Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

KL

Smygläser här och tittar på alla finingar ni har. Tänkte att som motvikt till alla slätpälsingar så ska ni få se något lite raggigare... :angel:

06-1.jpg

03-1.jpg

01-1.jpg

Axiom är 4 månader gammal, 120 cm hög och har garanterat fluffigast öron i tråden. Och visst ja, han är en nordsvensk. :D

:love: :love: Hur söt som helst!!!

KL
Här kommer filmklippet som jag fick till igår, i början är det på Koronns storebror, men i slutet travar lillen förbi i sin helt underbara trav! :love: Han har underbara gångarter! Fick mycket prov på det igår när det var fullt race i uppåt en timme! Tekniken var dock INTE på min sida igår och filmkameran dog efter 35 sekunder och andra kameran hade bara tagit supersuddiga bilder... :mad:

Film

Idag har morsan släppt lite på kontrollen och ibland går brorsorna ihop med mamma en bit bort, men rätt vad det är kommer hon på att hennes bebis är "borta" och måste jaga iväg storebror dit pepparn växer! Hon är dock bara urfånig, ena stunden bryr hon sig, nästa tio skiter hon i vilket... :grin: Det ger sig nog ganska snart!

Förra veckan blev min lille ligist chippad och idkollen gjordes. Men veterinären som gjorde kollen hade inte så stor koll på tecken så nu är min fråga vad kallar ni tecknen som min häst har på huvudet?

Och vad händer när de som gör passet får in beskrivningen och ser att tecknen på huvudet inte är det som är skrivit i text? ändrar de bara texten då?

Tänkte bara inflika att det var den här tösen som vann riksföl på Strömsholm igår! :D Hade tänkt följa med ägaren ner och heja och kika, men jobb satte tyvärr stopp för det!

32672807.jpg

Har visat bilder på henne tidigare i tråden och ska dit en sväng idag för att gratulera ägaren! Så himla kul när det går bra för hästar man känner till! :bump:

Precis hemkommen från gratulationsrundan! Kan bjuda på ett par tråkiga hag-kort jag tog!

Romeona
e. Blue Hors Don Romantic u. Briona (36) e. Briar - Bellini
998 789=50p på fölbedömning och vinnare av riksföl på Strömsholm! :laugh:

32711606.jpg

32711607.jpg

Virvell
e. Ravell u. Virona ELIT (36) e. Vivaldi - Herkules
Ej visad.

32711610.jpg

32711611.jpg

Pirgot
e. Sir Oldenburg u. Pirona (36) e. Don Primero - Gigolo
Fick 887 877=45p på fölbedömning.

32711612.jpg

Det är så roligt att det gick så bra på riksföl! :bump:

Kan inte garantera att det alltid görs, men jag vet att det kan hända att personen som gör passet ändrar vad tecknen kallas utifrån hur de är ritade. Lilla fröken på min avatar skrev id-kontrollanten av någon anledning stjärnämne och strimbläs på, och kallade ena bak för vit kota och andra för 1/4 strumpa, trots att det vita går exakt lika högt på båda. Personen som gjorde passet hade vett att ändra stjärnämnet till vita hår i pannan, och satte vit kota på båda bak. Vill minnas att även andra fölet det året fick nån ändring, hon har förutom stjärn en vit fläck mitt på nosryggen, som kontrollanten skrev som vita hår, men jag kommer inte på rak arm ihåg vad det står som i passet.

idag har hovis verkat conny igen. Han börjar bli riktigt duktig på det dära! Jag har även satt ut honom på annons, så jag hoppas verkligen att nån riktigt duktig ryttare vill ha honom!

Nu blev jag inspirerad.. Ska försöka att filma min ngn dag i paddocken med.. Lite enklare där än i den stora lösdriftshagen.. Hehe.. (De springer av ngn förunderlig anledning alltid åt fel håll där??)

Va fin han är :love:

Jag försökte filma min gangster i hagen häromdagen, men jag mitt pucko lyckades radera filmen från kameran igen, och då vill fölis sova istället :cool:

Hon som (förhoppningsvis) ska köpa honom vann Breeders för 6åringar i FT i Söndags. Jag hade lovat att vara på plats och hejja men vaknade med huvudvärken from hell, så fick bli hemma. När jag grattade henne efteråt så sa hon "Tänk när Cc går championaten, då ska vi minsann visa dem". Då slog det mig, det blev liksom verklighet på något sätt. Han kommer bli stor och han kommer säljas. Och det var med skräckblandad förtjusning jag insåg det. Nu vet jag att jag är bölig, men det är väl alltid så med första uppfödningen. Jag är ju otroligt glad att hon vill ha honom. Det känns helt fantastiskt att få sälja en häst till en så duktig ryttare. Och jag vill inte ha kvar honom för det vore slöseri på en fin häst som jag inte kan förvalta. Men samtidigt har man ju fäst sig vid honom.

Vilka I-landsbekymmer! :D

Vilken liten pärla du har! :love: Så synd att det inte blev ett stoföl! (För såvitt jag kommer ihåg ville du väl ha kvar ett sto? :))

KL
Idag har Koronn bekantat sig med en ikeakasse! Läskig i början men mest intressant. Han är numera jättetajt med sin storebror och hänger honom i trasorna hela tiden. Försöker ibland leka med honom, men när brorsan ska ge igen blir han rädd och hoppar undan. :D Men det kommer väl! :laugh:

32713586.jpg

Jättesvårt att få bra bilder på honom, han ska helst leka följa-matte och hamnar då i princip i kameran... :p

Vad glad jag blir att ni tycker om honom :love:

Jag gillar ju era förlungar också men följer ju mer i tysthet i 11 tråden:)

Ja Maja Kandi jag hade hett önskat mig ett sto till efter mitt sto , precis som du ;)

Mia

Jag tänker oregelbunden stjärn alternativt vita hår i pannan och nosbläs..... men svårt att säga... du måste tala om när du vet vad som kom i passet!

Oh så härligt att höra att din fining mår bra! :bump: Jag hoppas att jag snart kan skriva detsamma om min. Nytt blodprov ska tas innan helgen... Fast jag tycker ju att han beter sig som vilket friskt föl som helst.

Växer gör han också: min skrutt är 4,5 månad gammal 134 cm över manken och 137 cm över baken.

*KL*
Hur och när tänker ni avvänja era föl?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 227
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka