Sv: 11-orna
Snyggingen!
KL
Idag lyckades min mamma häst med den stora bedriften att få foderstrupsförstoppning -
igen.
Andra gången det hänt henne, första gången var sommaren -06, sen dess har jag varit supernoga med att alltid blöta hennes mat. Men idag tänkte jag bara ge henne pyttelite medan jag pysslade med hennes mugg i hagen. Syrran hällde ut max fyra dl på backen som hon glatt knaprade i sig. Sen var det stopp... Hulkade och lät som en krubbitare och flemade och hade sig.
Happ! Upp till stallet och försöka få i hästen vatten, men icke! Blötte i panik lite betfor i varmvatten som snabbt löste sig, på med kallvatten också så det blev en enda sörja. Det blaskade hon runt i en stund men sen var det stopp.
Ut och springa och traska runt överallt. Och när vi gjorde det blev grabben såååå lycklig!
Han for omkring som en raket och bockade och sparkade åt alla håll! Visade sina underbara gångarter, klättrade på mamma, bockade, klättrade på mamma, hoppade över en sten, klättrade på mamma....... Han är en RIKTIG klätterapa!
Ja det löste sig för mammsen iaf, tvingade i henne vatten med en pet-flaska i mungipan - inte uppskattat alls men det löste iaf problemet. Hon svalde ett par gånger och sen ville hon ha betforvatten och gräs igen! Skönt det!
Sen att jag blev duschad i hästklegg det var väl en bonus!
Insåg att medan jag gjorde nytta i joggingskorna att syrran kunde göra nytta med en kamera. Men då hade själva spänningen försvunnit så det blev mest skritt - race - skritt - race. Men ska ta en promenad med hästarna och ställa syrran med kamera i högsta hugg! Nog ska jag få med honom på film alltid - det SKA gå!