11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Bara för ni gillar min ponny får ni pinfärska bilder :D

IMAG0159.jpg

IMAG0164.jpg

IMAG0165.jpg

IMAG0169.jpg

Var i rundcorallen idag och skulle se om hon ville jobba.. enda hon ville göra var springa efter mig :p Var roligare än springa runt haha. Så vi lekte kull!

Hon är jättelik en superfin D-ponny som jag ridit lite. Den har gått Globen så det är inte fy skam att bli jämförd med den. ;)

Vad fin hon är lilltösen!!:love: Vilken härlig utstrålning!!!

Världens minsta bellagiounge.. men kanske också den sötaste!:D

Tack :love: hon är min charmboll.. vill bara att hon kommer över 160 för vill inte vara för lång för henne :o
Sen är hon mattegris, går efter mig som en valp haha..

Åh, hon är ju så docksöt!!

Har också dagsfärska bilder på min.
Vill komma in å ha mat :D

2982161640059748183S600x600Q85.jpg

Eftersom jag inte har något stall utan bara en loge så satte jag upp två bindringare i dörröppningen. tänkte att det var hög tid att träna på att vara uppbunden så också.
Han var lite skeptisk först men sen stod han snäll.

2638381830059748183S600x600Q85.jpg

2750041450059748183S600x600Q85.jpg

2862152980059748183S600x600Q85.jpg

Sist men inte minst, en bild från söndagens promenad.

2323597790059748183S600x600Q85.jpg

Jag ska också lämna bort mina på unghästbete i år. Lillkillen ska åka redan runt månadsskiftet om vädret tillåter.

Idag har mina haft träns på sig för första gången och dom va jätteduktiga :) Stort fick bara prova i boxen för jag hade bara fått fram ett träns i lagom storlek. Hingsten däremot fick gå ut med tränset på sig under grimman. Gick dessutom helt ensam också för första gången för annars har vi tagit ut båda småbusarna och promenerat tillsammans. Vi gick bara en liten sväng ensamma och gick sedan och mötte upp stoet så gick vi en sväng till med båda. Supernöjd matte idag! :)

Vad fin hon ser ut! :laugh:

KL
Hade hovis ute igår igen, och nu var det goda nyheter! :laugh: Han tycker det har läkt jättebra, bara en av bakfötterna (den som varit så fin ända tills för typ tre veckor sen) som nu måste hållas efter lite extra. Men såvida jag inte tycker det ser konstigt ut med nånting så avvaktar vi nu HELA 2-3 veckor till nästa gång! :banana:

Lillen lever verkligen ut nu också, det märks på honom att det inte är lika ont i tassarna längre, så himla roligt att se dem röja runt igen! :love:

Goda nyheter är bra nyheter :D

Idag kom det en ny häst ut i hagen så Nessi visade upp sig.. matte hann dock inte med:
nessi1.jpg

:rofl: fin rumpa i alla fall!

Söt som få (märks vems utseende hon ärvt ;)):
nessi2.jpg

kl.

Äntligen har min lille plutt blivit en riktig kille ;)
Alla hans diverse sår läker fint och han mår kanonbra just nu, härlig att titta på. Det finns så mycket liv i de små plöttarna!
Vet inte om jag skrivit det redan, men vi har hittat ett hingstbete som ligger ultimat till för att både jag och mamma ska kunna åka dit tillräckligt ofta. Och som verkar vara ett bra bete :)
Tanken var från början att vi skulle ha honom hemma, men sällskapet som skulle kommit till oss backade ur, så då fick vi börja leta igen.. :p

oh den där gillar jag! Vilken fin tjej och mysig verkar hon också vara:love:

...även den större svarta med stjärn som syns i videon ser ut att röra sig flott!

KL.

Min Zolero har äntligen börjat fälla sitt vinterlurv:D och det kommer fram mörk fuxfärg under! hoppas han får behålla det mörka... det kan jag leva med:d
555660_10150697375721344_563156343_9468435_1010064110_n.jpg

Maja_Kandi + Charlottee + Farao + Yttik: Tack! Ja, hon är verkligen supermysig! Har dessutom en helsyster till henne hemma som jag ridit in, och psyket på den är helt underbar! :love: Så jag hoppas min blir lika trevlig också!

Men hörredu! Har inte Zolero firat ettårsdag i dagarna!? Och inga snygga flash-bilder eller mankhöjdsmått har man fått ta del av! :mad: :D

Min blev ju tio månader i måndags, men jag hittar inte den bortsprungna tumstocken... :mad:

Håller med Maja här! :) Ettårsuppdatering.

Min fyllde 10 mån i lördags och mäter ju stolta.. ehm.. 138 cm ca ;) haha

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar