Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Mitt sto lider också av hängläppsyndromet. Men inte konstant. Hennes son verkar inte ha ärvt det, det kanske kommer.

Jag tycker mest dom ser trötta ut med hängläpp:o:D

Bocelli kusinen håller nästan samma mått som min!:) Släktdrag?

Däremot skiljer ju sig mammorna (systrar) enormt då mitt sto är ca 10 cm högre!

Haha när man ska veterinärbesiktiga och hästen står och ser drogad ut med halvslutna ögon, hängläpp och vilar på ett ben, då undrar nog folk om det verkligen är en fälttävlanshäst man har med sig :D

Haha!

Maria_auto: Jag har aldrig tidigare haft en häst med hängläpp, så jag kan bara referera till min egen plutt, som HAR det! ;) Så jodå, jag tycket visst att det är gulligt! :D

Precis.. typ "häst för de stora klasserna säljes, med högt internationellt blod, vaken o alert säljes..." O så kommer en häst som du säger, med hängläpp och ett vilande ben.. :P

Haha jag känner igen det där!:D

Här kommer nya bilder på prinsen:love: och äntligen fick jag även till en trav bild men självklart blev just den bilden suddig:grin:

Han är lite svullen under ganaschen, tänder?
296733_10150261124711344_563156343_7746143_550371_n.jpg

294513_10150261126066344_563156343_7746157_5455985_n.jpg

Snyggingen! :love:

KL
Idag lyckades min mamma häst med den stora bedriften att få foderstrupsförstoppning - igen. :cool: Andra gången det hänt henne, första gången var sommaren -06, sen dess har jag varit supernoga med att alltid blöta hennes mat. Men idag tänkte jag bara ge henne pyttelite medan jag pysslade med hennes mugg i hagen. Syrran hällde ut max fyra dl på backen som hon glatt knaprade i sig. Sen var det stopp... Hulkade och lät som en krubbitare och flemade och hade sig.
Happ! Upp till stallet och försöka få i hästen vatten, men icke! Blötte i panik lite betfor i varmvatten som snabbt löste sig, på med kallvatten också så det blev en enda sörja. Det blaskade hon runt i en stund men sen var det stopp.
Ut och springa och traska runt överallt. Och när vi gjorde det blev grabben såååå lycklig! :D Han for omkring som en raket och bockade och sparkade åt alla håll! Visade sina underbara gångarter, klättrade på mamma, bockade, klättrade på mamma, hoppade över en sten, klättrade på mamma....... Han är en RIKTIG klätterapa! :cool:

Ja det löste sig för mammsen iaf, tvingade i henne vatten med en pet-flaska i mungipan - inte uppskattat alls men det löste iaf problemet. Hon svalde ett par gånger och sen ville hon ha betforvatten och gräs igen! Skönt det! :bow: Sen att jag blev duschad i hästklegg det var väl en bonus! :D

Insåg att medan jag gjorde nytta i joggingskorna att syrran kunde göra nytta med en kamera. Men då hade själva spänningen försvunnit så det blev mest skritt - race - skritt - race. Men ska ta en promenad med hästarna och ställa syrran med kamera i högsta hugg! Nog ska jag få med honom på film alltid - det SKA gå! :D

Tack! Blir så glad när någon tycker lille ungen är fin! :laugh:

Min fölis var precis som de som kan trodde, liten när han föddes. Det är mitt stos första föl. Men i nuläget är han lika stor som de andra fölen, skillnaden är att han faktiskt växt fortare!
Och han är rejält överbyggd, så han växer uppenbarligen fortfarande.

Blir så glad när någon tycker lillpållen är fin! :laugh:

Du ser helt rätt, han är MYCKET överbyggd! Det är senaste typ två veckorna han börjat vara så överbyggd. Mamma häst är 170cm, och i nuläget ser han ut att bli väldigt lik henne i kroppen. Dock hoppas jag att han blir 170cm också, jag ska försöka behålla honom.
Han har musklat sig rejält de sista veckorna, innan hade han rätt mycket mindre muskelmassa än de andra hästarna.

Det är lite kul, han som är "tillverkad" till hopphäst har den teckningen han har, och de andra fölen är dressyravlade, de har nästan inte något vitt! :p

Stuteriet där mitt sto och föl står har tre stycken e: Sir Oldenburg. De är inte lika alls! Man tycker ju att det skulle synas någon likhet, men nejdå! Det enda de har gemensamt är att de har väldigt lite vitt! En av dem har riktigt läcker färg, den verkar bli svart.

Ha ha Förlåt Görel det lät kul med extriörbedömningen och det är inget fel på din häck men min är stor :o

Kopparberg kul med höjden på din fölis var manmman 170 cm ?
Mia

Sicken snygging!!

kl
En liten ny bild på Dahlia e. Cashmir ue. Grannus-Carprilli

rvgacp.jpg

Fölvisning nästa söndag, då jäklar ska det tas kort, är ju bara andra gången jag ser henne live...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 259
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar