Sv: 11rnas tråd, del 3
Fina Z! Stackars honom, inte ont anande rusar tiden mot "det".
Maria: Jo såklart är det ju viktigast att dom har det bra.
Jättekul att han får chansen som tävlingshäst ändå!
Alla ni andra: Jättekul med så mycket liv i tråden! Det är så roligt med bilder, både på smutsiga och stylade hästar.
Kl
Idag var Balder dyr igen!
Tömkörde med lös skakel och fäste för första gången skakeln direkt utan att tömköra först. Började såklart med det vanliga slamret och nöjet innan. Sen fick han gå med skakeln på höger sida två varv runt banan och kringelkrokar på planen. Sen bytte jag sida på skakeln och gjorde samma sak. Han var superduktig! Han visar mindre och mindre reaktioner för varje gång han får börja dra nånting. Han tar alltid några snabbare steg innan han faller in i lunken, men de stegen blir färre och färre för varje gång!
Det vi ska träna mest på är att stå stilla när jag parkerat för att spänna för eller ifrån. Det är tråkigt tycker fluffet.
Men även det blir verkligen bara bättre och bättre! Idag rörde han inte en fot när jag bytte sida på skakeln, det tar ändå lite tid med att göra halt, stå stilla en stund, rulla ihop tömmar, gå fram, få loss skakeln, gå runt med den, sätta fast den, ta tömmarna, gå bak, stå stilla en stund till. Men van flyttade inte en enda fot!
Dessutom har han aldrig följt tömmarna så bra förut som idag, varenda sväng satte han!
Innan turen flätade jag halva manen för att det skulle bli lättare att få selen rätt, såg coolt ut med ljusa slingor mot mörkt.
tog nån bild men photobucket vägrar funka så ni får dom imorrn istället.