11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Charlotte: håller tummarna för att röntgen ser ok ut, men hur som helst verkar ha ju bevisa att han har en funktionell led. Så underbart att du gav honom chansen och fick en second eller third opinion.

tack!:bow:

Som du säger.. han har ju verkligen bevisat sig! Uppenbarligen har han inga bekymmer idag och då drar jag slutsatsen att han har läkt ihop ok mot leden då det är över ett år sedan skadan uppkom idag.
Röntgen kommer säkerligen visa något (konstigt vore det annars) men min förhoppning är att hållbarheten ser betydligt bättre ut nu och därmed en ljusare framtidsprognos som ridhäst och helst tävlingshäst:)

Här kommer några bilder och filmer på Imbra. Hon hade inte gått med Friserstoet på 4 dgr så då fanns anledning till spring:)
DSC_0062.jpg

DSC_0053.jpg

Hennes vackra man med ljusa partier. Linfux?
DSC_0060.jpg
http://s1194.photobucket.com/albums/aa376/ekedal/Imbra/?action=view&current=MOV_0066.mp4
http://s1194.photobucket.com/albums/aa376/ekedal/Imbra/?action=view&current=MOV_0065.mp4
http://s1194.photobucket.com/albums/aa376/ekedal/Imbra/?action=view&current=MOV_0064.mp4

såå fin hon är!:love: sött med så mkt pannlugg :p

KL.
Idag tog vi in grabbsen från betet inför hovslagaren, passade på att ta en bild på killen och mätte honom till 150 cm:)

Han ser ut som en åring men jag kan inte klaga på hans front;)
550444_10150876752541344_680708468_n.jpg

167466_10150876783781344_1396931158_n.jpg

Läser tråden flera gånger i veckan så det är kanske dags att skriva något själv.:D Jag har en ettårig Quarterhingst som faktiskt fyller ett år precis idag. Grattis lille Zeus! Här är han för ett par veckor sedan på sitt bete med en annan två-årig huligan :) Jag har inte mätt honom men misstänker att han kommer bli ganska liten, som iof quartrarna är, men kanske lite för liten för mig ändå då jag är rätt så lång. Vi får se. Det är en väldigt mysig liten häst med ett milt temperament utan att vara för mesig.

550815_10150843527643067_1713965717_n.jpg

Söt donna!! :love:

Min fick lite spring i benen idag när jag var ute och red på gamlingen.

2580578630059748183S600x600Q85.jpg

2219243000059748183S600x600Q85.jpg

2951050960059748183S600x600Q85.jpg

När jag släpte in valacken igen så hängde han genast efter honom :D

2500330080059748183S600x600Q85.jpg

Sen kom han på att han inte hälsat på mig, så han vände och kom tillbaka för att gosa lite :love: Han är så härligt social min lilla gråa pojk!

2169955050059748183S600x600Q85.jpg

Gillar hans spräckliga färg :p Kan han inte behålla den?

Igår fick matte sträcka stolt på ryggen. Fick mail på FB som frågade vad jag gav mig dam för foder för hon såg så fin ut och inte så åring ut :) Hon tyckte hennes såg så tussig och smal ut och min så fin. Åhhh va stolt jag kände mig över min fina häst men så snopet att svara "Bara hösilage och nu går hon bara på bete" :rofl: Känns som man inte gjort något alls ju:o

kl

:(

Min kille är halt :( Tjejen som har betet ringde och sa att han hade legat ner och sovit och när han rest sig så haltade han. Jag åkte upp igårkväll och kände igenom honom, han var varm i kronranden och utsidan på hoven, men ingen svullnad eller liknande. Hoppas på hovböld. Han ska förhoppningsvis kollas idag, så jag håller tummarna!

Sen hade han fått en ful bula på insidan av andra benet. Den var inte varm eller öm, men han lär få ett rejält överben. Suck. Hoppas att det bara är skönhetsfel så han inte sparkat av en benflisa eller ngt, men det får ju oxå kollas upp. Jag hatar att ha hästar på bete. Hon som vi har dem hos nu är verkligen superbra på alla sätt, men det är jobbigt att inte ha full koll själv. Betet ligger en timmes bilfärd bort, så jag har svårt att hinna köra upp eftersom jag jobbar heltid och har 3 hästar i tävlingskondition... hade varit så skönt att ha dem utanför fönstret å kunna hålla koll alltid!

Nej men usch vad jobbigt! Det där med hovbölder önskar jag ingen... Fy tusan... Hoppas det var nåt enkelt som går över snabbt! Håller tummarna!

KL
Här är det regn, regn och återigen regn... Nu har det fallit vatten från himlen konstant i två veckor, alltså visst - jättebra att det regnar, men kan man inte vrida av kranen på nåt sätt!?

Efter midsommar åker lillen iväg på bete med jämnårig kompis, innan dess ska han hinna verkas nån mer gång också. Vi kommer fortsätta ta honom med fyra veckors intervall.

åh ett tag sedan vi hörde nåt från dig i den här tråden:) men tråkigt med din lilla kille, hur går det nu? Är det hovböld?

håller tummarna!

Jag vet, jag är så dålig på att uppdatera, men träffar inte honom så ofta eftersom han bor hos andra ägaren i vanliga fall, och nu då på bete. Jag hoppas hon hör av sig idag iaf om hur det gått med honom! Tack för tumhållningen! :) Helt sjukt va tiden går, kan inte fatta att det är ett år sedan min lille grabb föddes! Kan knappt vänta tills han är 3 å det är dags att bli häst på riktigt! :) Enda fördelen med att själv bli äldre äe ju att han oxå blir det :)

Kan du inte försöka skicka ner regnet hit? Här är det bara sol, sol och sol. Vi har knappt fått något regn på flera veckor.
Fortsätter det så här kommer betet inte räcka länga :(

Senast ändrad:

Jahapp, nu ska vi se hur många som blir förvånade... Min är också halt! Surpiiiiiise! Ja, han byter ju ben mellan gångerna, det kanske man kan vara tacksam för iaf så det inte blir sju resor för mycket för nån fot. Nu är det vänster bak som är svullen och varm i kotan. Suck. Han kommer nog alltid hålla mig på halster. Dock är det samma fart som alltid i hagen, bus bus och ännu mera bus. Kaaaaan det vara det som orsakar allt kanske!? :grin: Det kanske blir bra för honom att komma iväg till en lugnare kompis... :cool:

Det såg ut som om han försökte släta över den pinsamma händelsen med ett "det var meningen" genom att rulla lite ;) haha

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar