11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Hihi, stackars kisse! Hoppas den hann undan! Kul med bilder sen! :laugh:

KL
Här kom ÄNTLIGEN mitt hö igår! Tjoho! :bump: Det var verkligen på håret, jag har snålat och gett hästarna alldeles för lite mat nu några dagar för att det sista skulle räcka, och det sista fick dem igår morse. Så det var himla precis att det nya kom igår kväll! :D Hästarna tyckte det var jättespännande när det kom en stor lastbil upp på vår lilla gård, och när sedan buntarna tippades av (det var ingen kran på lastbilen och vi har ingen balgrip) blev det väldans med fart i hagen. :grin:
Packade i en massa hö på en skottkärra och körde ut i hagen, skottkärran var farlig, men höet drog mer. Väldigt glada hästar! Och matte. ;) Höet ser precis lika fint ut som ifjol, jag är så nöjd! :banana:

*KL*

Se där, lilla skrutten börjar tuffa på sig! =)

423965_323107557785224_1334875923_n.jpg

Haha! :D Kul bild!

KL
Idag fick Koronn vara hemma själv för andra gången. Gjorde lika som sist, ställde in honom i vinterhagen, tog in de andra två och gjorde i ordning dem, sen red jag iväg och var borta ca en halvtimme. När jag red bortåt såg jag att han sprang lite längs staketet men inte så farligt, när jag kom tillbaka stod han helt lugnt och betade. :D Så himla skönt!

*delvis KL*

Kul med film och kul med alla bilder. Så kul att följa utvecklingen på alla fina unghästar! För min del får man gärna posta bilder flera gånger om dagen! :laugh:

Min lilleman har lagt in en växtspurt som heter duga... Tyckte att han börjat dra ifrån i rumpan sedan han kom hem men hade inte riktigt väntat mig sådan skillnad i cm. När han kom hem den 20/8 mätte vi honom till 152 cm i manken och 151 cm över baken. Igår mätte vi honom igen, 157 cm i manken och 159 cm över baken. Jag förstår ju att han inte vuxit så många cm så en del av skillnanden ligger nog i att hästen står uppställd lite olika, lite mätfel och att han har rest upp sig iom att han hela tiden blir piggare och piggare. Men att han har vuxit både på höjden och bredden står det inget tvivel om.

Till saken hör att vi båda gångerna dubbelkollade mätresultatet, första gången för att jag tyckte det var lite lågt (han var ~150 cm i påskas) och igår för att det var en sådan stor skillnad. Trots växtspurt är han piggare än någonsin och blir bara piggare och piggare för varje dag. :love:

Vad härligt att höra:laugh:
Jag har följt dina inlägg lite extra då jag också har en Sir Oldenburg unge, men en 12a:love:
Abbe verkar också superhärlig att hantera vad jag förstått. Kul att du uppdaterar lite oftare nu:laugh:

Men jisses! Haha, där ligger ju Koronn i lä, jag som tycker han har vuxit massor! :D

Charlottee: Jättekul med filmen! Vilka glada pojkar! :laugh: Han ser så fin ut din Zolero! :laugh:

Grandezza: Vad härliga bilder! :laugh: De ser så stora och välutvecklade ut!

KL
Jag kom hem och hittade Koronn med svullen bakkota, får jag gissa att han sprungit på bakbenen och klivit snett kanske? :grin: Det är ju hans hobby, att dansa på två ben. Det var en ganska hård svullnad, men han är inte halt och hoven är *PEPPAR PEPPAR* hel och kall. Men det skulle jag aldrig skrivit för det lär ju vara nåt skit nästa gång jag går ut. :cool:

Min måste också har växt en hel del den senaste månaden.
Ibland ser det ut som han växt ikapp gamlingen som är 163 cm, men då har han liksom växt 10 cm på en månad och det låter ju lite väl häftigt!
Ska mäta honom ikväll när han får sitt kraftfoder!

Blöta pojkar :D

2523687620059748183S600x600Q85.jpg

*kl*
Tog bilder på Rebel till ägarbytet på de amerikanska papperna... visade sig dock att jag måste ta om de helt ändå. Men snygg var han iaf :d

img_2030_50423e19ddf2b356d5002066.jpg

img_2042_50423e46ddf2b356ba0023f3.jpg

img_2048_50423e57e087c3484d0021e7.jpg

img_2084_50423e7ee087c34849001f4e.jpg

img_1958_50423fd7e087c348540020f1.jpg

Så söööööt han är!!
Å duktig på att ställa upp sig.
Gissar att uppfödaren har tränat på det eftersom han är visad.

