11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Hon ser ju ut att vara minst ett år äldre en den andra 11:an!!:eek::p

Ser så färdig ut och jättefin!:d

Sorbisen Såg en film på din 11:a och storebror efter HC (?) i 10:0rnas tråd.. verkligen fina och blev speciellt förtjust i HC ungen:love:

Tack Charlotee :laugh: Astro är inte storebror utan bara stor :D Jag tycker väldigt mycket om den killen och längtar tills han ska ridas in för jag tror han kommer bli kanon. Han är runt 163cm så tyvärr kommer han att bli alldeles för stor för mig så han kommer att säljas efter 3-års.

Idag har det varit lite lugnare i hagen, Chille har bara ropat efter mamma ett par gånger så nu är nog det värsta över. Man kan inte låta bli att tycka lite synd om dom när dom står och grinar efter mamma :(

Lägger in filmen här också eftersom lillkillen är med. 2-åringen gjorde en liten missbedömning så han for ikull, tyvärr blev det lite skakigt på filmen eftersom jag trodde han skulle slita med sig hela staketet så fokus var inte direkt på filmningen :D
http://www.youtube.com/watch?v=jy5pFF48yls&list=UUSOtSJolRjDjAwoJjcOAT6w&index=1&feature=plcp

"råkade" lastträna conny idag, vi skulle se om hans jämnåriga shettiskompis gick på eftersom han ska på utställning på söndag. Det var ju inga problem visade det sig. Men jag gick iaf bakom med conny med mig. O lilla Ferro gick in med sin matte, o jag gick efter, o efter mig gick Conny... Vi hade flyttat på mellanvägen så den var bred, men 2 hästar o 2 människor var ganska trångt kan man säga.... :P HAHA, bägge hästar lastade på 10 sekunder. Snacka om att de har förtroende för människan! Tänk om det vore så lätt att lasta alla gånger!

Har ni börjat sätta träns/bett på era små när ni leder dom? Hur börjar ni med bettet?

Vi började med att låta Walle ha på sig tränset i boxen kortare stunder tills han vant sig. Men han brydde sig inte särskilt. Nu får han ha på sig tränset under grimman när vi är ute och går :)

:D
Haha, jag tycker hon ser ut som en älg:D

En fiiiin älg iaf!:D:love:

sorbisen ja han ser verkligen ut att ha det där lilla extra:d

Måste säga att jag inte varit så impad av självaste HC, men alltid gillat hans linjer och nu har jag sett många fina avkommor. Ofta bättre än han själv i mina ögon.

Väntar en HC unge i maj.. hastigt val men börjar bli mer och mer säker på att det kan bli riktigt bra!:)

KL.
"Våra" 11:0r delar en stooor och rymlig utebox numera:) Dom trivs otroligt bra tillsammans.
418525_10150600557961344_563156343_9159527_359738972_n.jpg

Idag blev min 11:a valack, skönt med tanke på att det bara bor ston här hemma på gården. Han fick så mkt beröm av veterinären för att vara så snäll och duktig. :)

KL
Idag fick jag besked att Mauis mamma har blivit AB premierad. Skickade i papper i somras och nu äntligen kom beskedet.;)

Igår va Healey sååå duktig! Lyfte alla hovar helt perfekt och fick pälsglans på hela kroppen :) Så nöjd!

Så duktig!! :bump:

Idag eller i morgon kommer veterinären och ska ge andra vaccinationssprutan. Hoppas allt går lika bra som förra gången.

Här är lite promenadbilder från helgen :D

2990758820059748183S600x600Q85.jpg

2219440900059748183S600x600Q85.jpg

2598259800059748183S600x600Q85.jpg

2036256760059748183S600x600Q85.jpg

Med tanke på att valacken stod i hagen och skrek efter oss, tyckte jag han uppförde sig mycket bra. Lite bus och spring i benen måste man ju få ha :D

Vad duktig han är! :laugh: Vad härligt underlag ni har överallt! Här är det snö och blankis. :mad: Men idag regnar det så jag hoppas det smälter undan fort!

KL
Koronn har kommit ur den värsta växtperioden nu så nu ser han faktiskt återigen ut som en häst! :D Han har hittat tillbaka till sina gångarter också, även fast de inte är på topp (men det skyller jag på underlaget). I morse var han smidig och rev ner grep och sop på väg ut, gisses vilken fart det blev, knasen. :grin: Igår hade han så mycket spring i benen så han var tvungen att galoppa ut och hoppa och banka på storebror det första han gjorde... Det får han gärna låta bli!

Om det slutar regna snart får de komma in och bli av med lite päls, framför allt nordisen fäller som en tokig nu!

Här nere i söder har vi haft barmark länge men det är fortfarande väldigt blött och lerigt tex i hagen och i skogen.

Det är bra miljöträning att riva ner saker ;)

Mina andra två hästar fäller enormt mycket men Walle har inte satt igång än.

Healey fäller massor! Hoppas det går fort tills allt är borta. Det blåser en del i våra hagar så hoppas det mesta blåser iväg i stället för att sätta sig i mina kläder :grin:

Haha! Man får klä sig i heltäckande plastig overall! :D

När hästarna torkat efter regnet gick jag ut med svettskrapan i hand. Storebror har ju knappt haft nån vinterpäls och han fäller heller nästan ingenting. Däremot lillen! :eek: Det bara raaasade hår! Det blev typ svart på backen! Haha. Det är så kul att se hur svartsjuka de blir på varandra när matte håller på med den andra. När jag drog av Kaptenen fick jag jordens tjuvnyp av Koronn! Håller redan på att bli ett härligt blåmärke - AJ! Han blev lite förvånad när jag tjöt till och smällde till honom tillbaka. :grin: Sen när det var hans tur stod istället Kaptenen och bufflade på mig för att jag skulle byta tillbaka. :D Men när man håller på med dom är dom världens snällaste och står helt still! Det är nog skönt att bli av med pälsen! ;)

Bra ide :p

kl
På lördag kommer hovis! Och som vi tränat sen sist! Fick en del kritik sen sist då hon va lite sparkig.. (alltid vart bakskygg) Men helt lugn har hon alltid varit så jag har tyckt att hon varit duktig :) Vår hovslagare är super duktig! En tjej som jag känner genom bekanta. Så sist gav hon mig super bra tips på hur jag skulle kunna ta upp hennes bakhovar utan att hon försöker göra något. Inte kul om man tappar hovarna heller så hästen vinner. Hon visade att jag kunde ta ett grimskaft och ta runt benet och liksom hissa upp hoven. Nu lyfter hon perfekt och vet att hon inte kan komma loss :) Och så eftersom Healey inte gillade att man rörde henne på benen innan så visade hon att man kunde klappa henne med ett dressyrspö på bakbenen. Nu reagerar hon inte ett dugg när jag kliar med pisken någonstans :)

Jag ser den i alla fall :D
Söt liten Healey!! Häftig bläs!

Glöm det där jag skrev tidigare om att Walle inte börjat fälla än.
Nu snöar det hår från honom :o

Jag var nyss ute hos hästarna och då sov han middag inne på logen :love:

2968951010059748183S600x600Q85.jpg

Tack. Så bra då det jag att jag kan börja bombadera facebook med bilder :D

Nämen så söt! Så mysigt dom har det.

Hihi vad mysigt! :love:

Idag får mina hästar sova ute tror jag! Det ska vara bra väder och varmgrader. De får foder inne och sen åker dom ut igen. ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar