Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Han heter Balthazar:laugh:
263360_10150260672443267_715288266_7661104_2207683_n.jpg

Jag har uppfattat det som att Sona kollar sitt sto på Flyinge.
Det var väl tur att en av uttagningarna låg där, det blev alltså ingen extra resa till uttagningen. Tror vi är många som skulle visat fram vårt föl om selekteringen var på samma plats och dag som dräktighetskollen.

Fast det är väll igentligen ingen skillnad ? Om jag tävlar på hemma klubben så är ju hästen mer uppspelt pga av all rörelse däromkring mot vad det är normalt !
Och att välja samma dag att ultra som selekteringen är ,tycker jag inte är så smart och sen ändra stoets rutiner och in i ridhuset med föl och visa sätter väll mer stress på stoet ? Vilket ju även Sona sa att stoet var stressat under visningen .

Sen att jag överhuvudtaget själv inte hade åkt med mitt sto på 30 dagars kan anses löjligt eller att jag är extra rädd om mitt sto och dräktighet .

Men jag hade aldrig själv åkt och visat mitt sto på Selekteringen för att riskera en dräktighet även om jag även innan förstått att stoet kollades på Flyinge .

Mia

*kl*

Chille har träffat hovis en gång men han gjorde ingenting för hovarna var så fina. Han låg och sov så hovis fick börja med att kolla hovarna liggandes på alla fyra, tyckte inte att han skulle resa sig även fast vi böjde och fixade med hovarna, cool kille :love: Kollade sedan stående också.

Han är alldeles lagom social och de gånger jag provat sätta på grimma har det inte varit några problem men det kanske kommer när han ska börja med större grimma, den jag har nu går att knäppa upp både i nos och nacke så jag sätter på den genom att först spänna runt nacken och sedan över nosen.

Han är väldigt kaxig mot de andra hästarna och när jag matar mamma hästen med kraftfoder i hagen motar han bort de andra hästarna genom att pipa och sparka bakut åt dom :o, mig gör han dock ingenting mot (förutom att kladda ner mig totalt med betfor och annat gott :D )

Några bilder från i förrgår när han leker med sin ett år äldre helsyster. Tyvärr lite dåliga för det var sent på kvällen och regnet hängde i luften (glömde sätta igång blixten).

Chill Out HW (f:24/6 e:Chirlon-Napoleon)
chilleosorexa.jpg

chilleosorexa7.jpg

chilleosorexa5.jpg

sorexaochille3.jpg

chilleosorexa2.jpg

chille7veckor5.jpg

Tack båda två! Jag är så himla nöjd med honom så det kommer bli riktigt svårt att sälja denna guldklimp :( Så himla trevlig på alla sätt :love::love:

Vad fiiiin han är! :love: Och jag säger samma som Fiorano, blir så glad att se pigg och glad Sorexa! :laugh:

KL
Min kille har varit jävligt dryg med hagarna. Han har helt enkelt klivit rakt igenom tråden. Antingen lutat sig emot och helt enkelt "trillat igenom", försökt beta på andra sidan och "råkat" få med sig tråden, eller så har han bara gått som en bulldozer... :cool:
Har haft lite dålig ström i tråden, men nu byggde vi om hagarna helt, och under tiden fick han och mammsen gå i en mindre beteshage på en annan lägda, men med samma starka aggregat. Några timmar senare kom jag dit, tråden var av - inåt - och lilla hästen har sedan dess hållt sig väldigt nära mamma och väldigt tydligt aktat sig för den där vita saken... :grin: Så det är väldigt tydligt att han typ har stuckit ut huvudet och sedan kanske fått övertråden mot nacken, fått en stöt och kastat sig bakåt. Eller nåt liknande. Han har helt klart fått känna på strömmen! :D

Idag har han varit ännu mera gangster, fast på ett annat sätt. Han klättrar fortfarande på mammsen, och idag visade han att han är helt på det klara med hur man ska göra... :grin: Mamma hästen bryr sig inte ett dugg - vilket ju är lite dumt - så han klättrar och dunkar och byter ställning på henne precis som han behagar! Han stod på två ben väldigt länge den här gången! Balans har han så det räcker och blir över iaf.

Pixbox vägrar återigen fungera... Måste byta till nåt annat liknande, blir tokig!

kl

Kopierar från fölvisningstråden :D

kl

Visade min Algot-unge idag! Han är ju bara 2 mån men ville ändå visa. Han brydde sig knappt om mamma alls, tyckte det var roligare att hälsa på publiken, och domaren... Men det gick bra! Är jättenöjd!!

