@Esswe, så söta ni är! Vilken härlig skogsväg! Jag förstår verkligen glädjen över upptäckten.
Vad roligt att träningen blev lyckad,
@sassiball. Det är så härligt när en känner att en får ny energi och verktyg/läxor att jobba vidare med.
@Tråkigt när hälsan fäller krokben,
@Diabetikern. Hoppas blodsockret vet hut nästa gång.
@Kul med inbokade träningar,
@Blimblom.
Hoppas ni hittar rätt i betslingen snart,
@Lovise. Det gör ni säkert.
Vi har provat ny tränare ikväll. Det var, om inte annat, en riktig egoboost. Jag vet inte om positiv kritik är den här tränarens normala träningsfilosofi och signum eller om hen är lite extra översvallande mot nya elever, men det var nästan genant hur mycket beröm vi fick
. För det första var min häst tydligen " OTROLIGT VACKER" och i ärlighetens namn så är väl jag utan motstycke hennes största fan, men det epitetet skulle jag inte välja för att beskriva henne, snarare... lite söt
. Men visst, gärna för mig. Sedan hade jag tydligen en mycket bra grundsits o.s.v. Vi suger i oss och sträcker lite extra på oss
.
Dagens övning var skänkelvikning och det var ju lyckat eftersom vi kört fast med att flytta undan höger skänkel. Vi kom igenom det och hästen flyttade fint på slutet. En bieffekt blev att det lossnade i vänster galopp som är den svåra, där det vanligtvis bär iväg mer framåt än uppåt och blir lite yvigt och svårreglerat. Dock blev höger galopp sämre och hästen ville mest fatta vänster hela tiden, men det känns ju ändå positivt att svårigheterna växlar. Då är det väl inget som sitter jättefast, tänker jag
.
Jag lyckades inte få henne helt igenom i vänstersidan och det där ärliga stödet på höger yttertygel, men å andra sidan var det inte fokus på det heller.
Sammanfattningsvis så är jag så nöjd med Aroza som skötte sig superbra. Vi tränade tillsammans med ett ekipage utifrån och hon är inte van vid det ännu, men hon var helt fokuserad på mig, så arbetsvillig och med mig och ansträngde sig verkligen för att vara mig till lags. Härliga häst! Hon var så trött i skallen och nöjd efteråt. Helt simmig i blicken
.
https://www.instagram.com/p/BR_pc0_lX3X/