagio u.Fackellilja(36) ue.Topaasch - Don Primero - Tip Top)
1187019_10151525839820951_111946776_n.jpg

230642_10150178931535951_1055791_n.jpg

Fjärilsviol (e.Connaisseur (Con Amore-Donnerhall) u.Frida(36) ue.Tip Top - Maraton - Galant)
945704_10151343378640951_358763835_n.jpg

21139_10151355030000951_972751719_n.jpg

Bonusbild på ganasch-fläcken (eller vad man ska kalla den :p )
944526_10151343382375951_1036403748_n.jpg

Så himla spännande med inridning av dom där två ursnyggingarna! Behåller ni Flora Linnea och rider in, eller skickas hon ner till Lancet?

Båda två kommer åka iväg till en ryttare relativt nära oss som är väldigt skicklig på att rida in unghästar, därefter så är är planen sedan tidigare att Linnéa ska få åka ner till Lancet :).

Vilka vackra tjejer du har :) ! Ovanlig fläck under ganascherna men tuff! Sticker ut i mängden :)

Avis på alla som har sina fina hästar hemma. Själv får jag snällt vänta 1½ vecka till. Igår skickade vi iväg träckprov för se om han behöver maskas. I sådana fall görs det det innan han flyttar hem hit. Sen ska han verkas denna vecka med :) Känns lite roligt sköta om sin häst på avstånd men snart är han hemma.

Fick ny bild i förrgår på honom då de släppte ut ny haggranne:

1186211_3410440277233_1889772140_n_521270da9606ee2657ba7ab2.jpg

Visst är det kul att ha bilder på dom i hagen..inte..
Min 11 gör inte många knop om dagen just nu.
Äter och viftar bort flugor.
Nu vill jag nog ha höst så flygfäna dör.

Jag är glad få ens det :) Helst hade jag stått i hagen och pussat på honom men han är 2½h bort med bil en tid till :)

Sött huvud! Såg mild ut i blicken :) Och lite fundersam ut ;)

dom är jättesnygga! :d Hur stora är flickorna nu?

Tänk att det äntligen börjar bli dags för 11.orna att ridas in!
Jag är såååå avundsjuk på er alla, hade gärna fått börja lite smått med Z också. Det riktigt kliar i fingrarna även om jag vet att det inte går.

Men har jag tur, kan det bli två hästar att rida in nästa höst istället, då tiden är inne för lillasyster också :)

Ackio Vilket vackert huvud han har!

ponniplutt sötnosen då!! antalet flygfän har minskat markant hos oss nu iaf, så det finns hopp :D

Maja: vad roligt att se filmen på Balder! Han är verkligen jättefin där och sköter sig ju ypperligt. Vilken energi han har!

dom är jättesnygga! :d Hur stora är flickorna nu?

Tänk att det äntligen börjar bli dags för 11.orna att ridas in!
Jag är såååå avundsjuk på er alla, hade gärna fått börja lite smått med Z också. Det riktigt kliar i fingrarna även om jag vet att det inte går.

Men har jag tur, kan det bli två hästar att rida in nästa höst istället, då tiden är inne för lillasyster också :)

Ackio Vilket vackert huvud han har!
D

Tack :) Min stora lilla bebis. Sitter och klurar på hur stor han kommer bli. Såg någon bild tidigare där en kramade om halsen på sin. Jag når knappt upp runt min killes och jag är 176 cm lång :)

Min kommer få vänta lite med. Just för han växer. Men blir nog inte inridning förrän nästa år. Däremot sadel, träns, lite tömkörning mm ska vi sakta träna på så han får röra sig lite :) Arbeta lite.

Jag har varit hemligt kär i Fjärilsviol länge :love: hon är verkligen något speciellt!

Själv längtar jag till den 31 Augusti då vi flyttar till nytt stall :) ligger bara 10min från mig och där finns det lite fler tjejer som rider sina hästar och är mer aktiva!

Vicktovie: Jag håller med dig men jag skrev lite luddigt tror jag :) svullnaden minskade till hälften dagen efter jag skrev så det var bara lite kvar igår. I med hon varit helt obrydd av såret så blev det lite skutt.

Maja_kAndi: vad kul att det gick så bra :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Bison
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 392
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30