11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Min går just nu med bara en tvååring. Men hon ska snart bytas ut mot två åringar och en annan tvååringar. Då lär det bli mer fart :o

Vad fin och vuxen han är! Det är kul att se allas hästar. Min är liten och ser inte alls vuxen ut.

efterlyser mer bilder på din lilla fuxmärr!:d
Visst hade hon fina flamingo till morfar?

KL. Zolero han växer och frodas.. och sover.. leker..och sover:D

600744_10150868976501344_1695453474_n.jpg

167446_10150868765346344_464425514_n.jpg

Nyvaken or what??:angel:
522474_10150868979661344_1858030126_n.jpg

till hösten ska vi skära dom och då tänkte jag även passa på att röntga hans gamla skada. Nervöst..

Tack:) han rör sig ju obehindrat fortfarande och aldrig svullen. Och alla som sett unghingstar leka.. man tycker ju att det borde komma fram vid den belastningen om han vore besvärad på något sett?

Vad fin hon är din lilla bellagioflicka! på filmen är hon hemskt lik stallägarens hingståring e.Bellagio (huvudet syns på bild i mitt föregående inlägg)
Samma överlinje!

Tack, är riktigt nöjd med henne :)
Han verkar ärva ner väldigt mycket av sin typ faktiskt. Många jag sett som är så lika varandra som är e Bellagio :p Tur man inte har alla i samma hage :o
Jo såg den bruna och misstänkte Bellagio där för han är så lik Nessi :)

jag hade gärna testat honom på mitt stora sto men är lite rädd för en jätteunge! för förutom din så har bellagio ungarna sin stora storlek gemensamt också.

Har du dräktigt med honom detta år också?:)

Nej får ingen av honom i år. Lite sugen på att sätta honom på stamma sto igen, ge helsyskon men men :p

Pratat lite med hon som fick mitt sto första föl och han började växa vid ett. Var liten första året med så finns hopp för min :D

kl
Här kommer en liten snabb-uppdatering från oss, småttingarna bara äter o sover, leker lite i mellan:D Dahlia har tyvärr rivit sig på karleden bak, så hon är svullen o haltar lite:cry:

Här kommer en film tagen den 22 maj! Någon som är bra på filmer? Jag har en ny videokamera som filmar i HD, varför blir det kass kvalite när jag laddar upp den på youtube??? Skittråkigt...

Nåja, här e den..

http://www.youtube.com/watch?v=dF0oQW8O5v4&feature=youtu.be

Nu är alla unghästar på bete! Dom blev väldigt glada av att få träffa Magnus igen! Unghästarna fick även sällskap av mitt 7 års sto som nu är dagisfröken ;)
Kommer lite bilder Magnus är väldigt tunn fortfarande men förhoppningvis äter han upp sig i sommar :)

Roxi=)
Magnus
Stora syster till Roxi till vänster, Roxi och Magnus
Jag tycker att Roxi har fått ett fint huvud =) Ganska feminint.

Vet att vi hade samma probelm när vi bytte kamera, men jag vet inte hur sambon löste det :p Ska höra med honom ;)

Min verkar ha samma intressen.
Han sover, äter, sover, busar och sover och äter lite till innan han somnar.

Här sover han och shettisen ända mot ända :D

2057490870059748183S600x600Q85.jpg

Å va avvis jag blir, vilka härliga kort alla har lagt ut på bete... själv är det länge kvar innan vi får släppa våra hästar på betet.

Släppte hästarna på banan, försökte filma med kameran. Men att både filma, och försöka hålla igång killen är inte det lättaste, så ni får ursäkta kvaliten.

Han är lite tunn än, men det är på bättringsvägar. Men ni får en liten bild av honom iallafall :love:

http://www.youtube.com/watch?v=zb6dJUnR8js

Åh vad härligt!

oanki: Fina hästar! :love: Är lille Magnus vallack nu? :) Har för mig att du nämnt det men blev lite osäker. :D

Grandezza: Hon är så läncker!!! :love: Ser så otroligt jämn och fin ut! Himla trist med skadan, hoppas det läker snabbt.

Yttik: Vad söt hon är!

Charlottee: Din är också himla fin, som alltid! Du ska se att det kommer se fint ut på röntgen i höst, här hålls alla tummar!

KL
Mina fick gå ut i ny del av sommarhagen idag. Huvudena ner - maaaat. Så tja, inga roliga bilder. Tänk att när man VILL att de ska springa då är de helt slöa och tråkiga, men när man vill att de ska vara lugna och fogliga så kan de minsann springa runt som galningar... :mad: :grin:

Har bestämt mig för att inte skicka iväg lillen ändå. Jag kan inte bryta upp honom och storebror... Dom sitter verkligen ihop! Sover, äter, busar - allt gör dom tillsammans! Så han får vara kvar hemma.

Hihi, nu i eftermiddags var det istället full rulle ute i hagen, så jag rusade ut med kameran i näven! Det duggade tyvärr så det är inte sådär supertjusiga bilder. Koronn har gått upp bra i vikt, nu syns det inga revben på honom längre! :laugh:

Bildbomb!

Koronn Mr Jack
Hingst e. Saigon - Antares - Ostwind
(Med storebror e. Highcruiser)

Bus014.jpg

Bus022.jpg

Bus028.jpg

Bus058-1.jpg

Bus077.jpg

Bus091.jpg

Bus156.jpg

Bus165.jpg

Mina älskade busbröder! :love:

Tack :) Dina är fina med.

Hade pusskalas med min dam idag. Hon är så underbart tillgiven och kelig så man vill inte åka hem :love:

tack, jag hoppas och hoppas att han ska se ok ut på röntgen. Han ser ju fortfarande så fin ut men man vet ju aldrig hur det ser ut därinne. Om han blir friskförklarad så öppnar det ju lite mera dörrar;) Men tills dess förblir han mattes stjärna:love:

Dina är ju otroligt fina bägge två:love: Koronn har verkligen en härlig hals! Och båda bröder ett vackert uttryck:)

Charlotte: håller tummarna för att röntgen ser ok ut, men hur som helst verkar ha ju bevisa att han har en funktionell led. Så underbart att du gav honom chansen och fick en second eller third opinion.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar