Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gör ni med kraftfoder till era föl? Jag har hittills inte låtit min få mer än någon enstaka näve när de gått på bete. Nu är de uppstallade och ska jag ge foder i boxen så kommer båda åt det. Kanske är det dags att ge lite kraftfoder nu i alla fall? Min är i perfekt hull just nu, men eftersom betet nu snabbt minskar, de har det på dagtid, så ändras ju förutsättningarna snabbt för näringsintaget. Skulle vara kul och nyttigt att få mångas erfarenheter!
Min får smaka av både mammsen och storebror när de får mat, men han får inget eget än så länge. Det kommer senare när det är dags för egen box nattetid (då kommer han stå i mittenboxen, tryggt och bra med en familjemedlem på vardera sidan!).
Mitt bete har tagit slut helt i princip, det finns så de har nånting att plocka med dagtid, men nu har jag börjat stödfodra med torrhö. Lillen tycker det är helfestligt att skrapa ut allt i varje hög, rulla i det och sen bocka runt och sprida ut det ännu mer... Han äter lika mycket hos mamma eller bror, vilket som duger för stunden liksom (oftast brorsan).
Han hade riktiga tokryck idag vid lunchen. Först gjorde han som jag sa ovan med att skrapa och rulla, sen bockade han iväg i jordens rodeoserie för att sedan grisnita mitt framför storebror och stå och sparka på honom och sedan sticka iväg igen! Drog en repa till runt morsan en bit bort - tillbaka till storebror, klättra på hans rygg - sparka lite mer - slänga sig ner i höet - bocka som en vilde.....
Ja, han var heeeelt crazy!
Charlottee: Han är så gudomligt snygg! Otroligt härligt att han är så pass fräsch! Hoppas verkligen att det håller i sig, håller alla tummar!
Du behöver inte be om ursäkt, undrar man så fråga.
Den är satt som ett delta och införskaffades nydligen pga att övriga ska kunna hantera honom till och från hagen. Han är stark och drar runt på oss som en vante, inte hållbart i längden utan farligt. Han är 5 månader nu och jag tycker inte det är för tidigt att använda som hjälpredskap, så länge den används med respekt.
Min förhoppning är att kunna ta av han den igen dock.