11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

:rofl:

Det stämmer Zolero fyllde ett den 18 april:) Stora killen!
Jag har inte mätt honom efter det men någon vecka innan (om jag minns rätt) mätte han 147 cm.

Flashbilder är det dåligt med (skäms på mig:o) men jag kan bjuda på den här som är nytagen:p
574521_10150697586381344_563156343_9468963_1222609720_n.jpg

Haha! :D Då får du väl se till å fixa flash-bilder då! ;) Nejdå, han är så fin ändå! :love:

Och GRATTIS i efterskott till Zolero! :banana:

Uppdaterar väl med en 10-månaders-bildbomb då!

Mina hästar älskar att skita ner sig, och att busa. Nämnde jag att de gillar att skita ner sig? Varje dag kommer de dragandes på nya lerberg och ser ut som om de aldrig sett en borste!

Koronn är fortsatt bättre i fötterna *peppar peppar* och sköter sig som alltid kanonbra! Han har börjat inse att han har ett par kulor och vädrar snabeln oftare och oftare, och flemar och grejar. Har försökt nypa mig ett par gånger men har insett att det inte är nån idé, han blir bara nypt tillbaka. :D Men inget jobbigt "bitande" och "testande" (än så länge). Det sparar han till brorsan. Storebror har ju hittills inte riktigt förstått det där med att resa sig, så det har alltid varit Koronn som bankat på honom - men nu när Koronn börjat komma ikapp i storleken så har brorsan insett att han faktiskt också kan balansera! Flera gånger om dagen står de på två ben mot varandra och ska mäta styrka, så himla kul att titta på!

Idag när jag var ut i hagen tog jag med ett gammalt schabrak, det var inte ett dugg farligt den här gången och jag la på det på båda killarna.

Koronn ville ha det för sig själv...
166.jpg

179.jpg

185.jpg

188.jpg

Koronn har även blivit jättemycket bättre kring hantering av huvud, dvs nacke och öron, som han hittills tyckt varit pest och pina, men KOLLA! Idag kunde han ha schabraket upp mot öronen utan att tycka att det var läskigt! Sen kunde jag både klappa och klia och ta på och av grimman utan att han brydde sig! :banana:
195-1.jpg

197-1.jpg

Ojdå, blev visst långt detta... :angel:

När jag tagit de där bilderna plockade jag ut hästarna en i taget och sanerade dem lite. :grin: Inte för att det hjälper så mycket, de blir bara mer dammiga!
Första gången någon av dem stod uppbundna ute på stallplanen men det gick super! Koronn var som sagt JÄTTEDUKTIG med grimman idag, drog inte undan huvudet alls! :laugh: Matte STOLT! Han har släppt nästan all vinterpäls bak på rumpan och låren, han verkar behålla sin underbara färg! :love:

213.jpg

Sen tillbaka i hagen blev det såklart mer race...
225.jpg

227.jpg

Hihi, ja det var allt för denna gång. :angel: Ska göra ett ryck och försöka hitta igen tumstocken så jag kan mäta honom ikväll!

Söt bild med schabraket på halsen :D Påminner om min som kan ha mössa, hink, säck och allt på huvud och hals men bryr sig inte :)

Han är riktigt fin :D

Tog in conny idag för omvårdnad. Just nu är han inte som snyggast, väl tunn o jag ger så mkt mat jag vågar. Trots det är kotorna lite varma, så jag får väl stå ut med att han är lite väl tunn tills gräset kommer. Han har växt väldigt på sistone också, så det har säkert en bidragande del i det hela.. Han är hursomhelst superduktig! Har inte tränat han så mkt på att stå uppbunden o så för jag inte vågat lämna hans shettiskompis själv i hagen, men det gjorde jag idag. Allt gick som smort! Krafsa hovar, borsta överallt, spraya med pälsglans i man o svans.. Han är så totalt okomplicerad! Har precis lagt ut annons på honom också, har redan fått ett svar. Får hoppas på snabb försäljning då hans kompis snart åker till en shettishingstgrupp o stannar där tills han e tre.

Visst är det underbart med sådana hästar :) Hoppas du hittar ett toppenhem åt honom!

