Sv: 11-orna version 2.0
*KL*
Nu har även jag sett filmen på Koronn, och jag skulle likt andra absolut åka in. Dock, för att ge en strimma hopp, så sådär överkotat och svårt att rätta tillbaka hoven har min 06:a haft de två gånger han haft patellaupphakning efter att ha rullat fast. Riktigt läskigt se (och jag hoppas vi slipper en tredje gången gillt), när det ärsom värst släpar han benet med framsidan av kotan ner, och hoppar på tre ben. Nästa fas smäller det (högt) såfort han försöker stödja. Tredje fasen får han till ett vettigt steg ibland men sen fastnar det, så han belastar på framsidan av kotan. Sen släpper det gradvis.
han hade aldrig problem som ung, det hjälper inte att backa etc (han får inte hoven rätt, så backa blir bara hasa på framsidan av kotan bakåt), och vi vet ärligt talat inte varför det hänt, mer än att båda gångerna har han rullat fast/legat fast men sparkat sig loss, och på morgonen haft kraftig patellaupphakning enligt ovan på HB. Man känner hur det knäpper och smäller i knäledenn när man undersöker. Rtg ren, och so far blivit helt återställd inom någon vecka.
Menar INTE att dte är hela svaret ang Koronn, speciellt inte som han hade ordentliga problem med ena fram med, men just för att ge en strimma hopp kanske att det inte behöver vara irreparabelt just det som ger 'hakningarna' - om det är hakningar. Men skulle verkligen försöka få in honom jag med, även om jag förstår att det är jättesvårt.
Håller verkligen tummarna han tar sig igenom det, eller att du åtminstone får veta vad som är fel/hänt därinne =/