10:orna del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 6

Ja det är fantastiskt roligt att följa deras utveckling! Man märker verkligen när polletten har trillat ner och de bara förstår, lika underbart varje gång :)

Så typiskt med filmen! ...mammor... :cautious:
;)
 
Sv: 10:orna del 6

Kl

I den här tråden går det verkligen undan!!
Hänger man inte här dygnet runt, tappar man ju bort sig :D
Jag är för tillfället besatt av dräktiga ston tråden, eftersom mitt sto förväntas föla snart. Får försöka hänga med här också :)
Hursomhelst är det väldigt roligt med bilder, filmer och att följa era framsteg!
Jag uppdaterar Mowglis utveckling när jag fått lite sömn och orkar göra mer än bara gosa. Det gör iof inte så mycket om han får vila en vecka eller två nu.
Har ju jobbat på så bra ändå :)
 
Sv: 10:orna del 6

Nya skor på tjejen. Det ska bli spännande att se hur hon fungerar nu. Jobbet såg bra ut men det är alltid lite annorlunda med ny hovslagare. Jag hoppas verkligen det fungerar så bra som det ser ut för hovslagaren var väldigt bra med hästarna :). Nu blir det utetur imorgon :bump:
 
Sv: 10:orna del 6

Håller med om att det är jättekul nu när det uppdateras så flitigt! :)

Esswe: Vilket hårfall! :love: Kaptenen har sådär perfekt man som ligger helt jämnt på ena sidan, utom nere vid manken där en liten tuss spretar åt nåt annat håll. :p


KL
Var ute på en underbar tur nu på eftermiddagen. :) Kaptenen var pigg som vanligt, vi hade lite delade åsikter om huruvida travarslängar med huvudet är okej eller inte när man inte vill ta stöd i handen. Men jag hade bäst argument och pålle slutade med sina whiplash-försök.
Jag travade mest idag med fokus på avslappnad och rund med bra takt. Han blev riktigt trevlig bitvis. Sen galopperade vi två ganska långa sträckor också, men det är fortfarande så jäkla latjo-lajbans så det går inte att springa långsamt utan då är det FRAMÅT som gäller enligt herr röd. Efter galopperna var han så uppe i varv så då började han skygga för allt möjligt igen. Så jag hittade på lite avledningsmanövrar och gjorde minivolter på vägen. Då hittade han tillbaka och blev jättefin igen. :) På slutet kom vi till den där underbara miljon-traven när man har så himla mycket häst framför sig, massor med power, men fortfarande så avslappnat och otroligt lätt i handen. :love:

Åååh vad jag längtar tills vi faktiskt kan visa upp den där traven för folk också! Det är så lätt att skriva och berätta om det men det är svårt att visa det när det bara kommer fram ute på nån grusväg mitt i skogen. :p

Här får ni en bonusfilm, Kaptenens favoritsyssla när man har ridit klart!

https://www.youtube.com/watch?v=HLDuO17fVB0

Måste åka på Hööks och köpa ett nytt sånt där bett, det där är för långt, kanske han trivs ännu bättre på ett kortare. :)
 
Sv: 10:orna del 6

Vad har du för bett på honom nu?

Jag ska snart släppa taget om parerstängerna och i samband med det ska prinsen få ett nytt (både träns och bett..)
Igår råkade jag åka förbi hööks och köpa det nya fleecetäcket från JH collection.
Riktigt härlig fleece och ruskigt snyggt! Däremot är det SKIT att ha en häst som ligger på 120 i storlek när allt tillverkas i 115 eller 125 :mad:
Detta i 125 var såklart lite stort men har bett mamma hjälpa mig få på kardborrband istället, då passar det i bogen iallafall :love:




Den sista bilden bjuder vi på :p
 
Senast ändrad:
Sv: 10:orna del 6

Haha! :p Sötsaken! :love: Snyggt täcke! Jag har ett jättesnyggt stalltäcke som är broderat med rödingens namn, men det är bara provat, vette tusan när jag kommer få användning för det. :p

Han har ett tredelat gold medal med fasta ringar. Han har funkat bra på det men det är som sagt lite långt, kanske det funkar bättre med ett mindre. Han älskar att leka med allt han ser. Han håller ju inte på sådär när jag rider eller jobbar honom, men så fort han vet att han är klar så står han sådär. :p
 
Sv: 10:orna del 6

Haha, dom är bra roliga!