Hur är era åringar nu?
Mina har precis fått någon slags våryra tror jag, heeeelt överenergiska, nafsar, buffar, knuffas.. Små monster är vad dom är! :P Tur man älskar dom över allt iaf, haha.. Bara en månad kvar tills dom skickas på sommarbete, vad skönt det ska bli för dom (och för mej..) Och nu har dom börjat rulla sej i lera också, nåt som dom inte gjort förut.. suuuck.. Men men, sånt man får leva med som hästägare :)

Min är en riktig ögontjänare.
Så fort jag kommer in i hagen så kommer han och myser men alla pälslösa fläckar, skavsår och småsår skvallrar om att det är ganska livat i hagen :D

Hovslagaren var här idag. Han var superduktig och fick massor av beröm.
Däremot tyckte hovis att jag skulle skära honom redan nu och inte vänta tills i höst.... Hum. Vad är bäst?

Han är i alla fall rund och go.
Växer jämt och har snart blivit av med all ullig vinterpäls.

2613001520059748183S600x600Q85.jpg

Vet inte vad som är bäst, men jag ska iaf skära min nu snart.. Han börjar bli odräglig och ska ändå inte ha kvar honom som hingst, han är för stor för sin ras, så lika bra få det gjort känner jag.. Dessutom finns det massor med ston och 2 avelshingstar där han står, så mycket hormoner i rörelse :P

och yttik..... tack snälla!!:love:

han är bra fin koronn och även din HC unge! Nu är det inte så långt kvar innan min HC bebbe kommer...spännande att se hur den ser ut!:bump:

Stallägaren har en highcruiser som ska gå treårs nu i maj. En väldigt bra häst, tror han kan få fina poäng:)

Länge sen jag uppdaterade här! Mina 1 åringar har fått börja gå in 1 och 1 i stallet och stå uppbunden och bli borstad ;) Roxina e.Bravour har knappt varit i stallet sen hon föddes så henne var det lite knepigt att få ut ur hagen och IN i stallet! Men skam den som ger sig nu följer hon snällt med ;) Nyast i gänget Magnus e.Guido är supermysig och följer än som en hund! Märkte dock att förra ägaren aldrig luft på bakfötterna på han så där hade vi lite bensprattel! Här kommer lite vårtussiga 1 åringar ;)
Magnus

inte lätt att bo med ston ;)

kl
Lite uppdateringar från mig!!

Nu har jag äntligen alla pållar utanför köksfönstret:love: Blev såklart lite nya kort:angel: Men datorn är inte samarbetsvillig... En bild sålänge!

Luftig galopp??
30mo8cg.jpg

Men herrejösses så blanka och fina dina är! Gör du nåt annat än står och gnor på dem? :p

KL

Idag har hovslagaren varit ute och verkat grabbarna inför betessläppet. De skötte sig väldans bra och fick beröm för sina fina hovar. Tubbe sliter sina helt jämnt, Kaxe något mer på insidan fram. Tycker det ser ut som han biljarderar lite i traven så det kan kanske bero på det. På onsdag kommer veterinären för vaccination, sen är de redo för gräset.

Kaxe_och_Tubbe-1221.jpg

*kl*

Här går livet sin gilla gång, Chille äter och skiter samt busar med sin 1 år äldre polare. Jag tar in honom en gång om dagen så att han får äta lite kraftfoder, då brukar jag passa på att borsta av honom och lyfta fötterna medan han står och äter. Har även tränat lite med att sätta på och ta av täcke och det börjar funka riktigt bra nu, i början var han mycket skeptisk till att ha en massa prassel på ryggen men nu går det bra.

Tyvärr ser han ut som en lurvboll fortfarande, han har bara fällt på huvudet, halsen och bogen ännu.

Jag släppte dom i en av beteshagarna igår och passade på att filma lite.
Chill Out HW (e: Chirlon-Napoleon) och hans polare Astrocruiser (e: Highcruiser-King Marco) öser loss :D
http://www.youtube.com/watch?v=bdJqhznW2UY&feature=BFa&list=UUSOtSJolRjDjAwoJjcOAT6w
http://www.youtube.com/watch?v=sIQGq89SeEw&list=UUSOtSJolRjDjAwoJjcOAT6w&index=2&feature=plcp

Snygghästarna! :love:

Grandezza: Håller med Thoora, vad blanka och fina dom är! Du verkar ha så himla grönt och härligt, här är det gegga, mer gegga och gegga... :crazy:

Thoora: :love: Jag är obotligt kär i dina hästar! :D Ni verkar också ha så grönt! Redan bete!? :o

+ thoora:
Tack:laugh: Fast jag gnor inte så mkt på dem, typ en gång i veckan får de en avborstning;) Men de är snälla o inte rullar sig...

Sorbisen: Wow vad snygga de är!!! Särskillt Astro:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar