11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Så söööt!! :love:
Han har så snäll uppsyn!

Det är inte lätt att få bra kort när de rör sig.
Min busade som en galning med shettisen igår. Jag skyndade för att hämta kameran men när jag väl var på plats så slutade dom leka och kom för att gosa istället :p

precis. När kortet när de stegrade togs så var det första gången jag sett dem busa såpass. Annars när man kommer är dem som två ljus som allldriiiig gör nåt bus... :P

Haha samma här! :D Går man ut i hagen är det goooooos, därför har jag min film-plats inne i huset från badrumsfönstret! ;)

KL
Koronn fick ju skor med brodd på framfötterna i lördags, igår var han lite mindre halt, men dock fortfarande halt, men nu idag när jag kom hem från jobbet kan jag då banne mig inte se nåt fel på den där huliganen! Jag tror han älskar sina dojjor, för bakbenen glider åt alla håll medan frambenen har superfäste. :grin: Jag använde mig som sagt av mitt gömda tillhåll och passade på att filma, typ en tredjedel av hela rundan. :D Lite dålig kvalitét, mobilkamera på ganska långt avstånd.

FILM!

Kaptenen (storebror) är dock inte fullt så road för Koronns specialitet är ju att stå på bakbenen och banka på hans stackars rygg... :( Så jag hoppas det blir mjukt i backen snabbt så jag kan plocka av skorna igen...

Smart att ha ett hemligt film-ställe :D
Jag får hitta ett annat för från badrumsfönstret ser jag bara gödselstacken :p

Gårdagens lek slutade plötsligt med en regäl spark.
Shettisen kom i full fart och bet Walle i rumpan varpå han slog bakut och träffade så det small.
Jag letade igenom den lille igår men kunde inte se vart sparken träffade.
Idag när jag borstade igenom honom ser jag att han är svullen på ganaschen. Hu, han hade lika gärna fått en smäll i pannan. Nu kanske han undviker anfall bakifrån ;)

Hahaha! Ja men det kan väl vara kul att filma gödselstacken!? ;) :D Det är faktiskt rätt smart, för går man ut mitt i busrundan för att ta kort eller filma så slutar dom ju bara och kommer fram med bara goooos i huvet. :grin:

Hoppas inte shettisen gjorde sig illa mer! Tur i oturen att det tycktes bli en "bra" smäll...

KL
Jag skulle aldrig sagt att Koronn såg bra ut igår, för idag är han halt igen. :cool: Jag ska sluta säga så, han gör alltid tvärt om. Idag när han knallade ut var han återigen ganska mycket halt i svängarna plus att han haltar på rakt spår. Det är som hovis sa förut, det syns att det är i trakterna han har ont för det är när han belastar bak på hoven som det gör ont. Suck. Vad månne det bliva av detta?
Egentligen är jag inte speciellt förvånad att han är halt så som dom far runt i min isiga hage, men man kunde ju hoppats på att han fick vara hel ändå. :crazy: Han börjar alltid dagen med att bita storebror ordentligt när han går förbi boxen, tror jag ska börja stänga in ligisten! :devil:

Oj vad dom busar!:D Håller med er om att det är svårt att fånga med kameran. Så fort jag dyker upp i hagen så kommer dom ju fram och ska hänga med mig.. äta lite kanske.. som sagt inget läge att filma iaf.

Nästa film blir nog från när Zolero åker till betet, då kan jag tänka mig att det blir lite uppvisning:d
Hans högdräktiga mor som vanligtvis är som tjuren ferdinand i hagen.. showade loss häromdagen!:love: sedan blev det passage hela vägen in till boxen med stackars stalltjejen hängande i grimskaftet på släp:o:D

Tråkigt att koronn får bakslag.. jag håller verkligen mina tummar för er!

