11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Kl
Balder installerad på Wången! Duktig duktig häst klev på transporten direkt, stod helt lugnt och snällt hela vägen och står nu lugnt i sin box och äter hö. :) Damn vad jag tycker om min kille! :love:

Bild från innan vi lastade hemma. :)
IMG_20130816_151141_zpsb762e0d5.jpg

Charlottee: Jag har inte hängt med i tråden så bra.. Vad har hänt med din fina häst? :/

Han drabbades av ataxi hösten -12. Varför vet vi inte säkert, men röntgen var ua.

Fina dina hästar är! Gillar Magnus fina stjärn!!

maja_kandi spännande! heja heja!!

Quimero ja jag hoppas också, hoppas även få ett klart besked av kliniken. Raka puckar lixom, ja lr nej, och inte kaaaanske O_o

Men jag börjar bli nervös :nailbiting:

RebeccaJoli :D All cred för din påhittighet iaf! Fina killen ser så vuxen ut! har du visat lillasystern på fölvisningen än?

KL.
Z visade ett smakprov på sin galopp idag :d Ataxin släng dig i väggen!! ;)

945827_10151606864041344_2005829919_n.jpg

Tror det kommer att gå alldeles lysande :)

Charlottee: Tjihooooo vilken galopp han har!!
Hoppas hopppas hoppas det går bra på återbesöket!!!!

Min grå har gått på gårdsplanen med sina polare och klippt gräset.
Jag smög mig på dem för att kunna fota lite ostört men han hörde ju mig direkt. (är kanske inte så smidig längre så jag smyger kanske inte så ljudlöst, he he)

970890_372366599533232_2003814638_n.jpg

Tack snälla :love:

Sollan är nu dräktig med Luxus cml! Ska bli jättekul att se hur den kommer att se ut!

Vimsan tack!!!

Smidigt att ha miljövänliga gräsklippare tillhands när det behövs :D

Idag var Nasse handhäst, det gick väldigt bra men jag fastnade inte riktigt för det. Svårt när han ville beta
Har hellre all fokus på en häst i taget :)

Stallar ni in era i höst?

Jag kommer byta stall. Tar för lång tid att åka + att ägaren till detta stall inte kommer hjälpa till med något.
Jag har bestämt nytt stall och flyttar den 21 September e tanken. Så Nasse kommer stallas in i höst.
Kommer stå i ett utestall (oisolerat) så har köpt på mig massa täcken :D

Ja man får verkligen vara på hugget när man har en handhäst.
Kul att det gick bra i alla fall.

Mina kommer att gå på lösdrift även i vinter.
Kanske bygger vi stall nästa sommar eller så blir det lösdrift ett tag till.....
Det är ju ändå ganska smidigt :D

Ja jag hade faktiskt gärna haft min på lösdrift också men svårt att hitta något här i närheten..
Hoppas jag kan släppa ut honom så tidigt som möjligt på dagarna och sen ta in vid ca 21.00

kl

Har inte skrivit på ett tag men det har inte hänt så mycket :p Hästen går på sitt hingstsommarbete och mår gott!

Är nästan säker på att det inte kommer att bli någon inridning i höst. Kollade på bilder från juni och sen nu i augusti. Han har både växt och ändrat sig i kroppen. Så satsar nog på inridning tidigt nästa år. Han är ju född rätt sen (i juni). Har väldigt svårt att se att det skulle bli några problem när han ska sättas i utbildning. Han har ett lugn och en will to please i sitt sätt att vara.

Fick bara fula bilder sist jag var ute hon honom :( inga actionbilder utan såna här när han står och mölar i sig äpplen :meh:

IMAG1199_zpsd8d5c0f2.jpg

Han är en bit högre bak

IMAG1188_zps3aefcd18.jpg

Stallar ni in era i höst?

Min kommer stallas in men han tillhör det frusna tyska släktet så han gillar inte gå ute på nätterna när det är kyligt alls så han är boxvan och aldrig gått på lösdrift heller. Nu är han kvar än på sommarbete hos uppfödaren men blir box då han är hemma :)

Nangijala har stått inne på nätterna båda sina vintrar, men de kommer ut tidigt och in sent. Denna vintern är fortfarande osäker i med att vi har fem hästar och fyra boxplatser. Jag vill att Nangijala och shettisen ska gå på lösdrift men stallägaren är lite blödig och försöker komma på hur hon ska bygga ut stallet :p

Ibörjan av veckan fick trollungen ett sår strax under hasen. Brukar räcka att tvätta av de sår hon skaffar sig men inte detta. Det är en svullen bula runt såret som står ut men för övrigt märks varken hälta eller vidare ömhet. Jag har tvättat med jodopax alla dagar utom en då min syster skulle göra det men glömde :meh: det är ju rötmånad så jag börjar bli lite bekymrad, vad skulle ni gjort? Sårskorpan är fin så därför gör svullnaden mig bekymrad i med att den är lika stor som ett körsbär ungefär...

*kl

Kul att höra hur ni andra ska göra! Får se om mitt monster kommer klättra på väggarna :cool:
Han har börjat rymma ur hagen, imorse fick ja en bild av kompisen att han stod bredvid hagen..

Hunter: vilken snygging! Ska han behållas som hingst?

Tack :D han är fin och har fantastiskt temperament (precis som sin mamma).

Inte behållas som hingst i det avseendet för att göra bruksprov. Men så länge som han är så omkomplicerad och snäll som han är nu så får han vara kvar som hingst. Tanken är att han ska gå 3-årstest (om han är redo/mogen/tillräckligt utvecklad för det) och sen säljas nästa år. Om han inte är kasterad tills dess så kanske han kastreras i samband med försäljning.

Sårskorpan är fin så därför gör svullnaden mig bekymrad i med att den är lika stor som ett körsbär ungefär...

Är svullnaden så liten som ett körsbär behöver du nog inte oroa dig. Hade jag varit du så hade jag gjort ett jordopaxomslag och låtit det sitta ett dygn, det brukar "dra ut" baciller å sånt :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Bison
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 392
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30