Sv: 11-orna version 2.0
Uppdaterar väl med en 10-månaders-bildbomb då!
Mina hästar älskar att skita ner sig, och att busa. Nämnde jag att de gillar att skita ner sig? Varje dag kommer de dragandes på nya lerberg och ser ut som om de aldrig sett en borste!
Koronn är fortsatt bättre i fötterna *peppar peppar* och sköter sig som alltid kanonbra! Han har börjat inse att han har ett par kulor och vädrar snabeln oftare och oftare, och flemar och grejar. Har försökt nypa mig ett par gånger men har insett att det inte är nån idé, han blir bara nypt tillbaka.
Men inget jobbigt "bitande" och "testande" (än så länge). Det sparar han till brorsan. Storebror har ju hittills inte riktigt förstått det där med att resa sig, så det har alltid varit Koronn som bankat på honom - men nu när Koronn börjat komma ikapp i storleken så har brorsan insett att han faktiskt också kan balansera! Flera gånger om dagen står de på två ben mot varandra och ska mäta styrka, så himla kul att titta på!
Idag när jag var ut i hagen tog jag med ett gammalt schabrak, det var inte ett dugg farligt den här gången och jag la på det på båda killarna.
Koronn ville ha det för sig själv...
Koronn har även blivit jättemycket bättre kring hantering av huvud, dvs nacke och öron, som han hittills tyckt varit pest och pina, men KOLLA! Idag kunde han ha schabraket upp mot öronen utan att tycka att det var läskigt! Sen kunde jag både klappa och klia och ta på och av grimman utan att han brydde sig!
Ojdå, blev visst långt detta...