11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Jag hoppas verkligen att han blir bättre, snart! Jag anser att det här har varit en alldeles för olycksdrabbad tråd... :(

KL
Saknar min Q så fruktansvärt.. Jag ville först inte alls ha ngt mer med hästar att göra.. I två dagar.. Sedan fick jag abstinens blandat med ångest över att åka till stallet och finna en tom box.. Så jag började att kolla annonser.. Och i morgon hämtar jag hem en ny vän, som besiktades ikväll.

Så snart är jag tillbaka i tråden. Snarare än jag någonsin kunnat ana..

jag skulle inte hoppas på för mkt.. är i kontakt med strömsholm igen :(

tycker så synd om dig när du förlorade din vän bara så där! Och håller med om att vi haft nog med otur här nu.. med maja_kandis fina Koronn som också lämnade oss för tidigt.

Spännande att du funnit en till vän!

Hunter verkligen en fin pojke du har!

och angående nr 2 plockade jag alltid fram transportskydden till min gamla häst om hon var körig i magen. Resultat varje gång! :D

Vimsan duktig kille! Härligt!

Jag ska kolla imorgon, vet att hingsten var runt 152 fram för ca en vecka sedan. Men jag kollar alla 4 imorgon :-)

Åh, jag lider så med dig.. Det känns så orättvist att man först ska fyllas med hopp, flera gånger dessutom i ditt fall, och sedan så ska mattan kanske ryckas undan under fötterna på en iaf.

Om det finns lite rättvisa kvar i världen så blir din kämpe frisk igen.

tack! ja man kan ju tycka det :(

Nu vill jag bara att det tar slut, antingen blir han bättre igen och stannar så eller så avslutar vi här.

Han är ju bara 1½ så visst har han tiden att läka i lugn och ro men under förutsättningar att han kan hanteras som en relativt normal unghäst med ett värdigt unghästliv.
Att gå i liten hage som sprallig unghäst 6 mån- ett år med osäker prognos är inget alternativ för mig. Isåfall vill jag ha svart på vitt att det finns en god chans till att han blir återställd efter detta.
Som det är nu vet vi ju inte vad som orsakat detta utan spekulerar mest. Vi vet vad det inte är däremot som flertalet tester och röntgen har uteslutit.

När han var så mkt bättre kändes det helt ok att låta han gå med sin polare för återkoll i vår.. men nu är situationen annorlunda.

Blev anaplasma och borreliaprover tagna på strömsholm ?
Tog du fler huvud/hals bilder när du tog de du la in för ett tag sedan ? Reagerade nämligen på en sak men det kan vara bilden som luras så hade varit intressant att se lite fler där man ser övre delen av halsen från lite olika vinklar.

Letade upp fotot jag reagerade på och det är detta:

575322_10151133366451344_889519954_n.jpg

Ungefär en handsbredd bakom nacken i övredelen ser han ut att ha en svacka alternativt en bula en bit bakom, hur känns det egentligen om du känner där är det verkligen jämnt hela vägen ?

Senast ändrad:

Blev anaplasma och borreliaprover tagna på strömsholm ?
Tog du fler huvud/hals bilder när du tog de du la in för ett tag sedan ? Reagerade nämligen på en sak men det kan vara bilden som luras så hade varit intressant att se lite fler där man ser övre delen av halsen från lite olika vinklar.

Ja de tog proverna och de visade negativa.

Du menar vanliga bilder antar jag? För några röntgen bilder har jag ej på cd med nacke/hals.

Nu blir jag väldigt nyfiken på vad du reagerade på! Ska leta efter fler på hans nacke/hals. Kan vara så att jag måste fota mer idag då.

du hann före med att korrigera ditt inlägg.

Jag ser och förstår vad du menar! Strömsholm klämde och kände men jag ska känna efter och kolla just där idag! Ska även ta bild.

Om det inte bara är bilden som lurar borde det ju indikera på en svullnad?

Denna bild togs efter strömsholm om jag minns rätt nu...

förlåt alla för bildbomben :o

gylle du är nog något på spåret ändå.. samtliga bilder är tagna på strömsholm (de var dom bästa jag kunde hitta just nu). Ska kolla på honom extra noga idag.

3912_10151152163451344_949944457_n.jpg

61929_10151152164906344_843671244_n.jpg

485126_10151152167156344_961253298_n.jpg

59657_10151152168101344_101526453_n.jpg

311158_10151152172786344_411313873_n.jpg

480861_10151152175346344_703291510_n.jpg

Är stackarn sämre igen :cry: Håller tummarna för er...

Quimero: Fy vad jag känner med dig... Hoppas den nya blir bra!

kl
Jag är sååå trött på mitt skrälle nu, hon drar numera sönder allt, ingenting funkar :( Desutom lär hon fölungen att göra likadant...

Innan gjorde hon ju så för att hon var uttråkad när hon ätit upp sin mat, men nu väntar hon 5-10min, sen KASTAR hon sig bakåt...

Idag var Mauis ägare här, och vi gick en liten runda med våra 11-or, det gick över förväntan, Dahlia skötte sig utmärkt, liiite tendens till "3m hög o svävar över marken med svansen i vädret" när hon fick syn på de andra igen, men inget dragande eller stegrande! Det var det enda possitiva på hela veckan känns det som :(

Kl:

Det blev ett kort uppehåll.. Jag presenterar min nya 11:a
version-da8cba3bf9a6ab808ca7b591e0169da5

version-fa0bf6839567ee2cd94ec9f56859c4c2

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YdMiopu_VI0

Ingen vidare kul video, det är så lerigt och kladdigt överallt. Men kylan kommer nästa vecka och vi vill spara nästa hagen tills dess om det går. Bara att uthärda liiite till. Allt för att slippa vrickningar sedan..

Om rödingen då:
Engelskt fullblod efter Mr Wells - Leader of the Pack. 2012-05-06
ca 160 cm hög

Genomgo och trygg kille. Fortfarande hingst. Blir till att kastrera när kylan kommer.

tack! ja man kan ju tycka det :(

Nu vill jag bara att det tar slut, antingen blir han bättre igen och stannar så eller så avslutar vi här.

Han är ju bara 1½ så visst har han tiden att läka i lugn och ro men under förutsättningar att han kan hanteras som en relativt normal unghäst med ett värdigt unghästliv.
Att gå i liten hage som sprallig unghäst 6 mån- ett år med osäker prognos är inget alternativ för mig. Isåfall vill jag ha svart på vitt att det finns en god chans till att han blir återställd efter detta.
Som det är nu vet vi ju inte vad som orsakat detta utan spekulerar mest. Vi vet vad det inte är däremot som flertalet tester och röntgen har uteslutit.

När han var så mkt bättre kändes det helt ok att låta han gå med sin polare för återkoll i vår.. men nu är situationen annorlunda.

Så tråkigt :(
Du låter så klok i ditt resonemang, även om det är väldigt jobbiga beslut :cry:
Hoppas, hoppas att han repar sig!

Leva.. Hoppas jag.. (Med min otur vågar jag inte vara helt säker..)

Nej, men jag vill nog helst rida samtliga kategorier. Kanske testa lätt fälttävlan? Men har inga andra mål egentligen än att få en trevlig vän att arbeta ihop mig med och ha ett riktigt roligt liv tillsammans med.

Visst är han en riktig goding! Är så glad att jag fann honom. Han kommer aldrig att ersätta Q, men han blir en ny vän att förälska sig i och utvecklas tillsammans med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Bison
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 392
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar