11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Han är redan bättre och det gick kanonbra att ge sprutan idag :bump:
Nu är det bara 6 dagar kvar :p

Charlottee: Ja, det har hänt en hel del sen han kom ut :D
Planen var att skära honom i höst, men så tänkte jag om.

Fick lite nya bilder jag med idag då vi släppte ihop med en ny häst.
feliciaImbra018.jpg

http://i1194.photobucket.com/albums/aa376/ekedal/Imbra/feliciaImbra045.jpg[/IMG] [IMG]http://i1194.photobucket.com...ekedal/Imbra/feliciaImbra037.jpg[/IMG] [url]

Senast ändrad:

Vad kul att det går så bra med lastträningen. Duktigt! Hur länge håller du på. Jag har tränat en gång och då gick hon in 2 ggr efter en spann med man men sedan fick hon tok nog och busade på stallplanen i stället och var helt vild.

Kl

Idag fyllde Majken 1år :banana: Tyvärr har jag inte hunnit ta några nya kort på henne men det hoppas jag kunna fixa imorgon.
I fredags åkte jag och pappa och hälsade på Victor :) han mår så himla gott på betet! Dom stödfodras såklart eftersom det inte hunnit växa så mkt gräs än men det kommer nog igång nu i veckan när det ska bli 20grader :) Bilder på honom kommer imorgon också för jag vet inte hur man gör för att lägga upp med telefonen...

*KL*

Älskar denna tråd för ser alla åringar och ler för era är så stora jämfört med min "ponny" :rofl::rofl:

Släppte min flicka i fredags på bete ihop med en 2 åring och en 3 åring samt en 4 åring så hon uppfostras nu och sätts på plats ;) Inga tråkiga dräktiga damer som inte slår tillbaka utan här fick hon snabbt falla i ledet. Idag var jag ute och hälsade på. Hon låg och sov i gräset och njöt! Ska försöka editera klippet från i fredags när vi släppte så ni får se min primadonna dansa runt med svansen i vädret ;)

Blir FB bild så hoppas den funkar (min server dummar så fick låna FB)
380237_10150855409229775_562029774_10100290_525233379_n.jpg

11 månader gammal i morgon :)

Vad kul att det går så bra med lastträningen. Duktigt! Hur länge håller du på. Jag har tränat en gång och då gick hon in 2 ggr efter en spann med man men sedan fick hon tok nog och busade på stallplanen i stället och var helt vild.

Ja det är superskönt! :laugh: Ja med Koronn tog det väl MAX fem minuter, inräknat tiden från att jag gick ut ur stallet tills att jag släppte tillbaka honom i hagen. :D Han var ju så himla duktig så jag ledde bara in honom en enda gång. Sen fick han en massa morötter i släpet och sen fick han gå å käka gröngräs en sväng. Så ingen direkt upprepning, bara enkelt!

KL
Mina fick en yttepytteliten gräshage i anslutning till vinterhagen häromdagen, det blev lite spring men inget värt att filma. Mest näsor i backen. ;) Nu har de fått börja sova ute mycket mer, men de går fortfarande in om nätterna när det är regn och rusk. Varje dag får de dock komma in nån halvtimme och äta foder även om de ska sova ute. I sommar hoppas jag som sagt kunna ge dem foder i transporten, letar för fullt efter gammal skrotbil som kan stå och "hålla" släpet så jag slipper backa till bilen varje gång...

Var för övrigt på treårstestet i Sundsvall och kikade idag, nåååågot peppad man blev! :D

De är stora jämfört med min också:)

När hon var elva månader var hon 142,5 cm. Men jag är inte orolig för att hon blir liten, stoets avkommor växer långsamt, lillans helbror var 142 cm på ettårsdagen och han är idag nästan 170.

Min är drygt 139 nu :) Så kallar henne ponny än ;)
Snokat lite och verkar som hennes halvbror började växa vid 1 års ålder så jag får väl se vad som händer haha :)
Vill ju eg ha en STOR häst men men.. får väl se hur stor den tottan blir.

