Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Han har verkligen helt perfekt teckning! Växer han mycket nu eller luras bilden så han ser lite hög i rumpan ut? En riktig fining i alla fall.

Bamora är verkligen kalasläcker! Och lillponken verkar ju vara en riktig guldklimp om han rör sig 8-mässigt trots att inte kroppen är med för tillfället. Söt är han iaf!

Mätte två av fölen idag:

Äldste e. Bocelli u. sto på ca 163 cm är 4 mån. + 1 v 127 cm över manken och 133,5 cm över baken.

Min e. Sir Oldenburg u. sto på 167 cm är 3 mån och 3 v 130 cm över manken och 133,5 cm över baken. Han ser dock mindre ut än den äldste men han har ju å andra sidan varit sjuk och är inte lika rund och fin.

Den yngste e. Bocelli u. sto på ca 170+ cm som är 2 mån och 2 v mättes i veckan till 117 cm.

*KL*
Min plutt verkar iaf må bra nu. Ingen feber och pigg och glad! Tog blodprover i tisdags och hoppas få svar imorgon som säger att han är frisk och kry.

Jag har hela tiden trott att conny är liten men han håller samma mått som de flesta här inne vilket glädjer mig! skulle tro att han är nånstans runt 125 i mankhöjd nu

Håller tummarna att han är frisk!! Vi vill inte ha sjuka fölungar!!

kl

Min gangster tyckte inte det var någon bra idé att verkas idag, lika väl som han uppförde sig förra gången, lika illa uppförda han sig idag! Han gjorde både capriole, levade och courbette, och jag hade fullt upp med att hålla honom samtidigt som stackars hovis fick ducka för flygande hovar... Mammahäst stod bara och såg på cirkusen, helt oberörd :cool: Nu ska jag fila lite på honom varje dag, så han lär sig! Hovis har gett mig tydliga instruktioner, och min stackars sambo blir satt på att hålla :devil:

tycker du det är sött?! hhaha det säger du bara för att du kanske lyckas med att få hästar UTAN hängläpp??? När leia var ungefär ett halvår började hon hänga med läppen, efter sin mor, o jag bara "NOOOO!" för hennes mamma är det verkligen ett rejält konstant tillstånd. O när conny var ca en månad så började han med.. Ibland hänger den så mkt att han är alldeles torr innanför läppen :P Men det gör iaf inte Bamora, så dåligt inflytande från Leias sida kanske? :P

Jag tror o hoppas på att han blir en riktigt bra häst som "stor", han har visat många gånger att han har gångarterna o även kroppen för det när han är i fas. Men man vet ju aldrig, det beror mkt på vem han hamnar hos, o sen är det ju andra omständigheter som styr. O han har samma härliga temperament som morsan sin, han är helt enkelt underbar ;P

Mätte två av fölen idag:

Äldste e. Bocelli u. sto på ca 163 cm är 4 mån. + 1 v 127 cm över manken och 133,5 cm över baken.

Min e. Sir Oldenburg u. sto på 167 cm är 3 mån och 3 v 130 cm över manken och 133,5 cm över baken. Han ser dock mindre ut än den äldste men han har ju å andra sidan varit sjuk och är inte lika rund och fin.

Den yngste e. Bocelli u. sto på ca 170+ cm som är 2 mån och 2 v mättes i veckan till 117 cm.

Ska kanske tillägga att alla tre är förstagångsston, om nu det kan vara av intresse i höjdstatistiken.

Han ser inte liten ut på fölvisningsbilderna. Vet inte vad som är "normalt" - en av grannarna som fött upp travhästar envisas hela tiden med att säga att min är så enorm och att jag får passa så att han inte växer sönder. Växa sönder vill jag såklart inte att han gör, men så enormt stor är han väl ändå inte? Jag gissar (eller kanske hoppas) att han slutar på ca. 170 cm.

NOOOO!!!! Hängläppssyndromet!! Mit andra sto, det som inte ska ha föl (om hon inte gör extremt bra ifrån sig på tävlingsbanorna vill säga), har oxå konstant hängläpp! Håller med dig! Det är inte alls gulligt, men det ger ju hästen lite karaktär :D Haha:p

det var nog ingen som såg det innan du nämnde det, jag var ju t.ex tvungen att gå tillbaka för att kika tog en stund innan jag förstod vad du menade ;) :D

Kl:

Man blir så glaaaad av att se alla fina föl här inne i tråden!

Min ser inte mkt ut för världen nu, han fäller fläckvis och växer mkt bak. Men hans tid kommer väl.. ;)

(Jag har iaf tid att vänta och se, hela livet faktiskt. :) )

version-a6f1e59ba0cdf72c0f44782817ca09f6

För tre veckor sedan..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 259
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar