11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Inte kul med halt häst :/ Förhoppningsvis går det över fort =)
Nu är det 1 vecka sen Magnus ( e.Guido ue.xx )kastrerades, han har varit pigg och glad hela tiden och han är verkligen en ängel i hanteringen! Såret har knappt varit svullet och han har inte varit ett dugg stel när vi varit på promenad. Det är verkligen skönt för hingstarna att bli kastrerad på detta vis. 3:dje hingsten jag har som kastreras på klinik och alla har varit pigga och glada efter åt vare som dom varit 1 år eller 17 år. Det som är synd att det kostar 6000kr men det är skönt att slippa flugor och annat när dom är ny kastrerade =)

Om 1 vecka ska han få gå med dom andra unghästarna på bete =)

Roxi e.Bravour är med stora syster på bete =)

kl
Varning för liten bildbomb! :D

I lördags (kallaste junidagen i mannaminne...) åkte Trubbel (Bellagio - Troon xx)till sina nya kompisar på hingstbetet. Det tyckte han var så skoj så!

Hejhej alla små (Trubbel är den stora)
7334189256_f5d22d7dfc.jpg

7334184494_b7cd4959de.jpg

Hårfagre
7334184890_faaa701f47.jpg

Lukta lite?
7334185324_402ec04e37.jpg

forts nästa inlägg.

"Jag är störst"
7334185760_4de142c420.jpg

Lukttåg
7334186104_97ccabec64.jpg

Tjolahopp! (Det var ett himla tuggande på alla pojkar i hagen ;))
7334186572_63f6fc6712.jpg

7334187918_777db22fe6.jpg

7334188502_b83413d2e9.jpg

Han är så himla trevlig att hålla på med. Lastade honom på 1,5 minut, stod blickstilla i transporten hela vägen, gick fint ur när vi kom fram, gick snällt genom grinden trots att 4 nyfikna pojkar stod innanför. Love him!!

Vilket fint huvud han hade! :d Hur stor är han? Han såg också färdig ut, det är inte bara Walle med andra ord ;) haha

Tycker min Walle också är ganska "färdig" i kroppen :D

Igår fick han och shettisen leka lite med bollen medans jag och valacken var iväg på kurs.

477324_234392596663967_897673706_o.jpg

Han är ca 152-155 cm. Stor grabb :D
Han har växt väldigt jämt, liiite hög i bak. Å grå blev han när vinterpälsen ramlade av :love:

Charlottee: Ja, jag håller tummarna för att han blir en riktigt stor häst! Jag är 180, så någon liten plutt får han inte bli, då måste jag skaffa något annat :/

Han kan ju glidit på gräset nu när det blir halt av regnet :( Stackarn

Ja det är väl nåt sånt jag misstänker också... Men min första tanke är alltid, "Jahapp, en ny hovböld." :grin:

Idag när jag kom hem från jobbet kikade jag till grabbarna grus och lillen verkar bättre i benet idag. Inte lika varm eller halt och kunde utan problem springa ruint som en galning och busa med brorsan. Han markerar dock i traven även nu. Inte lika gallig runt om heller som han varit av betet - skönt att det börjar ge med sig!!!

Dessutom tyckte jag mig se början till broiler-rumpa hos herrn, det hade inte suttit helt fel på herr spinkis. :angel:

Farao: Vilken bjässe han var jämfört med dom andra! :D Ser jättefin ut! :laugh:

Vimsan: En sån där boll skulle jag vilja slänga in till mina, dom skulle flyga åt varsitt håll! :D

KL

Jag var och hälsade på min fina Celia i söndags, tre dagar efter hennes ettårsdag. Hon växer så det knakar, på en månad har hon växt 1,5 cm och är nu 144 fram och 145 bak. e Lambourgini u Cézanne e Ceylon.

DSC00519.jpg

DSC00513-1.jpg

Senast ändrad:

Haha! :D Vilken härlig bild! :D

Görel: Fin hon ser ut! :laugh:

kl
Idag försökte vi få över hästarna till en ny del av hagen, dvs vi öppnade mellan dem, men det var bara storebror som fattade att han skulle gå över så det blev ett tokrace utan dess like, för det var tydligen jätteroligt/spännande att en av tre plötsligt var på andra sidan tråden! Hade ju självklart ingen kamera med mig, synd för det hade nog blivit riktigt roliga bilder! Vi gav till sist upp försöket att flytta dem och visade istället in storebror tillbaka till de andra två igen. Det är hur som helst inte helt slut där de går just nu heller så de kan gott stå där ett tag till ändå.

Efteråt var grabbarna trötta, tror jag det som dom for omkring! Pojkarna myste loss ordentligt med lite massage.
028-1.jpg

Här är en bild från för ett par dagar sen, det är så himla skönt att kunna ta kort genom köksfönstret! :D
001-2.jpg

Koronn börjar ta sig lite i hull tycker jag, himla skönt!

Vad mysigt att ha en så bra storebror i hagen som bästavän! Min går med lite för många tvååringar, och de blir rätt så tuffa när de sätter i med att valla ettåringarna.. Till hösten kastreras min, och då får han flytta hem till alla valacker igen..

Kl:
Här kommer en bild på min åring från idag. Mätte honom till 154 i mkh, och 156 bak, inne på gången med vattenpass och tumstock.

Quimero e: Galope P
version-c4a9fd4f44a24f0e52b59fb3c79c9d0f

Shit så färdig han såg ut :o Var tvungen kika så jag var i rätt tråd :p gillar hans ögon!

Bilden är bra.. För bra.. På vissa ser han ut som en kamel.. ;) Men han har börjat att fylla ut hyfsat.

Ett par till för att visa hur det kan se ut annars.. ;)
version-20a3c17bd5707b2d9cb225b2a34dae88

version-5859e5a0749e3d0cd7318e97162664b2

Titta en åring :D

:rofl:

Quimero: Han ser jättefin ut! Mina har det super tillsammans, busar - sover - äter, allt tillsammans med huvudena ihop!

Dock har jag nu fått möjlighet att skicka iväg lillen till ett annat jättelugnt bete, där kommer han isf gå tillsammans med en annan ettårshingst. Den stackars killen har precis kommit hem efter endast sex veckors lösdrift och har under den tiden förvandlats till ett skelett... :( Han ser hemsk ut, massor med sår på kroppen, nästan all vinterpäls kvar och så dålig att veterinären sa att han inte skulle överlevt fyra veckor till om ägaren inte hämtat hem honom. :cry: Ägaren har inget som helst med den vidriga historien att göra, hon lämnade iväg en jättefin åring i bra hull och åkte för att hälsa på honom och hittade både honom och hans kompisar i samma usla skick.
Summa sumarum har vi alltså fixat ett jättebra bete som våra två kan gå på. Koronn får komma hemifrån ett tag och äta supermat (och kanske får äta upp sig lite!) och andra killen får lugnt och snällt sällskap. De har ju mycket ut av varandra också iom samma ålder osv så det tror jag blir bra! Lite tråkigare för storebror dock...

Vi ska till betet och kika på lördag så ska vi bestämma oss då. Sen beror det på om hennes kille hunnit repa sig ordentligt också, han var sjukt uttorkad när hon hämtade hem honom och har en stor knöl på ena sidan som inte riktigt vill ge med sig, så han ska godkännas av veterinär först. Vill inte att min kille ska smittas av nånting onödigt...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar