Sv: 11rnas tråd, del 3
Nu har även jag kollat på filmen, fina fina Z! Så himla tråkigt att han inte bara får bli bra.
Jag håller tummarna för ett riktigt mirakel, men skickar ändå en stor eloge till dig för att du tagit det tyngsta beslutet! Jag vet alltför väl hur det känns, du har verkligen kämpat för honom och givit allt, nånstans måste det ju bli ett stopp, för både din och hästens skull. Kram!
Det är nog olika, nu har han ju inte brodd (antar jag
) så då kan han ju inte direkt slå sig så farligt när han har bara fram. Annat om han haft bak också. Skötte han sig bra då?
Ottilia: Kaptenen har totalvila hela augusti ut. Det behövs längre vilor för unghästarna, som Hippocampus säger är det ju A och O att de får vila både kropp och knopp. Han fick en klockren avslutning på jobbet genom hans tuffa helg med två tömkörningspass och ett ridpass. Han skötte sig så himla bra då.
Lite abstinens får man ju, men det är ju bra att längta dit igen.
KL
Idag fick pojkarna flytta från sin beteshage ner till en ny hage nere vi sjön! Åh så underbart fint det är där nere! Fem meter till vattnet, träd och buskar och massor med gräs i hagen. Det rör sig mycket folk där kring båthuset och bryggorna plus att det är sommarstugor och att de gör i ordning vägen vilket ju är helt suveränt! Bara när jag var där for det en bamsetraktor fram och tillbaka hur många gånger som helst och väsnades med grus, precis intill hagen. Hagen är liksom en trekant innanför små grusvägar så det blir så himla bra miljö- och trafikträning!
För att komma ner till sjön var det en kort promenad på ca 200 meter längs en grusväg. Balder knallade på jättelycklig med betesägaren i snöret, Balder var den som visade vägen tror jag bestämt, den lilla illbattingen drog som en tokig... Gubben är jättekär i honom och log bara brett och sa att "han har så himla bra framåtanda!" Haha, ja man kan ju välja att se det på olika sätt.
Lite mobilbilder från nya hagen. Hästarna hade rullat sig grundligt båda två...
Som synes är det ju grus rakt ut i vattnet precis nedanför hagen så jag ska försöka bada pojkarna nån dag! Balder älskar ju att plaska i vattenbaljan så jag hoppas han gillar att bada!
När den här lilla plätten är nerbetad finns det en till likadan på andra sidan ena grusvägen där vi också ska bygga upp hage.
Sen fanns det tydligen en till plätt uppe vid betesägarens gård som han ska hägna in bara bonden varit där och slagit åkrarna. Mina bortskämda pojkar...