11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

KL

Nu i veckan har jag besök av sportlovande ungdomar, vilket jag givetvis utnyttjar alldeles skamlöst. Idag har därför mina 11:or blivit tömkörda för första gången och det gick alldeles kalasbra! :D Är så nöjd med mina pluttar som är så härligt positiva och trygga. Båda har gått bredvid sina mammor vid körning, men det är ju inte riktigt samma sak som att själv stå i centrum och lämna gården med hästarna bakom sig. Dessutom fick båda träning i att stå själva i stallet medan vi var ute med den andre, vilket de gjorde lugnt och fint. :love:

Satsar nu på att försöka ta ut dem en gång i veckan på någon slags träningstur innan de släpps på bete så snart vädret tillåter. Parallellt ska de vänjas in på bett, tömkör gör jag endast i grimma än så länge.

Nu kommer jag låta som värsta ponnyungen, men herregud vilka söta öron han har! :D Fantastiskt jämn och fin, precis som du säger. Det måste vara spännande att följa honom!

Otroligt hur din har tagit sig med den oerhört negativa prognos det var i början. Han har verkligen en härlig resning, jag hoppas så att han ska hålla hela vägen så vi får se bilder på honom riden om ett par år! :)

Otroligt hur din har tagit sig med den oerhört negativa prognos det var i början. Han har verkligen en härlig resning, jag hoppas så att han ska hålla hela vägen så vi får se bilder på honom riden om ett par år! :)

Tack!!:laugh: Många påpekar hans goda resning (redan som föl) så den har alltid funnits där. Den har han ärvt av sin far.

Det kommer att kännas som om jag vunnit på lotto när/om den dagen kommer! Till viss del gör det väl redan det iom att han är så fräsch idag:)

Kul med dina småttingar! Vill se mera bilder på sötnosarna.

Jag är så nöjd idag! Har letat efter en plats på stor lösdrift för mina 11: or sen ett bra tag. Idag har jag hittat ett ställe som tar både unghingstar och ungston (givetvis inte tillsammans..) på lösdrift fram till 2.5 års ålder! Dom har jättemycket mark i bergen, 85ha totalt, uppdelat på flera beten. Där går dom lösa i bergen, tas in en gång månaden ungefär för verkning av hovar etc.Givevis kollas dom till dagligen. Det är ju en dröm för hästar! Det är så freibergerhästarna har blivit uppfödda i över 100 år, så hoppas mina får chansen till det nu, så svårt att hitta plats idag..

*kl*
Fick veta vad min blivande 11:a heter idag; Marielund Incredible Steal My Heart. Väldigt passande namn tycker jag :D

Tack! :) Tycker bilden när han blundar är roligast :D En väldigt bra egenskap hos en blivande fälttävlanshäst :D haha!

Jag måste säga att din kille har nog den vackraste färgen jag någonsin sett! :love:

Haha de där ulliga gulliga öronen kommer oxå från hans kära mor:D Men visst är de gudomliga?? Man vill bara burra in näsan i dem! :D

img_4148_192097617.jpg

Underbar bild :love:, likaså den andra på er två ihop!

Charlottee: Så fin han är fortfarande! :)

Tack!! :)Får passa på att ta en massa bilder nu.. efter han har åkt till hingstbete blir det nog inte lika mkt uppdatering i denna tråd från min sida;)

RebeccaJoli Jag gillar också hans färg (igentligen ingen fuxfantast) tror hans sommar päls blir riktigt mörk:d

Men vad stor och fin han blivit! :laugh: Hur hög är han tror du?

kl
Koronn gjorde sitt bästa för att ge mig fler veterinärräkningar imorse. Han knallade ur sin box som vanligt, snappade lite halvt oskyldigt åt sig nånting i fönstret och gick vidare. Jag såg hur han försökte spotta ut nån gång sådär, men sen bara gick han på. Kollade stallgången men hittade inget, så jag gick efter honom och stoppade in handen i munnen på honom. Långt bak inklämt mellan tungan och tänderna hade han en söm! :eek: Alltså en sån som man spikar i skorna.... Den tänkte han utan vidare tydligen äta upp. :crazy: Hade hovis ute igår, det måste blivit en kvarglömd som vi missat att ta rätt på... Men fy satan vad illa det hade kunnat sluta! :crazy:
Himla tur att han stod kvar - helt lös - och lät mig gräva runt i munnen. När han fipplade med tungan hörde jag ju att där var nånting så det var till å stoppa in hela näven. Phu!!!