Härligt att läsa att det finns några småttingar till.:laugh:
Vår lilla var knappt 140 vid 11 månader. Snart ett år och då får vi kolla höjden igen. Ser så liten ut där hon går i hagen med Grandezzas Dahlia som är ett par dm högre.:crazy:

Haha, ja, men Dahlia föddes ju typ 115cm, så hon har nog inte vuxit så mkt mer än din ;)

kl
Igår skulle vi byta hage igen, och gjorde som vi brukar... Jag tar Dezza först, och sen hjälper sambon mig med Maui och Dahlia, det var bara det att när jag släppt in Dezza i nya hagen, hör jag ett rop från sambon, sen kommer småttingarna i rull rulle runt ladugården... Skitkul tyckte de, o rejsade runt på åkern utanför hagen:grin:

Nåja, de fick motion i varje fall, Maui var den som lät sig fångas medan Dahlia fjantade omkring med svansen i vädret:D

Sambons min var prisvärd, när jag skrek åt han att ta kort på dem:rofl: (Han kunde ändå inte ta dem, så varför inte ta tillfället i akt?)

Väl i hagen blev det ännu mer spring, och jag fotade så klart mer! Till o med gamla Dezza fräste i väg..

Lite bilder:
el1gs5.jpg

busungar..

2evqdyw.jpg

fortsättning följer..

De ser ut att gilla läget.:rofl:

Skönt att ni kunde fånga in dem och att de inte sprang ut på vägen.

Hagen ser härlig ut med allt gräs och maskrosor. De måste ha det jättebra.:)

Haha! Vilka trollungar! :D Jättefina bilder på jättefina hästar! :love: Ni ser ockås ut att ha det så grönt! Här är ju nästan ingenting... :(

Ikväll gjorde jag slag i att lastträna igen! Som jag tänkt göra i sommar, småttingarna fick sitt kvällsfoder i transporten! :laugh:

Koronn var inte ett dugg brydd, tittade lite och knallade sedan in! Jag ställde hinken längre och längre in mellan varje gång han lyfte huvudet, och till sist stod han längst in och käkade ur famnen på mig! :laugh: Han tycker om att kladda ner mig. :D Observera nya grimman också!

STH70192.jpg

En bild från förut idag, han och brorsar leker bergsgetter i nya delen av hagen. :D
STH70187.jpg

Tunn men annars jämn och fin i kroppen! :love: Mätte honom idag och han är fortsatt 141 cm i manken, har stått stilla länge nu, men jag trodde nog faktiskt att han hade vuxit sen sist! Lätt att bli hemmablind. :D

Va duktig han är i släpet!!
Å smart att ge kvällsmaten där.
Det ska jag nog teste senare i sommar.

Nu är vi inne på dag nr 4 i penicillinkuren och Walle blir piggare för varje dag.
Svullnaden har gått ner men det som är kvar är väldigt hårt :crazy:
Ska ringa veterinären i morgon och höra vad han tror.
Det går bra att sticka honom, han står lugnt och stilla men idag blandade jag Metacam i maten istället för att försöka få in det i munnen. Igår vet jag inte vad han gjorde med tungan men de hela slutade med att jag fick det mesta över mig :p
Longeringen går bättre och bättre.
Han travar på så fint i linan men har testat att stanna och byta håll.

2590171600059748183S600x600Q85.jpg

2631792880059748183S600x600Q85.jpg

Så söt din "ponny" är ;)!

Maja_Kandi: Vaduktig han va!

Grandezza: Haha, vilka busar! Va snygg hon har blivit din stora tös! :)

*kl*
Stora töser med 29-åriga Chanja (bossen) och familjens schäfertik Kola
481219_10150796158780951_717330950_9818574_50640444_n.jpg

318132_10150796159760951_717330950_9818581_915194094_n.jpg

Långbenta Bellagio:n Linnéa
389573_10150796160630951_717330950_9818587_1937052517_n.jpg

Midsommarkänsla redan i maj ^^
178948_10150796161155951_717330950_9818591_1320709457_n.jpg

Tack detsamma! Dina ser jättefina ut som vanligt!

Maja-Kandi, vad duktig han är:laugh: Jättefin är han!!

Vimsan, vad VIT han har blivit:eek:

Duktig kille :) Vi har tränat vår flicka med.

Vimsan: Din häst har bleknat, badat för mycket? ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18