Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
Många här som är rediga och igång och "jobbar" med sina unghästar. Jag får lite dåligt samvete, min går på lösdrift med andra hingstar och står alltså inte hemma i mitt stall, så med heltidsjobb, 3 hästar hemma på gården så blir det inte så mycket tid över att åka iväg och träna med lillkillen Till våren måste jag sätta igång med löshoppning/longering (först måste mitt knä läka).
Ni som fick hingstar, hur har ni gjort, har ni kastrerat eller väntar ni?
Jag gör inte så jättemycket med min. Det är mest småsaker när lusten och inspirationen faller sig på. Han blev kastrerad i oktober när jag tog hem honom från betet. Vill att han ska gå i flock och jag har ett sto o flocken, plus att jag har väl ingen användning för en hingst, även om han har väldigt bra stam.
Men närmaste planerna är att lastträna samt börja tömköra.
Idag blev han verkad och borstad. Häromdagen fick han prova sadel.
Min är fortfarande hingst, han får vara det sålänge han kan hantera det, jag har bara pojkar i stallet så det innebär inga praktiska problem att vänta heller. Så, sålänge han sköter sig får han vara hingst tillsvidare, och så får vi se vad det blir av honom helt enkelt. Han har en halvbror med samma mamma som blev skyhögt bedömd i hoppning på treårs (högst bedömda ponnyn någonsin, tror det fortfarande står sig 'rekordet') så iom att han är så okomplicerad och jag inte har problem praktiskt med att spara honom känns det som jag kan göra det.
Som med alla andra handjur här så gäller dock "Jag behöver bara EN anledning så blir det snipp-snipp"
kl
Många här som är rediga och igång och "jobbar" med sina unghästar. Jag får lite dåligt samvete, min går på lösdrift med andra hingstar och står alltså inte hemma i mitt stall, så med heltidsjobb, 3 hästar hemma på gården så blir det inte så mycket tid över att åka iväg och träna med lillkillen Till våren måste jag sätta igång med löshoppning/longering (först måste mitt knä läka).
Ni som fick hingstar, hur har ni gjort, har ni kastrerat eller väntar ni?
ta det lungt ingen stress!
Min har ju inte gjort ett smack typ, ok hans sjukdom har kommit imellan lite, men jag skulle inte ha gjort så mkt ändå.
Om han överlever detta är planen att börja lite smått i vår, sedan sommmarvila och så startar vi med uppsittningen till hösten (alltså vid 2½).
han är varken eller. Går i sin lilla hage och tittar på sin jämnåriga bästis som går i storhagen.. tänk om man kunde tala om för honom varför.
han vinglar absolut inte omkring längre men rör sig hackigt och stelt. I skritten påminner det om spansk skritt, han lyfter alltså högre på benen som om marken vore närmre. tänk dig att du har på dig fel glasögon då avståndet blir fel.. så verkar han uppleva det hela.
Hihi, äsh, inte tokimponerade. Jag är imponerad över att din åker transport. Det gör inte min, han har kommit på att han inte tycker om det