Men ååh så duktig! :laugh:

KL
Hade en tjej här idag som kikade på Koronn. Egentligen är han inte till salu, inte officiellt sas, men om hon vill ha honom är han definitivt hennes! ;) Hon är jätteduktig, tävlar msv och tränar sv dressyr. Kommer han till henne får han verkligen chansen att visa vad han går för! :laugh:

Roligt när folk visar intresse för ens bebis :D Hoppas det går bra!

kl
Mina solkatter:D
21b2ihj.jpg

Sidbild på älgkalven:grin:
n6q69s.jpg

Tack :love:

Maja: Jag har ingen aning, men han är STOOOOR! Tror dock hans hag-kompis kommer bli ännu större om man tittar på benen. Helt galet att han vuxit så mycket! Saknar faktsikt att ha honom hemma, samtidigt kan han itne ha det bättre, och det är faktiskt lite spännande att inte se honom varje dag :)

Vilken tur att du hittade sömmen!! Galet...

Charlottee: Jag är inte heller så glad för fuxar, men tror din kommer bli ritkigt läcker, det är din fölunge och Floricello som kvalar in på min "snygga-fuxfärger-listan" :D

:D roligt att du säger det! Flera som jämfört hans färg med just Floricellos! Jag kan ju hoppas att det slutar där iaf:angel: Även om jag själv tror att min inte kommer bli riktigt så mörk;)

Floricello har tydligen två bruna föräldrar också som min har.. receptet på hur man gör en svettfux or what?:rofl:

Maja_Kandi
Roligt med intresse för Koronn! Men ska du verkligen sälja den snyggingen?

Ja det verkar ju så, riktigt snyggt är det iaf! Absolut min favoritfärg!

Ja, Maja, ska du verkligen sälja din pärla??

Alltid svårt det där... Egentligen vill jag ha kvar honom, men jag vet samtidigt att han inte kommer få samma chans att verkligen bli nånting med mig. Jag är helt enkelt inte tillräckligt duktig. E som var här och kikade tränar och tävlar mycket och satsar verkligen på sin ridning. Hon bor dessutom bara kanske en kvart från mig, vilket innebär att han kommer få stå kvar här tills det är dags för mer "jobb". Så med henne har han alla möjligheter samtidigt som jag ändå kan se honom utvecklas. :)
Men hon har inte riktigt bestämt sig än utan hon skulle komma tillbaka fler gånger och hälsa på. :) Jag hoppas kunna visa upp honom lite bättre då, igår försökte jag med allt kändes det som! Tog in nordisen - då brukar det bli spring - hämtade ett schabrak och viftade med, tog ut longerpisken och både viftade och smällde och hade mig! Men dom var som tjuren färdinand och bara tittade på mig. :cool: E skrattade gott och vi var ganska överens om att de iaf inte är särskilt rädda av sig. :p Hon fick se några travsteg och verkade gilla vad hon såg iaf. I övrigt öste hon beröm över hur trevlig han var att hålla på med. :laugh: Sånt är alltid kul att höra!

Jag var och pussade på min lille plutt i helgen. Önskar jag kunde åka varje dag, men 10 min ToR känns inte helt okej, tyvärr. Det får bli nångång i veckan.
Troobell var skitig och hårig, men hans päls blir mer och mer grå, allt det bruna kommer försvinna med vinterpälsen, det är jag nästan säker på!

Han är 9 månader nu och inga kulor i påsen. Vi har dock känt båda, så jag hoppas verkligen att de trillar ner!

Pusshäst
tillllig_192514249.png

lortis_192514347.jpg

Vårkänslor hade han oxå, ägnade några minuter åt bus
uppt_192514372.jpg

Ja det förstår jag, det är ju faktiskt ÄNNU roligare om en riktigt duktig ryttare kan plocka fram det absolut bästa ur dem. Tufft val!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar