11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Kan bara hålla med! Min 08a drog iväg rejält på betet som tvååring för att sedan återigen stå stilla till nästa sommar. De passar på när det är lugn och ro. ;)

Bad om en sak i 12: ornas tråd och undrar om även ni kan leta lite i gammalt arkiv på 11: orna. Snälla, jag skulle behöva få se huvudbilder på föl där nosrygg och panna syns. Orkar inte förklara, och hoppas att den förklaringen godtas så länge...

Bad om en sak i 12: ornas tråd och undrar om även ni kan leta lite i gammalt arkiv på 11: orna. Snälla, jag skulle behöva få se huvudbilder på föl där nosrygg och panna syns. Orkar inte förklara, och hoppas att den förklaringen godtas så länge...

storebror till min 12:a här, hoppas det kan vara till nån hjälp!

den bästa bilden jag har där du ser huvudet från sidan som nyfödd tyvärr
218179_10150152413616344_4279546_n.jpg

ett par veckor gammal..
226855_10150176459631344_4370140_n.jpg

Hmm, hoppas detta duger...

Några dagar
plutt034.jpg

Ca tre månader
bus143.jpg

KL
Koronn verkades nu ikväll och jag är så GLAD över hur hans fötter börjar arta sig! :laugh: Snart är alla hål borta! :D Han var suuuuperduktig i allt ikväll, är så stolt!

Här kommer några bilder på huvudet de två första är hon precis nyfödd på och den kanske någon vecka.

IMG_3559.jpg

IMG_3558.jpg

IMG_4021.jpg

kl

Tråkigheter från mitt håll :(

Min lille kille står nu på strikt boxvila med fraktur vänster fram :( Förmodligen sparkad i hagen :(

*KL*

Hoppar in här i tråden då jag för några veckor sedan köpte mig en liten -11.

Enar. Nordsvensk brukshäst. e.Ene-Blacken.

421470_4100511758282_1069550895_n.jpg

Just nu har vi bara hunnit träna på att lyfta ben & stå uppbunden samt promenera lite. Men vi planerar 3veckors intensivträning med transportträning, tränsträning osv. Sedan vila 2 veckor.

Enar är en lugn, cool kille som inte hetsar så mycket. Planen är att tömköra i höst och sedan köra in i vår.

Några bilder som jag har på den här datorn, Walle är några timmar gammal där.

33138455.jpg

33138454.jpg

Fy f*n va tråkigt med skador, stora som små..! Hoppas det ordnar sig!

Nej men fy vad hemskt! :cry: Hur ser frakturen ut, vart sitter den? :( Hur ser prognosen ut? Hoppas verkligen att han blir helt bra!

+ ni andra

Frakturen sitter på vänster fram, på insidan av skenbenet mitt emellan kota och knä. Benet är inte helt av, så veterinären lät ganska hoppfull. Vi ska ta nya plåtar om 3v, så jag hoppas verkligen det gått åt rätt håll då! Han verkar finna sig hyffsat i att stå på box iaf. Han äter och dricker som han ska och är inte stressad även när han är ensam. Han är faktsikt inte speciellt halt, vilket är lite märkligt kan jag tycka. Och han är verkligen sin mamma upp i dagen! En liten kopia av henne :love:

Tack för all er omtanke!

stackars er!:( Men så skönt att veterinären låter hoppfull! De små läker ju oftast ihop bra;) håller tummarna!!

*kl*
Måste få klaga av mig lite...

Jag seriöst dampar snart loss på Rebels uppfödare >___< Hon har nu sagt i en vecka att hon ska skicka nya bilder på honom men än har jag inte fått några. Senast jag fick bilder på honom var i Mars .___. Samma med utställningen, hon undrade om jag vill ställa ut honom för i så fall kan han stanna där tills den och hon träna honom under tiden. Men nu när jag frågade om hur vi ska göra med anmälan då han fortfarande står som hennes och vilka klasser han ska ställas i så har hon inte svarat (såg att hon läste det i söndags). Nu när jag såg att hon var online på FB tänkte jag skriva och fråga hur det går så hinner hon logga ut innan jag skickat. Börjar seriöst fundera på om vi ska hämta hem honom nu innan och sedan hoppas på att kunna ta mig dit och ställa honom själv .__. Tanken är att jag ska betala honom klart imorgon men svarar hon inte ger jag henne hellre det kontant när man väl sett honom irl *suck*
Hur hade ni gjort ?

*kl*

Nu har jag äntligen haft tid och ta lite nya kort på Chille, inte dom fartigaste bilderna i världen men han går ju lite på en i alla fall :D. Tyvärr hade jag kommit åt någon knapp på kameran så det blev lite skumt ljus på nästan alla bilder och orkade inte redigera så mycket så ni får leva med lite annorlunda färger på korten.
Han fyllde 1 år den 23:e och jag mätte honom då till 148cm. Han har växt jättemycket senaste tiden och har därmed blivit lite skranglig trots massor med extrafoder men jag hoppas han tar igen det snart. Jag har inte gjort något alls med honom utom att leda till och från hagen och har ingen panik att sätta igång med honom heller. (Har inte ens börjat med 1 år äldre polaren som står bredvid och han ska ju ridas in till vintern :o )

Chill Out HW e: Chirlon-Napoleon-Pajazzo
chille2-1.jpg

chille-1-1.jpg

chille3-1.jpg

astroochille.jpg

Vad skönt att han inte har så ont. Är det på griffelbenet frakturen sitter? Det verkar som om det är god prognos på sådana frakturer, griffelbenen har väl inte mycket funktion egentligen.

Men vad skönt att det var så pass bra prognos ändå! Håller tummarna för att det fortsätter se bra ut!

Sorbisen: Vad kul med nya bilder! :laugh: Inte lätt att vara åring, hingst och dessutom växa, då är det lätt att hullet halkar efter! Han ser jättefin ut! :laugh: Tydligen har våra samma födelsedag också!

KL
Koronn bröt vår överenskommelse. :cool: Hela tre dagar som ett år tog det, sen blev han halt. :grin: Jag är inte ett dugg förvånad och gör faktiskt inte nånting åt det i dagsläget. Han busar som vanligt, skrittar som vanligt men haltar när han travar, ibland mer än annars. Tyvärr är vår hage ganska knölig bitvis (sorkangrepp) så jag gissar att han vrickat sig igen. Kände ingen värme nånstans, jag tänkte ju direkt att det var foten eftersom han är nyverkad också, men som sagt kände jag inget speciellt oroväckande där. Han verkar var en riktig otursgris...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar