11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Oooh så fin! :love: Välkommen till tråden! Det finns nog goda chanser att den stannar som ponny. :)

Quinny07: Fin! Roligt med löshoppning. :)

Quimero: Men vad duktig han är!!! Ser ju stencoolt ut! :)

KL
Var och hälsade på pojkarna på betet idag. :) De fick en saltsten och jag fick pussas lite och kolla läget. Balder jätteglad och nyfiken och lite bufflig. Imorse hade dom tydligen legat helt utslagna och sovit som stockar. :p

IMG_20130616_180044_zps1d4dac89.jpg

Tycker Balder vuxit jättemycket, ska bli spännande att mäta honom efter betet. :)

ponniplutt: Glömde ju fråga, vad heter han? :) Väldigt snygg, är han svart eller brun? Jätteroligt med en till ponny här, de flesta andra har ju storhästar så det är lite ensamt ibland ;)

Quinny07: duktig han är!

Quimero: Gud så mysigt det ser ut... vad duktig Calle är!

Maja_Kandi: Känns som om Balder växer hela tiden haha ;)

KL
Nangijala har fått vila större delen av veckan och idag har det ösregnat om vartannat så skakelträningen blev inte av när allt var så blött. Kom på häromdagen att jag sa i vintras att jag skulle lära Nangijala longeras i sommar, dvs juni-juli. Det slog mig att det ju är nu :crazy: Så jag och Nangijala gick in på ridbanan i grimma och grimskaft och så hade jag longerpisken i handen. Jag tränade några minuter med att hon skulle skritta runt mig när jag sa skritt (liten cirkel) och röra sig utåt när änden på spöet petade/pekade mot bogen. Hon var väldigt lyhörd och snabb med att fatta vad jag menade och flyttade ut sig varje gång :) Jag använde även klickern så det var lätt att förstå när hon gjorde rätt. Repeterade även ordet "halt", fast nu då när hon gick i en cirkel. Sen avslutade vi och gick och betade en lång stund.

Vilken läcker ponny :love:

Jag har lasttränat mitt spöke igen.
Det blåste halv storm och mitt i allt började det regna.
Denna gången kom han in hela vägen in, men han stannar inte många sekunder. Kastade sig ett par gånger utanför av något som var farligt men annars tyckte jag att han var lite modigare denna gången.
Lika snabbt som han går ut, går han ju in igen :p

Så käckt han hoppade :D Såg väldigt nöjd ut på slutet.

Vi löshoppade vår lilla idag. Hade bom, liten kavaletti och ett litet räcke. Då hon fick hoppa mot ingången gick det väldigt fort. Hon hade inte koll på benen och rev flera gånger.:mad: Dottern dömde genast bort henne som hopphäst. Påstod att de ska överhoppa sig och vara rädda om benen.:meh: Kan nog inte döma ut henne efter en gång.

Tack..Jo han är en riktig goding.Å det vet han om..han charmar dom flesta när han lägger sitt huvud på sne och ser bedjande ut.
Han heter Masse..
han kommer tyvärr bli skimmel..hans pappa är svart men mamma skimmel och han har väldigt mycke vita strån.

Så käckt han hoppade :D Såg väldigt nöjd ut på slutet.

Vi löshoppade vår lilla idag. Hade bom, liten kavaletti och ett litet räcke. Då hon fick hoppa mot ingången gick det väldigt fort. Hon hade inte koll på benen och rev flera gånger.:mad: Dottern dömde genast bort henne som hopphäst. Påstod att de ska överhoppa sig och vara rädda om benen.:meh: Kan nog inte döma ut henne efter en gång.

Asch då! En unghäst som jag hade tidigare lyfte knappt benen vid första hoppningen. Inte andra heller.. Men tredje, då trillade kronan ner!! :D Jättefin blev han då!

Kan ju hoppas att du har rätt.:)

Får testa en gång till innan hon åker tillbaka till Grandezza för att gå på bete säsongen ut.

Käckt & käckt! ;) Ingen bländande teknik, ännu! Men det kommer nog mer & mer för varje gång! :D

Senast ändrad:

Dahlia rev me flera hinder när vi hade löshoppning, dock var hon mest intreserad av de främande hästarna som ropade på henne:p

*kl
Xanadu har löshoppat igen, nu hinder som treårs men runt 60cm. Hon börjar förstå och börjar bjuda fint, taxerad som en gammal räv!
Lime går nu att spänna för, är nog kvar juni ut hos inköraren :)

IMAG0054_zps1168b762.jpg

Xanadu och gammelrusset på bete :)

Skönt att höra att fler river.:p Då kanske det finns hopp för vår lilla. Ska se om vi hinner testa en gång till innan hon kommer tillbaka till dig. Hon längtar nog efter Dahlia, då mina inte är riktigt snälla mot henne. Hon har lite bitmärken på rumpan.:mad:

Jag tycker också att han bara växer hela tiden! :D

Vad roligt det är att läsa om era hästar allihop! Kul att några av er provat på löshoppning. :)

KL
Var och hälsade på pojkarna på betet idag. :) Balder var sjukt mysig och skulle bara pussas heeeeela tiden, gosehästen min! :love: Tog lite bilder med mobilen.

IMG_20130618_155234_zpsae91e658.jpg

IMG_20130618_155446_zpsb2138160.jpg

IMG_20130618_155353_zpsfe4115db.jpg

IMG_20130618_155408_zps73d1c319.jpg

Balders man är coolast! Jag är kär i den!
IMG_20130618_155642_zps7f3fbbca.jpg

Hoppas nu att han inte går och blir för tjock lilla plutten, blir han alldeles för mycket tjockis känns det inte så kul att visa honom på premiering och det hade varit så roligt! Tycker fortfarande att han bara växer och växer, han har dessutom breddat sig och vuxit i kroppen mer nu. Men det känns som om det hänt en hel del på höjden också. :)

Ja hans man är härlig.:p

Lastade Maui igår igen. Passade på när vi kom hem från träning med en häst och Maui stod och gnäggade efter transporten. Ledde henne rakt in. Ingen tvekan alls, ville ju hälsa på kompisen som kom hem igen,:D

Vad kul att lastningen av Maui gick bra.

Vi har tränat våra 2 åringar. Så nu går dom in fint i transporten.
Så kom vi iväg till ett ridhus och fick träna löshoppning. Här är en film på vår Bravour-unge. Mycket duktig om jag får säga det själv.

http://youtu.be/eNJ9qun6EHs

Planen är att träna inför 3-års visning nästa vår.

Så högt ni hoppade:) Gick ju galant.

Vi får testa igen. Ska ta med en häst till i paddocken så hon inte har så bråttom till utgången. Behöver lugna ner sig rätt mycket för att hoppa lite bättre.

Hur hög är Indira eftersom ni skriver lilla häst undrar jag. Är lite nojig över att vår lilla bara är drygt 150.

*kl*
Rebel har fått gått och gotta sig på gräs utan att göra så mycket tills nu. Tyvärr så gick han ner sig en massa på betet så han måste man stöldgods med kraftfoder för att han inte Ska bli skinn och ben. Nu ska vi börja lite smått med inkörningen då vi ska gå på kurs i Augusti med tränare från USA som kommer :)

DSC_0826.jpg

DSC_0832.jpg

DSC_0837.jpg

Senast ändrad:

Jag mätte CC idag och han är 161cm över manken och 160cm bak. Undrar hur stor han blir! Någon som har en gissning?

Säkert deras namns fel att de är så små, indira 153 och ,min imbra ca 153. ;)Får man be om 10 cm till som slutresultat.;):o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
891
Senast: Bison
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 393
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar