Sv: 11rnas tråd, del 3
Jösses, är Balder bara 132? Hur stor beräknas han bli? Nangijala är 136 nu och 18 månader gammal, hon bör bli mellan 146-148cm, så Balder borde väl bli liten d-ponny då eller?
Det blir ju alltid en diskussion hur mycket en åring ska göra och många verkar ju tycka att de bara ska få gå i hagen med kompisarna mest. Jag har alltid gjort mycket med Nangijala varje vecka: pysslat, gått och betat, promenerat, tricktränat och nu i höst tömkört i skogen. Så för någon månad sedan hade jag lite ont om tid så tänkte att Nangijala väl då fick gå i hagen och bara vara häst det mesta av veckan. Om damen var förtjust i det? Absolut inte! Energin började flöda över och tillslut gick hon in i en trotsperiod, suck. Överlag har hela ponnyn piggnat till och fortsätter det så kommer hon nog bli en väldigt pigg ponny att rida i framtiden
Eftersom hon tycker det är roligast att takta under promenader/tömkörning har hon fått hänga med ut som handhäst ett par gånger i veckan och även fått springa med lös vilket hon bara älskar och hon härjar runt som bara den
Dessutom försvinner trotset igen
Så nä, det blev inte mycket till "vila" från matte det inte
men hennes pappa är tydligen en riktig arbetsnarkoman så jag misstänker att hon kan ha ärvt det.