Sv: 11-orna version 2.0
Ååh så fina och duktiga killar!
Kanske man skulle börja vänja liten med bett och träns, det sliter ju inte på fötterna...
Enda kruxet är väl att han är så bökig när man kommer upp till nacken - då kan det komma en riktig travarsving så man får akta näsan... Då kan det vara nog att bara få på grimman!
Quimero: Vad kul att få gå en kurs för honom!!! Det skulle jag verkligen vilja göra!
KL
Idag fick jag hjärtat lite i halsgropen när jag såg min lilla på tre ben i hagen, väldigt halt på ett bakben... Jahapp, bara å ta in å kika. Syrran var här också och hon pysslade också om liten plutt. Han blev av med en hel drös päls, sen kollade jag fötterna. Väldigt varm i höger bak uppe vid kronranden, kanske är det en böld på väg ut även där... Hovis sa förut att han misstänkte att det skulle komma en just där, men det är väl klart att man hoppats att han skulle slippa...
Han är annars mest öm när han går, det är så knöligt och hårt underlag i hagen. När han går på bra underlag är han faktiskt inte halt (peppar peppar...). Därför fick han följa med ner på lägdan en liten sväng och röra på sig utan att det gjorde ont. I början var han lite försiktig, sen blev det större och större steg och gladare och gladare miner!
Till slut kom det ett par fina glädjeskutt också, det hade jag förutsett och hade lång lina och hjälm, men han är väldigt lätt att stoppa och ta ner på jorden igen så det behövdes inte mer än ett "nej" eller ett litet ryck i linan.
Blev nåt kort också innan kameran dog...
Blev dock ingen lång promenad, bara ett par minuter. Nu längtar jag verkligen till sommaren...