Sv: 11-orna version 2.0
Titta en åring
Quimero: Han ser jättefin ut! Mina har det super tillsammans, busar - sover - äter, allt tillsammans med huvudena ihop!
Dock har jag nu fått möjlighet att skicka iväg lillen till ett annat jättelugnt bete, där kommer han isf gå tillsammans med en annan ettårshingst. Den stackars killen har precis kommit hem efter endast sex veckors lösdrift och har under den tiden förvandlats till ett skelett...
Han ser hemsk ut, massor med sår på kroppen, nästan all vinterpäls kvar och så dålig att veterinären sa att han inte skulle överlevt fyra veckor till om ägaren inte hämtat hem honom.
Ägaren har inget som helst med den vidriga historien att göra, hon lämnade iväg en jättefin åring i bra hull och åkte för att hälsa på honom och hittade både honom och hans kompisar i samma usla skick.
Summa sumarum har vi alltså fixat ett jättebra bete som våra två kan gå på. Koronn får komma hemifrån ett tag och äta supermat (och kanske får äta upp sig lite!) och andra killen får lugnt och snällt sällskap. De har ju mycket ut av varandra också iom samma ålder osv så det tror jag blir bra! Lite tråkigare för storebror dock...
Vi ska till betet och kika på lördag så ska vi bestämma oss då. Sen beror det på om hennes kille hunnit repa sig ordentligt också, han var sjukt uttorkad när hon hämtade hem honom och har en stor knöl på ena sidan som inte riktigt vill ge med sig, så han ska godkännas av veterinär först. Vill inte att min kille ska smittas av nånting onödigt...