11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

DSC_0074.jpg

DSC_0075.jpg

DSC_0081.jpg

DSC_0082.jpg

I går visade min lillfröken upp sig för matte kom med stora kameran :)

Fina bilder på snygg häst! Jag tycker det är svårt att fota i hagen för min kommer alltid fram, så alla bilder jag har blir tagna på avstånd med ett staket emellan.

Fint huvud! Jag har sett att flera börjat vänja sina vid bett. Jag har ingen erfarenhet av detta, ska konsultera mina mer erfarna vänner och er. Varför gör ni det så tidigt? Jag är nog rätt präglad av Anders E och har sett framför mig att jag börjar med en kapson när jag inte klarar att tömköra henne i grimma längre och det är kanske typ nu, det var ett par månader sedan jag tömkörde sist och då började jag få svårt att klara henne i bara grimman.

Tack :) Jo det är svårt.. hon är famnig och vill vara nära men hade sällskap som störde som hon inte kände helt så hon höll sig en bit ifrån då ;)

Jag har inte heller börjat med bett än. Tycker han fortfarande är för liten.
Risken att han lär sig att bita och lägga tungan över är större när munnen är liten och bettet för stort :p

Nu är han i alla fall pigg och kry efter penicillinkuren.
Det är fullt ös medvetslös emellanåt i hagen.
Idag gjorde han allt för att få igång valacken :D

182853_232928426810384_100002796869229_297595_1544441359_n.jpg

Jag har sett att flera börjat vänja sina vid bett. Jag har ingen erfarenhet av detta, ska konsultera mina mer erfarna vänner och er. Varför gör ni det så tidigt?

Dels för att det är dags att börja vänja in vid linor fram i höst/vinter och då vill jag att de ska vara helt trygga med bettet. Men främst för att de ska visas på premiering i sommar och jag inte vill (eller kanske ens får, är osäker där) visa unghingstar i grimma.

Tack :) Hon är en riktig flicka i typ och allt.
Hon var lite dragster första året med 4 cm och nu är hon nästan jämn. Skiljer 1 cm manke och rumpan :)

Har hon vuxit eller är det bara en synvilla?:D

Hon ser iaf ursnygg ut för en åring! Gillar hennes ädla huvud!

Haha.. rätt vinkel :angel: Hon är väl kanske 143-144 nu ;) Så lite har hon växt hehe.

En tjej trodde hon var en tvåårig arab :o

Jag vill bara att han vänjer sig med ngt i munnen, att lägga till tygeltag o dylikt får komma mycket senare. *läs om ngt år*. Resonerar nog lite som så, att just nu är han väldigt tillgiven och positivt nyfiken på det mesta, och då passar jag på att köra korta pass med olika typer av invänjning, utan att ha ngn tidspress som ligger på mig. Det verkar fungera bra för oss, är nog rätt så individuellt hur man vill jobba.:)

Vi har tränat med kapson idag med, inte tömkörning, men vi har sprungit lite tillsammans och haft lite ledövningar. Grimman testar han lite med just nu, annars har han varit superenkel att hantera i bara grimma hela tiden. :) Vi ska faktiskt på kurs med nämde Anders i höst, så om en månad är det kanske dags att testa att tömköra lite, så att han inte blir skrämd av att man går bakom i allafall.. Tiden går ju så fort..

Tack :) Hon är en riktig flicka i typ och allt.
Hon var lite dragster första året med 4 cm och nu är hon nästan jämn. Skiljer 1 cm manke och rumpan :)

Hon är väldigt feminin i sitt uttryck och vacker. Ska du behålla henne själv?
Var hon liten redan som nyfödd? Kommer du ihåg hur hög?

Vi vet inte om vi behåller för får många föl i år och tyvärr kan jag inte behålla alla även om man vill ibland :angel:
Blir hon liten funkar hon inte för mig som är närmare 180 :(

Hon har alltid varit liten :p Ska se om jag kan hitta måtten. Hon nådde sin mamma till bogen och mamman är 157 så skulle tro det var runt 110 cm
Mammans förra föl började växa vid ett års ålder så får väl se vad som sker ;) Hon är strax över 11 månader på bilderna. Blir ett den 21 juni.

Senast ändrad:

Tack :love: Hon är så toppen i allt med.. superpsyke.. lite trotsålder nu dock ;) Men min lilla gosgumma än.
Miljötränat med kassar, flaxande barn, piskor, hinkar osv.. hon bryr sig inte om nått. Lyfter huvudet som mest och tittar :)

Sådär ser det ut här i hagen mest hela tiden. :D Fick en rolig film för en stund sen som jag håller på att fixa på tuben. Bus bus och bus! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18