Täcket är riktigt fint! Finare än jag trodde så det får nog bli ett transporttäcke i fortsättningen!
Ska tvätta det efter nattens användande och vika in det i sadelkammaren ;)
 
Sv: 10:orna del 6

Kl
Kul att läsa om allas framgångar och få ta del av era motgångar också. Det är ju så i livet och verkligheten, det går upp och det går ner:meh:
"Det är livet" som min mor säger (läs detta med en finsk brytning för att få det rätt:D)

Blev inspirerad av er och fick på tömkörningsgjorden igår. Och jädrans va fin han var i ena varvet:d Rund och fin galopp i uppförsbacke och kalas trav. Wow, är det så det kommer att se ut när vi susar fram på dressyrbanorna i framtiden:banana:

Han trampade sig tyvärr och fick ett sår på ena bak. Inte så kul nu med leriga hagar. Var ute på dagen idag och gjorde rent men var inte sugen på att släppa ut i hagen igen:meh:
Han fick stå kvar inne och skötte sig kalas, hur lugn och fin som helst. Vuxenpoäng:p

Vi ska åka till inridaren på söndag, som ska rida sparrisen på deras ridbana. Lika bra att börja träna på att åka bort på andra ställen. Vuxenpoäng där också;)
 
Sv: 10:orna del 6

Haha, det är den mest spännande tråden så här års! Jag tjuvläser där med, trots att jag inte har nån dräktig själv :)

Kl

Linade Rozzie lite idag.. eller snarare rastade! Glöm allt vad jag sa häromdan om att hon var lite matt och loj, j*vlar i havet vad hon brallade! Och sparkade bakut, höööögt!! :eek: Nån var i mycket större behov av skor än vad jag hade anat. Hon rörde sig markant bättre redan idag också, lovar gott! Jag får förvarna hoppiloten tills på lördag då vi ska i väg och hoppa på ett annat ställe, hon får nog ta med sig karlssonsklister :D ;)
Jag ska rida henne imorgon, har jag inte hört av mig innan midnatt så kan ni väl efterlysa mig? :cautious:
;)
 
Sv: 10:orna del 6

Roligt med pigga glada hästar juh :D

Jag har tyckt att Nilmar varit lite trött i kroppen av och till så jag ökade på kraftfodret.

Tar tillbaks allt vad trötthet heter. nu när Stoet inte har boxvila längre och han slutat vandra i hagen har han börjat fylla ut lite igen och orkar mer.

Nu tar piloten slut snabbare än hästen. *s*

Ska dessutom bli kanonvänder i helgen så jag har planerat för lång uteritt + att stoet ska få börja trava/galopper. Hejja!!
 
Sv: 10:orna del 6

Tråkigt med trampet men kul att höra att det går bra.

Ja stora vuxenpoäng på det.

Tycker oftast att unghästarna sköter sig bättre än di gamle :D

Nilmar kan stå själv, åka iväg själv ja han är med på noterna och sköter sig. De andra hemma är inte alls lika duktiga ha ha :D
 
Sv: 10:orna del 6

Snyggt!!

Sådant skulle vår gamle ponny ha. Han har också den storleken 115 blir lite för litet och 125 lite för stort "/

Vad kostade det? *nyfiken*
 
Sv: 10:orna del 6

399:- så det var i mina ögon dessutom billigt!
Riktigt tråkigt att det inte passar hundra men mamma kan nog fixa det!
Idag blir det uteritt i solen för att under helgen bli longerad över bommar för första gången!
Bebisbus :love:
 
Sv: 10:orna del 6

KL

Longerade lite på stallplanen igår kväll, så att han fick rasta av sig lite, hann inte rida innan det blev mörkt. Det var underbart skönt ute så vi avslutade med lite gräsbetning. Idag är det vilodag, så jag längtar tills jag får rida imorgon. :) Ser verkligen fram emot att det blir sommartid på söndag, så att jag hinner rida ordentligt innan det blir mörkt på kvällarna.

En liten filmsnutt (som blev suddig när jag laddade upp den):
http://youtu.be/fSLJvrg7M-A
 
Sv: 10:orna del 6

Oj vilken bamsetrav! :d Fin!!

aida: Haha, nu kommer det, buset! :D Hon bara väntade på att få dojjor först. ;)


KL
Kaptenen med polare ska få sova ute inatt, helt fantastiskt väder och det ska inte vara kallare än nollgradigt och vindstilla. Så de fick foder nu på dagen istället, Kaptenen fick komma in och käka själv medan jag mockade boxen bredvid. Låter ju inte som nån direkt uppgift men han brukar vara väääääldigt duktig på att stressa upp sig när han blir lämnad själv nånstans. Idag var han dock helt lugn, när han ätit upp ställde han sig och tittade ut på gången och suckade. :) Duktig kille!
 
Sv: 10:orna del 6

Du skriver så härligt och positivt om dina hästar. Jag blir jätteinspirerad att rida och pyssla med hästen när jag har läst sånt som du har skrivit. :)
 
Sv: 10:orna del 6

:o Åh vad roligt att höra! Själv tycker jag att jag svävar iväg och skriver alldeles för långt hela tiden, jag är verkligen tokdålig på att sammanfatta. :angel: :p Men det var ju roligt att det uppskattas av nån! :)
 
Sv: 10:orna del 6

Jag och min lilla sparv har idag stått ute och borstat, såå underbart med denna soool! :love: Han kan nu lugnt och fint stå lös, lekte lite i paddocken med presseningar och liknande, sen tog vi en liten promenad och gick och betade på ett fält. Hög mysfaktor! :love:
Tränade även att hänga lite barbacka. Ska be en kompis göra en såndär barbackapad, så får vi rida lite i den framöver. Sadeln jag har nu var utpassad till min förra häst för ett par år sedan, så den ligger ju inte superbra på Royal. Och jag vågar inte riktigt rida för mycket i en "dålig" sadel. Hur känsligt är det måntro? Rider ju ca 1-3 ggr/vecka, kravlöst, men ändå... :crazy:
Har inte riktigt pengarna ännu för att ha ut en sadelutprovare och köpa en ny sadel. Så en barbackapad kanske kan rädda oss så länge att variera lite med :p :)
10011529_10152279097921067_1020384822_o.jpg
 
Sv: 10:orna del 6

Så söt han var som liten. :) Svårt att tro att han någonsin varit liten :p

Pratade med ägaren till Sparrisens mamma häromdagen. Kul att höra hur han haft det som fölis och hur stot var. Fick även se bilder på min som fölis och mamman, kul:)

Kl
Red idag. Han var lite seg och småkickade åt skänkeln. Busen. Behöver testa att rida med spö igen:meh: Sitter nog inte upp med spöt i handen denna gång. Ingen mer rodeo för mig. Får nog be att få spöt när jag suttit upp av någon på backen ist:crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
30 652
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 903
Senast: Nota
·
Hästvård Hejsan! Natten till igår fick min ena häst tas bort akut pga troligtvis akut tarmvred. Är i chock & kan inte sluta gråta. Det hela...
2
Svar
21
· Visningar
5 080
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 776
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hjälmar
  • Sömstorlek
  • Betäckning 2024 - föl 2025

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp