11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Fina hästar alla har :love: min donna är fortfarande en liten pluttis haha.. folk tror alla hon ska bli ponny :o

han är lik våran bellagiounge i kroppen, ädel!:d

Yttik du måste ju visa bild på din lilla tjej! Lääänge sedan;)
Pisan JÄTTEFINA pojkar!!:love:
KL.
Tog en bild på våra ligister idag som spanar ut från sin barnkammare..

bruna e.Bellagio fuxen e.Zuidenwind
72957_10150672919886344_563156343_9408989_874600826_n.jpg

Senast ändrad:

*knapplån*

Här kommer en liten filmsnutt på de två snart ettåriga hingstar vi har här hemma;

Arroyo CML - den bruna - e. Ampère u. Naomi ue. Nactus-Krevad och hans bästis Ferus QRE -fuxen - e. Chirlon u. Fara xx - uppfödd och ägd av QRE Dressage Breeder

http://youtu.be/u5_Ds9Ji_NM

Vad roligt att se en Fara-bebis!! Fara har gått på bete hos mig en sommar, gillade verkligen hennes temperament.

Tack Grandezza och Charlottee !

lady vip - Vad roligt att höra! Hon är ett alldeles fantastiskt klokt och vänligt sto som vi hoppas skall ge oss ett riktigt fint föl i sommar..

Jupp mammas lilla ponny haha :p Hon är fin i kropp, växer jämnt och nätt huvud. Märks att hon har Bellagio som pappa :)
Men lider för hon blir för liten för mig :(

Jaså det är du som har henne nu, vad kul! Lycka till med fölis, nu får jag ju följa föl-trådarna ännu mer när en "kändis" är med:)

SUPERFINA killar! :love: :love: Bara älskade Ampereungens trav! Stoooor och luftig! Vet du hur stora dom är nu? :laugh:

KL
Igår kväll var hovis här, han skulle ju varit det i söndags men hans får hade "börjat spruta ur sig lamm" så han kunde inte åka från gården. :D Hur som helst, det var ju bra för då fick jag ju vara med!

Jag fick beröm för hur jag skött fötterna, han tyckte det såg bättre ut. Några av hålen som är har blivit torra och fina med HORN istället för mjuk röta eller dylikt... Det var ju som sagt en böld i vänster bak som nu spruckit uppe i kronranden, men *peppar peppar* ser det fortfarande inte ut som om det är nån ny på gång nånstans. Hovis sa dessutom att han tyckte att det kommer bättre och bättre hovkvalitét för varje verkning - vilket ju bådar gott, nästan så hoppet vaknar! :laugh: Återigen kom en kommentar som värmde massor: "Han är ju helt onormalt snäll!" :love:

Idag rusade pojkarna omkring som galningar när jag klev upp, fick med lite film på mobilen men det snöar ute så vet inte alls vad som syns och inte. :D

:D den minsta bellagioungen jag har sett!

..hon är jättesöt och ser ut att ärvt sin fars fina huvud. Jag har inte sett en enda unge efter honom ännu med trist huvud.

kul med bilder!:)

ån snygga Dahlia!:love: med sin härliga trav

Många visar så bra filmer nu, hur gör ni för att få dom att visa upp sig framför kameran? Något hemligt knep?

Våra bara äter,sover och gnager lite på varandra.. inget att filma direkt:D
Dom leker ju ibland men är väldigt dåligt med showande nuförtiden:cool:

Tack:love:
Det brukar räcka med att jag smackar lite åt henne, så slänger hon upp svansen o svävar iväg:love: Underbara tjej!! Är så glad över henne, hon är så hilma go!!

Åh hon är verkligen härligt!! :love:

Jag kommer nog aldrig att få någon fin travfilm på min :mad:
Så fort jag kommer in i hagen ska han bara gosa!! :p

Tack:love:
Det brukar räcka med att jag smackar lite åt henne, så slänger hon upp svansen o svävar iväg:love: Underbara tjej!! Är så glad över henne, hon är så hilma go!!

hm jag smackar frenetiskt så mina läppar blir blå men grabbarnas reaktion blir oftast bara att dom kommer fram till mig för att gosa. Kan hända ibland att dom masar sig iväg i den lilla traven, inte riktigt den man vill se.

:rofl:

Jag lade ju in en bra video här när hingstungarna släpptes ihop i feb dock. Men har även denna video som jag tog själv när dom släpptes.. inte lika lång och bra men dom spriiiiiinger!:D

...eftersom detta är över 2 månader sedan så behöver jag verkligen få lite ny film på pojkarna men tills dess..
http://www.youtube.com/watch?v=xN-36tCxuvE

Äntligen solsken idag så hästarna kom ut lite! När det regnar vill dom inte gå ut mina små, även om dom kan..
Dom är verkligen goa mina små, dom står och äter när jag kommer, och dom slutar med en gång äta och kommer och vill gosa och prata med matte istället :love: Godingar..

Everest

Foto-ZN6WYCDQ.jpg

Foto-PY7WY6E4.jpg

Linka

Foto-LR7FISMA.jpg

Alla tre

Foto-F4PILBZG.jpg

Foto-S4FYWRNS.jpg

Och så här grönt och fint är det hos oss! Bara vänta på att det ska torka upp lite så får hästarna försiktigt börja få smaka på årets första gröna gräs :)

Foto-CMRGJWL7.jpg

:D den minsta bellagioungen jag har sett!

..hon är jättesöt och ser ut att ärvt sin fars fina huvud. Jag har inte sett en enda unge efter honom ännu med trist huvud.

kul med bilder!:)

Hon har ärvt pappas utseende (minus höjden ;)) och höjd samt psyke av mamma så är en toppentösa! Mätte henne idag (hon blir 10 mån på lördag) och hon är 137 cm :eek: ponny någon? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18