KL

Kanske kan våga berätta nu, när det gått in, att min lillskit antagligen är såld. Har väl varit på g ett tag, men nu har vi båda bestämt oss och det känns jättebra, blir ett bra hem för honom! Det enda som kan ändra på detta är om min andra häst får ett tråkigt utlåtande på kliniken på torsdag, men det hoppas jag verkligen inte.

underbart vårväder idag hos oss!!!!!:bump::banana::bump:

två söta rumpor:D
32915001.jpg

ihopklistrade..
32915003.jpg

32915005.jpg

Senast ändrad:

Sötnötterna! :love: Jag vill OCKSÅ ha barmark! :mad: Här regnar det iaf, bort med snön!!!

KL
Här väntar vi på hovslagaren igen. Han lät lätt uppgiven när jag ringde igen. :grin: Lilla hästen är halt på två ben, vänster fram och höger bak - jihooo! Jaja, vi får väl se vad det blir av detta... Suck.

Sådär, nu har hovis varit här igen. Återigen massor med beröm för uppförandet: "Det är ju nästan så det är nåt fel på honom så snäll som han är". :D

Vi hittade... wait for it!... en BÖLD! :cool: På den vänstra framfoten som hade spruckit av sig själv i kronranden, på exakt samma ställe som i höstas, så den får vara som den är och jag ska bara spola rent såret så att det läker som det ska. Bakfoten som han också var halt på (höger bak) hade han trampat upp ena kanten så det raspades till. Plus att det blivit röta i tån - suck! Så den foten blir det väl också nåt skit på... Höger fram var lite varm och svullen runt kronan (alltså under kotan), men det kan ju lika gärna bero på att den är överbelastad - man kan ju alltid hoppas va? :grin:

Jag visade filmen från i måndags, hovis bara skrattade och tyckte lika som jag, det lät knappast vara nåt skelettrelaterat när han kunnat fara runt sådär ena dagen för att vara halt nästa. Och DET är ju skönt om något!

Framfötterna men sina fina dojjor
STH70069.jpg

Högerfoten
STH70070.jpg

Jag är EXTREEEMT stolt över grabbens uppförande!!! :love: Han stod helt stilla och gjorde inte ett väsen av sig, bara lyfte fötter, väntade och suckade. Klart att det gjorde ont när hovis klämde i kronranden för att upptäcka felet (innan vi såg att det redan spruckit) men då skulle nog vilken häst som helst rycka till lite. :grin:

Ordination; försök begränsa rörligheten lite. Men det är ingen fara så länge han har ont i tassarna, för det är han som drar igång allt race!

oj ytterligare en böld alltså.. hm:confused: Jag förstår att du blir uppgiven!

Men mkt trevligt temperament verkar han verkligen ha duktiga lille pojken!:love:

yes vi har äntligen barmark:p börjar t.o.m bli grönt på vissa partier.. jag har även sett orm och geting.. så jag säger att våren är här nu!:banana:

Idag fyller Tubbe-Tubin 1 år! :banana:

Vi har firat med lite extra pyssel på morgonen, fotokavalkad och ikväll blir det lite tårta ihop med de andra pållarna. ;)

05-1142.jpg

08-1145.jpg

09-1146.jpg

Han mäter för dagen 138 cm i manken och 141 över korset. Har således spurtat en del senaste månaderna. Träckprovet visade dock på ett rejält blodmaskangrepp, så idag ska jag hämta ut avmaskningsmedel så han får växa ifred från parasiter.

Grattis grattis!!!
Åh va fin han är :love:

Underbar färg och så härlig bläs.
Helt klart den snyggaste nordisen!!

Åh vad härliga bilder! :laugh: Tycker din kille blivit så fin! :love: Och den där lilla är ju bara för söt! :D

Mjo, jag kan väl inte säga nåt annat heller... Men jag får väl hitta nåt positivt i att han blir väldigt mycket hanterad. :grin:

KL
Lillen lika halt idag, pluttebebisen! Men han hankar på, bölden ska ju pumpa ut sig själv nu så det ska väl bli bättre dag för dag. Det var ju samma sak med samma fot i höstas och den gick ju till sig själv, så man kan ju hoppas att den gör det igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar