Sv: 11rnas tråd, del 3
*KL* Long time, no see... tidernas sämsta uppdaterade trampar in i tråden igen...
Charlottee: Vad glad jag blir av att läsa att Zolero är bättre! Svullet bakben var väl kanske inte så roligt men förhoppningsvis är det ju inget allvarligt. En riktigt liten oturskorp du har fått till, tom. min lilla korp ligger väl i lä.
Maja_Kandi: Duktiga Balder! Och söt så det förslår.
Supercassie: Kul att läsa om era fullblod! Så häftigt att få följa deras utveckling.
Quimero: Vad duktig han är din röda fina! Önskar så att jag hade tid att komma igång med tömkörning etc.
lil-sis: Kanske är det för roligt att hänga med matte?
Jobbigt är det iaf när de får för sig saker och är både envisa och starka.
Victovie: Vilka lååånga ben på fjärilsviol. Så snygg!
Grandezza: Jag säger som alla andra, vad färdig hon ser ut! Jätteläcker och härlig resning!
Gazque: Vad tråkigt med ditt sto. Jag hoppas det löst sig med sällskap till Reine.
Exotizc: Går du alltså med henne lös? Och hon följer med bara sådär? Häftigt. Nog för att Abbe hänger på för det mesta när jag kollar runt i hagen, men helt plötsligt hittar han på något som är mer spännande för stunden och försvinner iväg.
Tessalonica: Härligt när det går bra med transporten! Abbe har hela tiden vuxot med rumpan först, men har börjat räta ut sig sedan i vintras. Har mycket manke så jag förutsätter att han kommer bli som sin mor, dvs. högre mankhöjd än rumpa. För ett par månader sedan var han iaf 163 cm över både manke och rumpa. Såg då fortfarande överbyggd ut.
Vimsan & Sandra1989: Ni har båda väldigt fina killar. Kul att se lite andra färger än röd på Warsteiner-avkommor. Lite extra intresserad av era då Abbe ju är ue. Warsteiner.
Abbe gör inte så mycket alls mer än skrotar med kompis i hagen. Leds ju in och ut och visiteras varje dag, blir avborstad och får prova täcke, schabrak, träns eller något annat någon gång i veckan. Skoddes ju fram för ett tag sedan och det var verkligen behövligt. Han var ordentligt öm utan.
Han har dock börjat kaxa till sig det senaste, hagkompisen som bestämt tidigare verkar växa för tillfället och är lite trött och då passar Abbe på att bossa runt. Är dessutom väldigt pigg och alert och har fått för sig att det är ok att veva med frambenen så fort man blir uttråkad. Hovslagaren fick dessutom kämpa lite mer än han är van vid med Abbe sist eftersom han testar för fullt.
Lite bilder från i måndags: