Sv: 11rnas tråd, del 3
Dagen har spenderats på alla aktiva sätt jag kunnat komma på. Bland annat hälsade vi på pojkarna på betet. Betesägaren visade oss hur och var vi ska sätta upp nästa hage, grabbarna har nämligen ätit upp ALL mat i den första! Galet! Men det är så himla fint vid de nya plättarna som ska hägnas in! Flera ganska små bitar med mycket gräs precis nere vid sjön. Där kommer de få riktigt sjövatten och massor med uppmärksamhet av de boende i sommarstugorna runt om.
Dessutom miljöträning med båtar och bilar och grejer.
Balder växer fortfarande, jag hoppas där finns ett stopp! Haha! Nu är han alldeles lagom tycker jag.
Blev alldeles full i skratt när det lät som om en ko kom och gick genom hagen, men då är det Balder som fått en koskälla hängd runt halsen!
Coolingen hade tydligen inte protesterat det minsta. På bilderna ser den ut att sitta hårt men det gör den INTE. Tittade fötterna på honom igen och han stod så snällt, sen blev det lite kort såklart.
Puss!
Klia kompis är skönt!
Tugga morot, Balder börjar nog tappa tänder nu tror jag för det var lite besvärligt åt honom att tugga.
Är så himla glad att jag hittade den här hästen. Han är min lilla ljusglimt. Jättekul att få så mycket beröm för honom också av betesägaren. Han öser verkligen lovord över honom varje gång vi träffas. Jag tycker allt lilla killen börjar bli lite rund om magen nu, men han är ursäktad med att han växer.
En liten rolig grej är också att betesägaren är så rolig. Alldeles för hjälpsam! Nu när det är slut på mat i hagen har han åkt och slagit gräs med traktorn och hämtat hem i skopan, parkerat traktorn bredvid hagen och skyfflat in gräs morgon och kväll.
Bortskämda djur.
Till veckan stänger vi de nya hagarna nere vid sjön.