Sv: 11-orna
Håller med! Mörk fux är det snyggaste! Grattis
KL
----------------------------
Idag är min fölunge RUSKIGT billig!
Varje gång mellan betäckningarna så har hon precis hunnit bli tam för att sen hos hingst blitt helt förvildad. Trodde allt var bra nu, vi stod o mös länge igår o vi har fått på grimman i hagen två ggr dessa två veckor de har varit hemma.
Men idag när jag skulle hämta hem dem från betet för att ULa mamman så gick det bara inte att få tag på henne!
Fick komma fram o pussas, klias och mysa, lyfta fötter o allting, men så fort en minsta antydan till att jag skulle fånga henne så drog hon iväg.
DÅ jag hade begränsat med tid så gick jag o hämtade brorsans lasso
Tänkte, att bara hon märker hon sitter fast igen (har inte varit några problem med att sitta fast) så är det lugnt.
Sagt o gjort, vid bästa tillfälle så slänger jag snaran runt halsen på henne. och då börjar hon steta emot och slänga sig hej vilt i säkert 5 min!
Men efter ett tag så ger hon sig, men trodde nästan hon skulle hålla på tills hon svimmade! och jag kan lugnt och stilla sätta på grimman och sen var det lugnt och vi promenerade problemfritt till stallet
Väl i stallet så passades det på att fixa fötterna på henne, då var hon duktig, inte lika duktig som förra gången men helt klart duktig. och jag fick under de 3 timmar de var på stallet lugnt o problemfritt byta grimma två ggr. klappa o mysa lite innan vi tog en promenad tillbaka till betet och fick beta lite långt grönt gott gräs på vägen.
Nu får min vilda mustang tyvärr gå med grimma till på fredag då vi måste ULa igen. Hoppas hon inte fastnar i nått.
Men min rygg har så ONT o jag har brännsår i hnderna trotts handskar, så kan inte bråka med henne igen.
Hoppas verkligen att det hr var det enda bråk vi "behövde", men antar att det skulle vara för bra för att vara sant...