Sv: 11-orna version 2.0
Sådär, nu har hovis varit här igen. Återigen massor med beröm för uppförandet: "Det är ju nästan så det är nåt fel på honom så snäll som han är".
Vi hittade... wait for it!... en BÖLD!
På den vänstra framfoten som hade spruckit av sig själv i kronranden, på exakt samma ställe som i höstas, så den får vara som den är och jag ska bara spola rent såret så att det läker som det ska. Bakfoten som han också var halt på (höger bak) hade han trampat upp ena kanten så det raspades till. Plus att det blivit röta i tån - suck! Så den foten blir det väl också nåt skit på... Höger fram var lite varm och svullen runt kronan (alltså under kotan), men det kan ju lika gärna bero på att den är överbelastad - man kan ju alltid hoppas va?
Jag visade filmen från i måndags, hovis bara skrattade och tyckte lika som jag, det lät knappast vara nåt skelettrelaterat när han kunnat fara runt sådär ena dagen för att vara halt nästa. Och DET är ju skönt om något!
Framfötterna men sina fina dojjor
Högerfoten
Jag är EXTREEEMT stolt över grabbens uppförande!!!
Han stod helt stilla och gjorde inte ett väsen av sig, bara lyfte fötter, väntade och suckade. Klart att det gjorde ont när hovis klämde i kronranden för att upptäcka felet (innan vi såg att det redan spruckit) men då skulle nog vilken häst som helst rycka till lite.
Ordination; försök begränsa rörligheten lite. Men det är ingen fara så länge han har ont i tassarna, för det är han som drar igång allt race!