Sv: 11-orna
hahaha! Sån rolig bild! Conny växer så det knakar, så han ser inte så rolig ut just nu, tunn o lite vinglig. Var ändå på fölvisning i lördags för att ge oss alla mer erfarenhet. Tyvärr fick han bara 6 på typ, även om man kan tycka att han var värd en sjua, med omdömmet "långlinjerad, för dagen tunn o omusklad", en 7:a på hhb, djup bål, lång hals. 8 på ben, nöjaktigt korrekt. 8 på skritt, avspänd, taktmässig, vägvinnande. Trav 8, lätt, spänstig och mjuk. galopp 8, välbalanserad, mjuk och vägvinnande. De tyckte han var en häst för framtiden med tanke på att han visade upp så fina gångarter när han fysiskt sätt inte alls skulle kunna prestera nåt alls. Han skötte sig alldeles exemplariskt o lät sig lätt ledas rakt in i transporten vilket morsan för en gång skull inte ville, så henne fick vi ha lite tålamod med. Även Bamora är lite tunn för dagen så jag fodrar på med alfa o D&H stud balancer några liter av varje om dagen.
Fixar lite på tränset, Conny stryker sig som vanligt som en katt emot mig :P OBS! Min hjälm sitter inte så normalt, det råkade åka bakåt! :P
mammahäst
mor o sån, deras bläsar verkar vara spegelvända. O nej, det är inget konstigt som conny har på sin underläpp, den har bara ett konstant tillstånd, kallat hängläpp :P
väntar på vår tur