Sv: 10rna del 6
Håller med om att det är jättekul nu när det uppdateras så flitigt!
Esswe: Vilket hårfall!
Kaptenen har sådär perfekt man som ligger helt jämnt på ena sidan, utom nere vid manken där en liten tuss spretar åt nåt annat håll.
KL
Var ute på en underbar tur nu på eftermiddagen.
Kaptenen var pigg som vanligt, vi hade lite delade åsikter om huruvida travarslängar med huvudet är okej eller inte när man inte vill ta stöd i handen. Men jag hade bäst argument och pålle slutade med sina whiplash-försök.
Jag travade mest idag med fokus på avslappnad och rund med bra takt. Han blev riktigt trevlig bitvis. Sen galopperade vi två ganska långa sträckor också, men det är fortfarande så jäkla latjo-lajbans så det går inte att springa långsamt utan då är det FRAMÅT som gäller enligt herr röd. Efter galopperna var han så uppe i varv så då började han skygga för allt möjligt igen. Så jag hittade på lite avledningsmanövrar och gjorde minivolter på vägen. Då hittade han tillbaka och blev jättefin igen.
På slutet kom vi till den där underbara miljon-traven när man har så himla mycket häst framför sig, massor med power, men fortfarande så avslappnat och otroligt lätt i handen.
Åååh vad jag längtar tills vi faktiskt kan visa upp den där traven för folk också! Det är så lätt att skriva och berätta om det men det är svårt att visa det när det bara kommer fram ute på nån grusväg mitt i skogen.
Här får ni en bonusfilm, Kaptenens favoritsyssla när man har ridit klart!
https://www.youtube.com/watch?v=HLDuO17fVB0
Måste åka på Hööks och köpa ett nytt sånt där bett, det där är för långt, kanske han trivs ännu bättre på ett kortare.