Typ: Ädel, ngt outvecklad - 8
HHB: Vackert huvud, rak, något lågt ansatt hals, liggande bog, sluttande kors - 8
Ext: långa kotor, i övrigt välbenad - 7
Skritt: Tacktmässig, avspänd - 8
Trav: Taktmässig, lätt med god bakbensaktivitet - 8
Galopp: Vägvinnande, lätt, spänstig med god balans och energi, kunde komma mer genom ryggen - 8

47p och Klass1!!

Domaren berömde även mitt sto, när han presenterade fölet sa han:

"Cloud Connected, hingst e: Algot u: ett VÄLDIGT vackert fullblodssto, sådana fullblod hittar man inte ofta, hon har nedärvt sina utmärkta gångarter till sitt föl, som får följande kritik...."

Sedan frågade han om hon var betäckt igen, när jag sa nej och att jag funderade på att betäcka om henne nästa år sa han "GÖR DET!"

Är ju fantastisk kul att få höra så fina ord om sin häst! Började nästan gråta!!

Jättegrattis! :laugh:
Vad kul att du fick så fina poäng på både fölungen och stoet!
Jag hade börjat gråta, så jag är imponerad att du bara "nästan började gråta"! ;)

Vad blir det för hingst nästa gång?

Tack!!! :love: Jag vet inte riktigt, de som står högst på listan är Grafenstolz eller Hiphop tror jag. Har ni några förslag tas de tacksamt emot!! :)

Här kommer nyare bilder på mina vildingar =)

dom blir snart 3 månader bägge 2 =)

Masaii Marah M (såld) men kommer gå kvar hos oss till våren =) (kallas flygande köttbullen)
32645877.jpg

San Camiro M (växer så de knakar så han ser lite rolig ut just nu =)
32645880.jpg

32645883.jpg

32645885.jpg

KL
Idag har han varit ännu mera gangster, fast på ett annat sätt. Han klättrar fortfarande på mammsen, och idag visade han att han är helt på det klara med hur man ska göra... :grin: Mamma hästen bryr sig inte ett dugg - vilket ju är lite dumt - så han klättrar och dunkar och byter ställning på henne precis som han behagar! Han stod på två ben väldigt länge den här gången! Balans har han så det räcker och blir över iaf.

Pixbox vägrar återigen fungera... Måste byta till nåt annat liknande, blir tokig!

Här kommer bilderna!

Koronn Mr Jack
e. Saigon - Antares - Ostwind

Gangster!
32643625.jpg

Oskyldig?
32643624.jpg

Hans hals ser konstig ut på den här bilden, men lilleman är så snygg så! Inte alls partisk... :angel:
32643626.jpg

Din lilleman ÄR snygg! :laugh:
Tuff kille som försöker betäcka mamma! :D Min hingstunge försöker göra nacksving på sin mamma, så där som hingstar leker. Dock har han inte försökt betäcka någon gång.

Jag sa igår till sambon att jag vill att domarna på fölbedömningen ska reagera som juryn när Paul Potts sjöng i Storbrittanniens talangjakt när de får se mitt föl. ;) I talangjuryn den gången så grät en domare och de andra satt med gapande mun. Vore något att få den reaktionen på sitt föl på en fölvisning! :angel:
Tur jag i allafall är jordnära, hoppas mitt föl åtminstonde inte blir klass II! :crazy:

Hihi, vad kul att du tycker det! :laugh: Jag tycker dock att han kunde hålla sig på backen... Men nu när han inte har nån jämngammal kompis så är ju mamma det enda alternativet... :grin: MEN! Om två veckor flyttar vi ju och då har han ett år äldre brorsan att brottas med istället! ;)

Jag tycker det var ett härligt mål att satsa mot! :D Såklart att de kommer gråta när de ser honom! :D

KL:

Lite bilder på min snutt från idag, kan ju visa att han faktiskt sköter sig riktigt bra.

Först sårvård med tvätt av sår, och på det lite fixomull.
version-4b83223f3a12fc0a1ee56ba57629cb83

Sedan lite kratsning av hovar:
version-dcaec7308456e94fd76d2e19083d3a54

Ett rent nöje!
version-ce1f8a875bad9b547417e18942036042

Allt medans mammahäst stod kvar i hagen. :)

Duktig fölunge!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 259
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka