11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Otroligt fina bilder!
Jag fick ta ut vetrinären idag till min lillskrutta. Jag hittade ett sår igår kväll med en trästicka i som jag gjorde rent. I morse ringde min stallkompis och sa att Imbra inte var sig lik och attt hon var svullen över kotan. Så jag åkte hem från jobbet vid lunch och då hade hon 39,4 grader. Jag bedömde att det var ett ytligt sår som satt ovanför kronleden. Jag satte på ett jodopax bandage och släppte ut henne igen. Vet kom vid 17 och då hade temp gått ned till 38.8 och svullnaden var nästan helt borta. Hon markerade när jag sprang med henne. Vet bedömde också såret som ytligt och att det satt ovanför kronleden och vidtog inga åtgärder. Lindade om inför natten och håller nu tummarna att hon är ok i morgon bitti.

kl
Ush vad alla skadar sig:cry: Mina har klarat sig utan skador förutom Mauis sår på näsan...

Dahlia kommer nog att bli ganska tuff... Hon testar alla hästarna, gång på gång... Till och med morsan, fast där får hon stryk:grin:

j09thf.jpg

last tränade min hingst i dag =) haahah han e sååå rolig.. ja man kna ju inte lasta honom som alla andra nä nä nä.. han vill inte gå in ihop med någon. man får gå in å ställa sej å när du e på rätt sida bommen knatar han in =) hahaha han e såå rolig mitt lilla hjärta..*

han fick dessutom hälsa på sin "mormor" i dag å han föl tugga för fulla rullar å mummlade för hon va ju trotts allt hög brunstig men han hade inga tendenser till å göra nått även fast mormor backade upp snällt så täckte han de va mest spännande å bita henne i grimman =)

Bilden måste ligga på ett webalbum, det går inte att ladda upp från datorn.

För bilder från facebook gäller att de måste vara publika så att den som inte är med där också kan se bilden.

559222_379952852035261_100000616489168_1102037_1000916974_n.jpg

Då ska vi se hur det går denna gången "tur man har sonen till hjälp" till håger står min 1åring och till vänster min 8 åring inte bästa bilden dock

Han kommer vara en bjässe jämfört med de småttingarna till 11or han ska gå med här. :D

:D han mäter faktiskt "bara" 145cm 11 månader gammal men han i sin helhet gör ett större intryck nu tycker jag. Jag hoppas och ber att han inte tänker bli en bjässe som vuxen.. jag är inte så stor.

Fast jämfört med småttingarna till hingstungar här, visserligen så är det ju en mustang och en lipizzanare. ;)

Psst, han är snart lika hög som Stella. :D

:D detta är en lagom storlek igentligen! Men med en mamma som 170 + så blir han nog liiite större ändå:D

Oj en mustang! Rasen är väl inte helt vanlig här? Eller är det jag som bara har noll koll?:o
Går mustangen och Lipizzanern tillsammans nu?

Japp det är en mustang som går här, det finns ett stall i närheten som har Mustanger, jag tror att det var så att de som
äger den inte hade något lämpligt sällskap till den så den fick bo här. :) Men nej, jag tror inte att det är så vanligt med mustanger.
Den är väldigt söt. :love: Färgen på den påminner om en fjordkorsning.

Mustangen och Lipizzanaren går tillsammans nu, Lipizzanaren ska ut på hingstbete och jag gissar på att Mustangen också ska ut.
Dom är dock väldigt timida och försynta. Inga fasoner på dom inte, de är duktigt tuktade av en hel flock märrar. :p
Det går en 11a som är halvblod här också, jag gissar på att den också ska ut på betet, men jag vet inte. :)

...bra med lite insider information:p

Låter bra, min 11:a går ju med en jämnårig nu och dom funkar kanon tillsammans! Väldigt lugna och harmoniska. Zolero var en ligist när han gick med bara mamma.. men det kan man ju förstå. Lite tråkigt att den andra 11:an blir kvar här hemma dock.

Haha, det är alltid bra med info. ;)

Sen så blir det ju, om jag förstått rätt, två tvååriga lipizzanare som är valacker nu, och så dina stallkamraters tvååringar då,
deras flockledare, en gammal halvblod/arab valack som styr tvåårsflocken med järnhand. Säger han, nu ska vi äta, så äter dom,
nu ska vi gå och dricka vatten, ja då går alla på rad efter honom som små underlägsna bebisar. :love: Annars får dom smisk. :devil:

Det är lätt hänt att de blir ligister när de inte får utlopp för sin energi.

Det låter som en bra flock!:)

Jo alla ungar behöver lekkompis, men iom Zoleros skada som liten tror jag det har varit tills hans fördel att bara gå med mamma i början.

Min har bakslag på bakslag. Det är fortfarande aj-aj-aj på framfoten med böld, så idag kommer hovis igen. :grin: Blir väldigt less på allt detta.

Han har så ont att han knappt går på foten ibland, och sen rätt vad det är så springer han och jagar storebror och bankar på hans stackars rygg... :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar