11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Är Zolero 145cm som 11månader? Oj, då är ju Fjärilsviol större :o (var 146 för drygt 1-2månader sen), hon vill jag inte ska bli högre än storasyster Forsythia på 165! Ajaj! Kanske blir närmare 170 än jag önskar då... ^^ Hon och Flora Linnéa är 11 månader nu, kanske ska mäta dom med igen... Vet att Linnéa är över 155cm...

IronWill: häftigt med både mustang och lipizzanare!

Grandezza: Va snygg Dahlia är!

MajaKandi: Va trist med din lille :(, hoppas det löser sig snart och slutar få bölder!

kexet01: Vilken sockersöt pojk!!

ja han var 145cm men nu är han 11½ månad och jag tycker han ser ut att ha vuxit massor på så kort tid! brakat iväg:crazy: kanske bara ögat som lurar..

Jag skulle också vilja att han blir runt 1,65.. alldeles lagom för lilla mig:p
Sen om det blir så återstå att se..

Kan ju hoppas han stannar där! Låter som att han skulle kunna bli det med den höjden :), fast de växer så olika allihopa längs vägen...
Fjärilsviol är 11 månader och 150cm!! :eek:
Flora Linnéa är 11½ månad och 155cm, stått lite still men förväntas som sagt blir en 175. Tycker Fia är lite väl nära henne i stlk! ^^

Tack!!

Jag väntar med att mäta Dahlia tills hon fyller 1år, dock var hon 155 bak sist jag mätte:crazy: Jag är ganska lång, men det räcker ju med 170:grin:

:D ja hoppas kan vi ju alltid göra!

..hans mor växte långsamt.. så kan ju vara så med honom också. Dom 2åringar efter Zuidenwind jag har sett har varit stora tyvärr men man vet ju inte hur dom blir som vuxna.

efterlyser mer bilder på dina snygga tjejer!:bump:

Här kommer en färsk bild på min..något smutsiga.. åring!:p
522026_10150637222741344_563156343_9278496_208395445_n.jpg

KL

Nu har mina småpojkar börjat busa på riktigt, mest hela dagarna står de på bakbenen och fäktas. Försökte knäppa några bilder på det i förmiddags, men givetvis dög det inte då. :p

Några busbilder blev det...

06-1176.jpg

05-1175.jpg

04-1174.jpg

...men mestadels stod de bara och glodde...

03-1173.jpg

...på den gigantiska lastaren som håller på att hårdgöra runt grindar och på andra strategiska ställen. :D

01-1171.jpg

Ser ni för övrigt vad mörk den bruna ser ut att bli i sommarpälsen på halsen? Trodde han skulle bli ungefär så ljus som vinterpälsen varit, men så verkar inte fallet.

:love: :love: :love:
Han kanske tänker få samma underbara färg som sin mamma? ;)

KL
Idag kom hovis hit igen! Han har klippkort här tror jag... :grin: Koronn drog av sig sin andra framsko också för nån dag sen och då upptäckte jag att han även har röta på den foten på en fläck. Så idag när hovis kom fick han kolla över alla fyra fötter, röta på tre av dom så det skar han bort ordentligt, det var iaf ingen böld - än så länge... Nu är det oskott som gäller (eftersom att den mesta isen försvunnit och hagen är relativt mjuk överallt) också ska jag fortsätta som jag gjort innan, dvs kratsa och rensa ut ordentligt varje dag, spola rent med jodopax och stoppa i ny tjärdrev (som ju då ska hålla borta smuts från hålen). Om det inte blir något akut nu i dagarna så kommer hovis tillbaka nästa helg igen och karvar lite mer. :grin:

Jag är hur som helst JÄTTESTOLT över min lilla kille som sköter sig så himla himla bra varje gång! :love: Jag tog in honom en stund innan hovis kom, ställde honom på gången och borstade av honom, borstade alla ben och även hovar ordentligt också, och han rörde inte en fena! Duuuktiiiig!
Tidigare idag tog jag med mig svettskrapan ut i hagen och drog bort typ flera kilo päls! Shit vad han lossar nu! Hela hagen var färgad svart, och hästen var typ grå när allt damm kom upp. :D Det är lite äckligt när pälsen blåser på bakbenen så då står han och lyfter dom, men annars står han helt stilla även ute i hagen.

Men hur länge ska det hålla på och trassla med hovarna på din? Usch så jobbigt. :( Känner mig nästan bortskämd med mina som drar fram som orkaner utan en enda skråma.

Mina drar också fram som orkaner, fast MED skråmor... :grin: Så himla synd att jag inte hade kameran med mig idag när vi var ute! Ni skulle sett hur storebror flög omkring! Det har tinat fram jättebra, torrt och fint, bredvid skogen kanske fem meter brett, där tog han fart och sprang som en äkta galoppör så fort han bara orkade! Självklart la han in en massa bakutsparkar och var tvungen att prutta i varje hopp! :D Shit vad han hade roligt! Koronn hängde på, men orkade inte springa lika många varv som brorsan gjorde - han var verkligen heeeelt galen! :D
Nu går han ju faktiskt bra, det är bara det är när det blir knöligt och hårt blir han öm och haltar lite. Men det har nog inte så mycket med bölder att göra som med marken - kan man ju hoppas... :grin:

KL
Idag har mina småkillar fått bekanta sig med rockarden! Jag tog helt enkelt och drog in den i hagen, det var superläskigt först, men sen när de kikat på den blev jag förföljd på väg ut, och de stod och blängde på mig när jag tagit iväg den - dumma mig som tog deras nya leksak! :mad: :D

014.jpg

015-1.jpg

027-1.jpg

042-1.jpg

Koronn var modigast och klättrade in mellan skalmarna flera gånger, han ställde sig visserligen åt fel håll, men ändå! :D
038.jpg

Följa matte på väg ut!
046.jpg

Mina myskillar!

Senast ändrad:

Kl
Idag last tränade vi Healey! Gick super bra och hon gick nästan rakt upp :)
Hittat en köpare med till henne. Men hon ska stå kvar i stallet. Kul! Så snart ska hon, jag, Healey och min -08 aston iväg på miljöträning :)

Vad fina och duktiga dom är som går fram till monstret :) Ska du köra in dom?

Passar på att försöka få in en bild på mina ena 11:a också. Ponnyfröken e: Cartier ue: Valdo :) Toksnäll och gosig är hon min lilla docka.
549214_2783615122025_1607657735_3100320_1156849931_n.jpg

Ska försöka ta kort på min lille herre också men han har så mkt spring i benen så det är svårare att hinna ta på honom ;)

Ååh så söt! :love: Älskar färgen!

Ja, jag håller på med storebror nu, planen är väl att kanske även köra in Koronn, men då måste jag hitta lättare vagn och mindre sele. ;) De ska få gå bredvid nordisen senare när jag kört honom lite mer (jag är fortfarande lite ny på körning, farbror nordis har dock varit med läääänge!) så får vi väl se vart det slutar!

Tack :) Ja jag är väldigt svag för hennes färg också :) Jag hade skojat lite innan hon blev född att om det blev en gulbrun eller isabell så skulle den få bo kvar hos mig. Det blev ju inte sämre med 4 höga strumpor och bred fin bläs heller direkt ;) Att hon sen är så stencool att vi har fått lasta henne först i transporten när dom var iväg på premiering och till seminstation i somras för att mammahästen inte velat gå på är rätt härligt det med. Hon bara stod därinne med mig och väntade till mammahästen bestämde sig för att åka med :)
Vad spännande! Det är ju guld värt att du har nordisen då som både du kan få träna lite med och som kan visa dom små herrarna hur det ska gå till :)
Jag har haft lite funderingar på om jag kanske skulle köra in mina småbusar sen med. Men får väl se hur det blir när det blir dags.

Senast ändrad:

Ja herr nordis är underbar! :love: Han står ut med alla mina misstag, bara suckar och knallar på! :D Har en fantastisk hjälp i en vän också som hjälper mig att ställa in selar och visa hur allt ska sitta, det är guld värt! :bow: Hon brukade köra in sina hästar i april som ettåringar, jag funderade på att göra detsamma, men med alla envisa hovproblem är det inte så lätt... :grin:
Men det blir en jättebra början för dem att få gå på sidan av rockarden - kanonträning!

vilken härlig färg och kul med så fina vita tecken!:love:

Kl.
Roligt med lite aktivitet i tråden igen:) Maja_Kandi fina bilder på dina! Jag är svag för Koronns färg.. mörkbrunt/svartbrunt är min favorit.

Hittade min pojke sovandes i hagen idag, och självklart var jag bara tvungen att ta kort:angel::D

560520_10150644943006344_563156343_9309161_1473392968_n.jpg

537922_10150644944611344_563156343_9309168_2125994321_n.jpg

Färgen på din är ju inte direkt dålig den heller... ;)

KL
Nu när jag skulle fixa fötterna på liten ikväll så hittade jag mer röta - på den sista foten som hittills varit så fin... :cry: Alltså det tar ju aldrig slut! Jag bara begriper inte varför han ska få så mycket skit med fötterna!? Blir ett nytt telefonsamtal till hovis imorrn då, är så himla less på detta nu... :(

Vilken vacker modell han har! :d
Nej gud va tråkigt med hans hovar!! :(

Falcor: Va fin tös du har, underbar färg och teckning :love:. Spännande stam

Charlottee: Haha, tack jag ska se om jag kan få till några bilder på töserna snart! :)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18