Sv: 11-orna version 2.0
Tack
vimsan,
sassiball,
Charlottee och
Maja_Kandi. Alltid skönt att höra från andra att det går åt rätt håll för själv blir jag snart tokig på allt analyserande över hull (och rörelsemönster...)
Vad gäller beteshållaren är det ju samma ställe han har gått på ända sedan i vintras och jag har ju varit nöjd så vet inte vad som gick fel i sommar. Han såg dessutom helt förskräcklig ut i hovarna och hade en spricka/hål efter vad hovis sa var en hovböld som gått ut. Har haft kontakt med stället Abbe stog på varje vecka för att lugna hönsig matte så jag kan ju bara spekulera i varför man inte sett att han föll ur. Min gissning är ju att de blivit hemmablinda och inte sett förändringen dag för dag, han har ju aldrig varit en tjockis.
Vicotive: De är ursnygga dina tjejer! Så välvuxna och fina i kroppen!
IronWill: Jösses vad vacker den första hästen var. Också nyfiken på stam.
Alexandra_W: Vilken supersöt liten runding! Vi kan ta lite hull åt vårt håll om du delar ut
. Det är egentligen rätt fantastiskt vad olika det kan vara, min går på gödslad vall som såddes om förra året och som putsades i julì (= borde vara super-duper laddat gräs) och får på nätterna komma in och på fri tillgång med riktigt bra unghäst-hö (äter väl ca 4-5 kg) +2 kg lucernhack +0,5kg krafft muskel. Vågar knappt tänka på hur mycket jag ska lägga till när han inte äter gräs på dagarna längre...
Min coola, snälla kille har blivit en vilding. Supersnäll att ställa upp, ge medicin, hantera etc. men har väldigt bråttom att få komma ut på morgnarna och ett stort intresse för att visa upp sig när han skymtar andra hästar ute. Körde ett rodeorace i sin lilla sjukhage häromdagen så att jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta. Igår fick han lite större hage och visade således upp lite nya hopp och skutt blandat med balanstrav med svansen i vädret och racergalopp med snäva stopp. ...och han som skulle ta det lugnt...
Nästa vecka ska vi på ny klinik för att titta på hans rörelsestörning. Nuvarande/Behandlande klinik tyckte det var för lång sträcka att köra honom och föreslog distriktsveterinär men det vet jag inte vad det skulle ge när jag vill undersöka varför han tar ett kortare steg med ena bak. Så då tar vi kliniken som ligger närmst och som har en veterinär jag bara hört lovord om.
Har ni någon erfarenhet av att byta/växla/mixa kliniker?