Jag gjorde ett mätförsök på min gråa.
Har tyvärr ingen riktig mätkäpp utan använder en annan "pinne" och lägger en kortare över manken och försöker få den helt vågrät (lättare sagt än gjort :angel:) satte ett märke och sen mätte jag med tumstock.
Fick det till 153 cm MEN för att dubbelkolla så mätte jag min gamle och han var bara 160 cm! :eek: Visst, han har inga skor nu men aldrig att han haft 3 cm platådojjor på sig innan :p
Vet inte om den gamle har krymt eller om det är jag som är kass på att mäta.
Ska nog försöka få tag i en riktig mät-käpp....

Det där med mätning är ju skitsvårt! Men han ser ju onekligen stor ut på det där fotot! :D

urkella: Lika söt som alltid! :)

KL
Här fick lilleman vara helt ensam hemma för tredje gången idag, han gnäggade väl totalt tre gånger, sen sket han fullständigt i oss och gick iväg och rullade sig istället. :D

Tog nån bild på honom när vi kommit tillbaka:
kaptenenrids044.jpg

Ganska dålig med staket i vägen, men det syns ju lite hur han ser ut iaf. ;)

Dom springer :o ! Vad har hänt.. 11: or om springer :rofl:

haha ja jag hejjade på dom och såg säkert ut typ såhär------->:banana:

...och min hund hjälpte också till--->:bump:

:D

fia_lisa härligt att han blir piggare!! underbart att höra!!! Har inte mätt Zolero på ett tag, har för mig att han var 149 cm mkh i början av sommaren (om jag minns rätt). Han har vuxit en bit sedan dess..

urkella Fina bilder verkligen!! Och är löjligt förtjust i hans färg:d
Du har säkert skrivit det.. men vad kallas den?

Maja_kandi tack!! Man ser verkligen skillnad på Zolero och bellagio ungen.. min är den korta tjocka. Kallar dom Vanheden och dynamit Harry (jönssonligan för er som inte hänger med)
:rofl:

Vimsan Härlig bild på dina tre!:D Håller med dig om att han ser större ut en den äldre..

Han kan när han vill :D Han ställer sig bättre när syrran testade då han var lite rädd för henne :p De är väldigt lättlärda så uppfödaren hade bara tränat honom ett par gånger, däremot hade hon inte tränat honom på trava och bli ledd då han mest gick på 2 ben när man bad om det innan:p Han var inte visad innan utan jag visade honom samma dag som jag fick han, hon körde honom till utställningen och jag tog han hem där ifrån :)

Charlottee: ja hans färg e riktigt snygg :d han är silver svart, fast en väldigt mörk sådan. :)

Idag kommer sista bilderna på Nessi. Ben är bra så nya matte hämtar henne idag :cry:
De kommer vid 4 tiden och hämtar min slöa larvfia.. åh min fina dumma blåsta påni :)

Glömde fota och mitt hjärta känns tomt :cry:

Var så stolt över min lilla flicka som stampade med ena hoven på rampen och sen gick raka vägen in! Vi satte fast henne och de åkte iväg. Då stampa hon lite och skuttade men lugnade sig fort. Hela flocken ropade i hagen när hon åkte. Bästisen skrek och sprang längs staketet efter släpet. Stod nere i hörnet tills man inte såg släpet mer :(

Abbe är verkligen helt fantastiskt okomplicerad i hanteringen, tar allt med sådan ro. Jag smög in i 12: ornas tråd och kikade på din Silhouette. Hon är jättefin! Härligt tecknad. Blir hon svart tror du? Hon är också en smidig häst i hanteringen förstod jag?

Maja_Kandi: Hoppas det inte var något allvarligt med bakkotan och att det redan är överspelat. Han ser väldigt fin ut i kroppen!

Urkella: Vilken duktig liten kille som ställer upp sig så fint!

Vimsan: Jag tycker också att han ser högre ut än den bruna i mitten. Härligt uttryck har han oavsett!

Yttik: Förstår att det känns sorligt att släppa iväg till nya ägare, men det är väl dessvärre ett nödvändigt ont ibland... Flyttar hon långt bort?

*KL*
Min tanige skrutt går ju runt och visar upp sig på dagarna så den smala lilla halsen har börjat lägga an med en liten hingstnacke. Ser för roligt ut. Och så den lilla, lilla rumpan på det. :D

Imorgon är det dags för nytt veterinärbesök, men ny veterinär. Vi får se vad domen blir... :crazy:

865F6599-96BB-4740-9219-51ED5199312D-746-00000135D6901850.jpg

9E4E3FF5-2A88-4023-87F0-2B627F33EC85-746-00000135D86C20D4.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård