Måste bara få skiva av mig lite...
Är så fruktansvärt trött på att man verkligen ger sitt allt och så blir det ändå inte rätt eller bra!!

När jag köpte Max så ville jag verkligen att allt skulle gå bra och att vi skulle slippa onda ryggar osv pga av felaktig sadel etc.
Så jag sökte och kollade upp vilken sadelutprovare som var bäst och som kom rekommenderad. Då jag inte kan så mycket om sadlar och ville ha proffs hjälp med det.
Sagt och gjort så åkte jag och Max iväg och provade ut vilka sadlar som passar både honom och mig bäst. Kostade mycket pengar men vad är inte rätt utrustning värd!
Red max rakt ut i skogen i ca 2 månader sen blev han allergisk och skadad. Vila fram till september.
Sen nu har vi ridit ganska kontinuerligt och nu har han ju börjat bocka och att Max fått skav där sadeln ligger.
Ringde sagda sadelutprovaren och berättade detta då den ingick 2 inpassningar vid köpet.
Var där den 23 och han ville bara se Max sadlad och sa då att jag sadlar för långt fram. Försökte då få ett hum om var den ska ligga för att ligga bra enligt honom.
Men han sa iallafall i slutändan att sadeln låg perfekt.
Åkte hem och problemen kvarstår. Max har blivit mer öm i ryggen och jag fattade inte hur sadeln kunde ligga perfekt när jag sadlade för att senare ligga på bogarna...
En tjej i stallet som är super duktig och tävlar ganska högt (vet om mina och Max problem) kom fram till mig en dag när jag sadlade och sa att min sadel är ju för bredd!
Jag bara "nej sadelutprovaren har kollat och den ska ligga bra!"
Men hon visade exakt hur den låg fel och att den även glider fram!

Red idag i en av hennes hästars hoppsadel som hon tyckte låg bättre och vilken skillnad det blev!

Förstår ni hur sur jag är just nu!!!! Betalade hur mycket som helst för de besöken + sadeln och så ligger den fel!
Ja menar vad f*n ska man göra?!?

Utbilda sig till allting själv så man kan våga lita på någon?
Jaja har bokat tid till Göran Larsson den 20 och så får vi se vad han säger. Har iallafall ett tillfälle till att åka till sadelutprovaren som ingick i priset....
Men försökte göra allt i min makt för att det skulle bli bra och så blev det fel ändå..