Sv: 11-orna version 2.0
Håller med om att han ser så himla jämn ut! Inte alls sådär åringsgänglig som de flesta är.
KL
Igår regnade det ju precis hela dagen här också, så på kvällen fick de faktiskt komma in och sova! De fick ordentligt med hö och lite havre att mumsa i sig och det var nog himla populärt! Koronn hade glömt helt hur i hela friden man tog på sig en grimma (det var ju hela tre dagar sen sist, eller nåt...) så jag fick bråka rejält med honom. Gav upp en sväng när han sprang iväg och fixade de andra två först, då kom den uslingen tillbaka och skulle visst säga förlåt och stoppade ner näsan helt själv.
Det är fortfarande öronen som är bråkigt, när man kommer upp dit slänger han upp huvudet och/eller backar... Hoppas det ger med sig.
När vi var nästan inne höll de på att springa över mig (jag ledde båda bröderna samtidigt och sambon tog nordisen - som är mycket bängligare än småttingarna, därav att jag tar dem tillsammans istället för honom) för det var ju JÄTTEFARLIGT att gå förbi vår påbörjade vedhög täckt med en otäck presenning! Där bråkade vi också ett tag innan Koronn fattade att man inte får meja ner matte även fast man ser nåt farligt.
Jag är så himla envis också och ska alltid reda ut sånt där och då direkt när situationen uppstår, oavsett väder, så jag var heeeelt genomblöt efteråt.
Sen när de stod inne i boxarna tog jag av och på grimman två gånger till i lite mer kontrollerade former innan jag var nöjd.
Båda bröderna frös och skakade som asplöv så det var nog bra att de fick komma in och sova torrt... Det rann säkert av en hel liter vatten från båda när jag drog över dem med svettskrapan!
I morse när de skulle ut skötte de sig exemplarisk! Koronn bara höjde huvudet lite för grimman och sen gick han jättesnällt bredvid mig hela vägen ner i hagen (även förbi presenningen!) och stannade bakom mig när jag böjde mig ner för att hämta handtagen som bara blivit slängda åt sidan - så i morse var han dyr igen.
Senare fick pållarna gå över till nästa del av lägdan (vi har bara 2ha som vi delat upp på tre delar så de får gå emellan, hoppas att det räcker längre än om de fått hela samtidigt...). Jag hade kameran redo men det var bara gräset som gällde så det blev inga bilder alls.
Ska ut snart och sätta upp en saltsten i skogsdungen (som vi hägnat in så att de kan vara i den vilken del av lägdan de än går på), det blir nog poppis!
Han har fått fin nacke nu men det märks att han växer som jag-vet-inte-vad för han ser lite osammanhängande ut.