Sv: 11-orna version 2.0
Maja_Kandi
Tycker du tänker helt rätt, och att spara på hästar brukar sällan löna sig i slutändan..
Jag måste också ta beslut vilka jag ska spara osv framöver.. ffa om mammahäst ska få vandra vidare efter avvänjning av kommande föl
Tuffaste beslutet..
Även om jag tycker han är väldigt fin din koronn så har du ju en snygging till i ditt stall
Jo jag tycker också att han riktig fin, även om jag kanske är liiiite partisk.
Han är iaf bäst i brödraskaran på alla punkter (utom temperamentet, där ligger dom alla lika), vilket ännu mera gör att jag väldigt gärna ser honom under nån duktig ryttare i framtiden!
Men har ju som sagt hans storebror kvar, och honom vill jag ha kvar om någon. Vill så gärna komma igång med mera ridning, och med honom är det ju iaf ett år närmare än med Koronn...
Även om E (som kikade på lillen häromdagen) sa sig vara intresserad av Kaptenen först, men då sa jag tvärnej (rolig kuriosa var att samma E hade "bokat" Kaptenen, alltså tian, redan när han låg i magen och sedan ångrade sig innan fölningen - hon har visst ångrat sig igen nu!
).
Men skulle hon tacka nej till Koronn så blir han kvar här som det känns nu. Ska han säljas är det inte via annons utan om någon duktig hör av sig och faktiskt är intresserad. Och han åker inte iväg till vem-som-helst.
Varför funderar du på att låta henne somna? Det är det värsta beslutet som finns...
KL
Idag såg jag att liten hade brutit av en liten kant på ena framhoven, så jag plockade in honom för lite puts. Han är så himla himla snäll, det går bättre och bättre med grimman också (att få den över öronen är fortfarande lite jobbigt tycker han). Ställde upp honom på gången och kratsade ur och raspade till kanterna på hoven. Det är den som hade värst problem efter hovbölderna, så jag hoppas att hovis kan komma hit och klippa till det riktigt snart - vill inte ha nåt nytt sånt skit. På andra fram raspade jag lite också, där kom ju bölden ut av sig själv, och det har nu vuxit ner till hålrummet som blev, vilket ju också gör att hovväggen där blir lite skörare... Suck! Hoppas det blir mjukt i backen fort så han inte behöver bryta loss ännu mer.